• Emma30

    Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!

    Jag tänkte det kunde vara roligt med en tråd för oss som plussat efter insemination :) Här kan vi dela tankar och funderingar!

  • Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!
  • Emma30
    Inseminera2014 skrev 2014-05-01 23:04:31 följande:

    Cd - cykeldag :)


    Aha :) det hade jag nog kunnat räkna ut om min hjärna hade funkat normalt ;) men det slutade den med när gravidhormonerna kom :P
  • Saturnus
    Inseminera2014 skrev 2014-05-01 20:19:27 följande:

    Är på cd 10 och igår hade jag 2 ägg på 14 mm (i olika äggstockar). Räknar med att åka till klinik på söndag som det ser ut nu. Räknar 2 mm/dag i tillväxt och släpper på 20 som förra cykeln. Ska ta ägglossningsstickor i morgon så får jag se när det är dags att åka över sundet. :)


    Spännande! Jag var till kliniken idag, jag hade två ägg. Åker du i morgon? Kul då kan vi följas åt.
  • Saturnus
    Inseminera2014 skrev 2014-05-01 13:30:50 följande:

    Min andra graviditet hade jag foglossningssmärtor redan vid 3 månader och det höll i sig 2-3 veckor och blev bättre sen. Sista 2 månaderna kom det sedan igen.


    Är du inne på trean nu?
  • Emma30
    Ensamåvilsen skrev 2014-05-05 22:27:36 följande:

    Någon här gravid med första barnet? Bor i Närke, Värmland eller Stockholms området?


    Gravid med första barnet men bor i Östergötland
  • Emma30

    Idag var jag på kub ultraljudet. Var nervös och orolig igår kväll.. Mkt tankar for runt i huvudet så det var verkligen en lättnad idag att få se det lilla livet :D tårarna kom direkt när det kom upp på skärmen :P

  • Ensamåvilsen

    Visst är de häftigt! Jag går nu å väntar på stora UL å känner inget än så Börjar bli lite nojig att den inte är kvar.... Vart i Östergötland bor du?


    Emma30 skrev 2014-05-06 23:02:32 följande:
    Idag var jag på kub ultraljudet. Var nervös och orolig igår kväll.. Mkt tankar for runt i huvudet så det var verkligen en lättnad idag att få se det lilla livet :D tårarna kom direkt när det kom upp på skärmen :P

  • Emma30
    Ensamåvilsen skrev 2014-05-09 14:18:27 följande:

    Visst är de häftigt! Jag går nu å väntar på stora UL å känner inget än så Börjar bli lite nojig att den inte är kvar.... Vart i Östergötland bor du?



    Kolla mailen :)

    Jag är mer rädd nu efter ul för att något ska hända :/ är mer försiktig oxå. Tex idag hoppade jag över att åka en barnbergodalbana för jag tänkte att tänk om något skulle hända :O
  • tiltuss

    Hej…
    Kastar in en fråga i denna tråd..
    Bor i Göteborg och har köpt 3 försök med IVF, men vet inte vart jag kan få hjälp med ultraljud här.. Så himla svårt att få hjälp eller respons..
    Undrar även ungefär vad medicinerna kostade att hämta ut för er som redan gått igenom detta.

    Vill sååå gärna komma igång. 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!