• Anonym (längtar)

    Vi som ska börja bebisverkstaden i september 2014! :D

    Är det fler som ska börja bebisverkstaden i september 2014? Solig

    Vi planerar att börja försöka då och det skulle vara roligt om fler som ska det vill följas åt här! 
    Här kan vi dela tankar, förberedelser, namn och allt möjligt! Glad

    Det är så spännande men det är ett tag kvar så vi får längta tills dess.

    Anledningen till att jag är anonym är att det är hemligt att vi går i de tankarna Flört

    Hoppas ni hittar hit! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Vi som ska börja bebisverkstaden i september 2014! :D
  • Anonym (Vi!)

    Vi börjar i september eller augusti. Startade en liknande tråd häromdagen men ingen som skrev.

  • Anonym (Jos)

    Vi kommer också börja i augusti. På grund av jobb-resor så är de enda månaderna som vi kommer kunna pricka ÄL augusti, september och oktober på hela 2014! Så jag känner mig lite stressad att det inte kommer att gå... 

    Min man är inte helt med på tåget än, men jag hoppas att han kommer börja inse att jag inte har hela livet på mig. Är redan 35 år...

  • Anonym (längtar)
    Anonym (Vi!) skrev 2014-03-24 13:24:17 följande:
    Vi börjar i september eller augusti. Startade en liknande tråd häromdagen men ingen som skrev.

    Vad härligt med fler! :D

    Jasså? Jag letade efter en sån här tråd men hittade ingen så jag startade en. Va bra att vi fann varandra då :)
  • Anonym (längtar)
    Anonym (Jos) skrev 2014-03-24 20:32:20 följande:
    Vi kommer också börja i augusti. På grund av jobb-resor så är de enda månaderna som vi kommer kunna pricka ÄL augusti, september och oktober på hela 2014! Så jag känner mig lite stressad att det inte kommer att gå... 

    Min man är inte helt med på tåget än, men jag hoppas att han kommer börja inse att jag inte har hela livet på mig. Är redan 35 år...
    Hoppas att din man förstår att det är viktigt för dig! Jag har själv bearbetat min kille ett tag och nu var det han som föreslog att vi kan börja i september. Jag är snart 25 år så jag är egentligen inte stressad men jag har haft barnlängtan så länge så när min kille gav förslaget så blev jag så glad!

    Hoppas också att det tar sig fort så du kan slappna av och njuta av att äntligen få bli mamma! :)
  • Anonym (Jos)

    Härligt!


    Jag tror att min man har börjat fatta att tiden rinner iväg. Här om dagen pratade vi om vad vi skulle göra med lite pengar som vi fick i julklapp förra året, men som fortfarande är orörda. Och han sa att vi borde lägga dem på att inreda "lillens" rum! Hihi! Så nu känns det som om vi verkligen har fattat beslutet att börja försöka. :)

    Har ni tänkt någotpå hur ni ska lägga upp det här? Tempar ni? ÄL-stickor? Jag har läst så sjukt mycket om det här de senaste månaderna. Blir overload i mitt huvud.

    En annan sak jag tänkte på är träning. Borde man träna på något speciellt sätt för att förbereda kroppen på en graviditet? Mage och rygg lite extra kanske?

  • Anonym (höststart)

    Vi ska också starta verkstad mot höstens början!
    Vi vill ha en "sista" sommar tillsammans, därför vi börjar då. (han har en son sen innan, mitt första)

    Jag kommer inte ta ÄL stickor utan mest "köra på" ;) Känns som att det bara blir stress annars...
    Får se hur lång tid det tar med, har ätit p piller i en massa år... 

    Jag har ett bra tag pratat om barn men han har inte vart så sugen... å då har jag blivit besviken och lämnat ämnet helt.
    För några månader sedan tog han självmant upp det, så nu jäklar ;)

  • Anonym (Vi!)
    Anonym (längtar) skrev 2014-03-24 20:50:39 följande:
    Vad härligt med fler! :D Jasså? Jag letade efter en sån här tråd men hittade ingen så jag startade en. Va bra att vi fann varandra då :)

    Jo det står "vi som börjar i augusti eller september" på denna sida. Men men jag kan hänga här likaväl.
  • Anonym (Vi!)
    Anonym (Jos) skrev 2014-03-24 20:32:20 följande:
    Vi kommer också börja i augusti. På grund av jobb-resor så är de enda månaderna som vi kommer kunna pricka ÄL augusti, september och oktober på hela 2014! Så jag känner mig lite stressad att det inte kommer att gå...  Min man är inte helt med på tåget än, men jag hoppas att han kommer börja inse att jag inte har hela livet på mig. Är redan 35 år...

    Oj då har ni ni lite pressat schema. Om det inte blir något i höst; när kan ni försöka igen? Ja är du 35 så är det väl hög tid att börja försöka. Det måste han väl förstå? :-/ Man vet ju aldrig. Det kan ta ett par år innan det kommer ett barn.
  • Anonym (längtar)
    Anonym (Jos) skrev 2014-03-25 07:35:32 följande:

    Härligt!


    Jag tror att min man har börjat fatta att tiden rinner iväg. Här om dagen pratade vi om vad vi skulle göra med lite pengar som vi fick i julklapp förra året, men som fortfarande är orörda. Och han sa att vi borde lägga dem på att inreda "lillens" rum! Hihi! Så nu känns det som om vi verkligen har fattat beslutet att börja försöka. :)

    Har ni tänkt någotpå hur ni ska lägga upp det här? Tempar ni? ÄL-stickor? Jag har läst så sjukt mycket om det här de senaste månaderna. Blir overload i mitt huvud.

    En annan sak jag tänkte på är träning. Borde man träna på något speciellt sätt för att förbereda kroppen på en graviditet? Mage och rygg lite extra kanske?


    Va roligt! Då låter det ju faktiskt som att han är redo! :)

    Vi kommer FÖRSÖKA köra varannan dag-metoden :P Jag har hört så mycket olika metoder men om vi har tid och lust att köra varannan dag i en månad så lär vi ju pricka in ÄL där nån gång ;) Funkar inte den metoden första månaden så kommer vi nog att tänka om, vet ju att det kan ta låååång tid innan det tar sig och att hoppas på att det tar sig direkt är ju ganska vågat (plus att jag vet att jag kommer bli besviken) men jag vill gå all in på en gång. Funkar det inte så blir det nog att testa ÄL-stickor så att vi kan köra på lite extra under några dagar.

    Jag har hört och läst så mycket som sagt. Att man tex inte ska kissa direkt efter sexet och att man även kan prova stoppa in en tampong efter att man har haft sex haha.. Kanske ska prova med menskopp istället ;P

    Nej jag vet inte men jag vill verkligen att det ska ta sig så fort som möjligt (såklart). Jag kommer bli så nojig annars tror jag. Tror det är overload i mitt huvud också! :P

    Träning har jag nog inte tänkt på, bara att man ska äta folsyra och rosenrot.
  • Anonym (längtar)
    Anonym (höststart) skrev 2014-03-25 09:17:45 följande:
    Vi ska också starta verkstad mot höstens början!
    Vi vill ha en "sista" sommar tillsammans, därför vi börjar då. (han har en son sen innan, mitt första)

    Jag kommer inte ta ÄL stickor utan mest "köra på" ;) Känns som att det bara blir stress annars...
    Får se hur lång tid det tar med, har ätit p piller i en massa år... 

    Jag har ett bra tag pratat om barn men han har inte vart så sugen... å då har jag blivit besviken och lämnat ämnet helt.
    För några månader sedan tog han självmant upp det, så nu jäklar ;)
    Vi har lite samma tankar! :) Min kille har även en dotter sen innan men det blir mitt första. Dock har han inte varit med under graviditeten, förlossningen eller nåt eftersom de gjorde slut ungefär när hon blev gravid. Vi träffades någon månad efter så vi blev tillsammans innan barnet kom. Så vi har ju ett barn här på helgerna som vi "övar" oss på. Låter kanske knasigt men ingen av oss har ju haft hand om ett barn från start, det är lika nytt för oss båda och min lilla bonus känns som min egen när hon är här.

    Visst är det skönt när båda faktiskt vill? :) Jag slutade med p-piller för 2 år sedan nu i september så jag hoppas att det ska kunna ta sig fort...
Svar på tråden Vi som ska börja bebisverkstaden i september 2014! :D