Inlägg från: lliizzaa93 |Visa alla inlägg
  • lliizzaa93

    hjälp anmäla eller ej?

    hejsan har ett problem! förra hästen jag red är nu skadad och borde ha avlivats för ca 4 månader sen. men ägaren vill inte? hästen står inhyrd i ett stall och om jag anmäler till länstyrelsen kan då hon som äger stallet åka dit på det ? för hon som äger stallet vill oxå att han ska avlivas för han kommer aldrig bli bra igen.?  

  • Svar på tråden hjälp anmäla eller ej?
  • lliizzaa93
    Madick skrev 2014-03-16 20:49:05 följande:

    Vaddå borde avlivats. Hur lider hästen, alltså, vad är det för skada? Bara för att hästen är utdömd behöver det inte betyda att den måste avlivas omedelbart.


    Hästen har varit dålig i ca 1 år nu å orkar knappt gå! Hans knän är helt slut:(
  • lliizzaa93

    Okej! Dock har jag redan anmält då han blivit sämre! Så ägaren har fått höra ett å annat! Så på torsdag ska jag försöka lasta han å åka till atg med han å det ska bli spännande för de är typ bara 900 kg häst å han hatar transporten! Men iväg ska han för på

    Något sätt ska ja få på han utan å riskera mig själv å bebisen i magen!!!

  • lliizzaa93
    Kallebus skrev 2014-04-08 20:29:04 följande:

    ...men varför ska du ta hästen till klinik?
    Det borde väl länsstyrelsen ha sett till att ägaren gjorde!?! 


    För att åker inte ja dit med han kommer han aldrig komma dit tyvärr! Men nu har vi varit på klinik å ägaren vill sälja han vidare även om han aldrig kommer bli bra! Så ibland funderar ja på hur folk tänker! Men än så länge står han kvar i stallet å ägarna betalar inte ett skit för de! Vi känner oss såå lurade :(
  • lliizzaa93
    Madick skrev 2014-04-08 21:18:43 följande:

    Om hästen är så lig att han borde avlivas bums känns det som djurplågeri att ta den till klinik.


    Har man varit sjuk så länge som han så vore de skönast å somna men alla tänker inte som jag! Man kan inte behandla hästar hur som hällst!
  • lliizzaa93

    Att han aldrig kommer bli ridhäst igen men han kanske fungerar som haghäst :/ men ägaren vill sälja honom vidare nu så han fick metacam i 14 dagar å sen ska vet kolla igen.

  • lliizzaa93

    Men han trivs ej som haghäst han vill arbeta å få komma ut på äventyr. Men ägarna kommer inse att han kommer inte stå kvar i hagen för där finns för lite mat:p

  • lliizzaa93
    Madick skrev 2014-04-11 20:16:30 följande:

    Men att han inte trivs är knappast ett skäl att avliva genast. Släpp det!


    Nej verkligen inte ! Så du ser häldre att han går å har ont hela tiden då ???
  • lliizzaa93
    Litet My skrev 2014-04-16 20:20:34 följande:

    "Ägaren har fått höra ett och annat"? Modet nu är anmält och kollat så är det inte alls så de jobbar genom att "skriva ägaren på näsan", inte heller utses det en annan hästägare i samma stall av dem som får i uppdrag att ta hästen till klinik. I övrigt är det upp till hästägaren att avgöra hur om hästen ska vara haghäst eller inte och uppenbarligen skulle han ju fixa det enligt veterinär. Låter inte som nåt speciellt trevligt stall att stå i.


    Ägaren har inte sett sin häst på 7 år! Å inte nu häller för han skickar sina föräldrar ist som knappt vet vad som är fram å bak på en häst! Stallet är de inge fel på å inte hon som äger det häller men de som står som fodervärd å ägare skulle ja kunna strypa! Hästen är utdömd å dom lyssnar inte på vet! Men hästen har nu åkt å jag ska vara glad att ja slipper se han sa de så vi får se vad som händer...
  • lliizzaa93

    Ja men tror du inte ja känner hästen efter 7 år ilag? Jag om någon vet vad han tycker om å inte! Han är en häst som älskar å bli riden å bara gå runt å mysa på vägarna! Å eftersom han varit sjuk tidigare så vet ja hur han beter sig i hagen! Han blir depp å mår allmänt dåligt! Men de kanske är okej ?

Svar på tråden hjälp anmäla eller ej?