Inlägg från: Anonym (been there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (been there)

    Mitt ex nya man vill adoptera mitt barn.

    MigSjälv skrev 2014-03-28 12:31:05 följande:
    Årets kommentar?

    Hur många slagna personer, såväl kvinnor som män, tror du vill vara behjälpliga efter att ha blivit misshandlade av sin partner?
    Jag gjorde;  tyckte att barnet har rätt till båda sina föräldrar även om vår relation inte fungerade.  De har väldigt  fin kontakt som vuxna;  det trettioåriga barnet och pappan.  

    (visst kostade det på att bjuda hem mannen som misshandlat mig när vårt barn tog studenten och gifte sig.   Enligt mig är man skyldig att göra vad man kan för att underlätta kontakten -  man valde ju att behålla barnet!
  • Anonym (been there)
    Volt skrev 2014-03-28 13:28:31 följande:
    Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag... O sen lite jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag till. 
    DU har inte rätt till henne, det är HON som har rätt till sina föräldrar. Och guess what? Du är ingen förälder. 

    Har du sett DNA-utredningen eller hur vet du det?

    Jag vet att det finns kvinnor som utnyttjar män som spermadonatorer (t ex går på krogen när de har ägglossning och ser till att bli gravida)  och sedan gör ALLT för att behålla barnet som sin egendom;  uppmanar förskolan att ringa polis om pappan närmar sig dagisgården för att få en skymt av sitt barn.

    Det finns sjukdomar som endast kan botas tack vare hjälp från biologisk förälder!  

    Barn har rätt till sitt ursprung!
  • Anonym (been there)
    Anonym (. 3) skrev 2014-03-28 13:31:01 följande:
    Men vad väntar du dig när du har misshandlat henne? Hon skyddar ju bara sin dotter och är väl orolig att du skulle misshandla även tösen.

    Att de vuxna haft en svår relation indikerar INTE automatiskt att en vuxen misshandlar sina barn!
  • Anonym (been there)
    Tropicccc skrev 2014-03-28 12:58:13 följande:
    Det här var det värsta.

    Jag har själv en biologisk far som försökt få kontakt med mig efter flera års frånvaro. Han misshandlade också min mor. Vi har träffats en gång och för mig var det mer för att få ett avslut. (Jag är fjorton år idag), jag skulle aldrig, någonsin, vilja ha någon slags samhörighet med mannen som gjort min mor så illa. NÅGONSIN. Om hon säger något "dåligt" om honom är det med ALL rätt. Känner jag.

    Dessutom blir den här tjejen inte mer din dotter bara för att hon inte adopteras av sin nuvarande far.
    Så din mor har gjort allt för att du ska växa upp utan din pappa!?    Pratat illa om mannen hon valde att skaffa barn med   till dig?   För du är väl inte så gammal att abort inte var fri   när du blev till  - fri abort infördes i Sverige 1975?. 

    Jag har ALDRIG berättat för vårt barn att pappan misshandlade mig så att jag valde att skiljas -  varför skulle jag?   Hade en känsla av att de hade rätt att lära känna varandra,  hålla kontakten -  Soc har också alltid betonat alla barns rätt till sina båda föräldrar.
  • Anonym (been there)
    Volt skrev 2014-03-28 13:42:00 följande:
    Relevans i ämnet, hur? 
    Ditt pappaskepp har lämnat kajen för längesen.

    Barnets mamma valde att skaffa barn med ts -  VARFÖR om han är så värdelös?
  • Anonym (been there)
    Anonym (kan gå) skrev 2014-03-28 13:46:48 följande:
    Nyfiken... med ditt nick "been there", menar du att du varit i mammans, pappans eller barnets situation?

    Jag är en mamma som alltid låtit mannen som spräckte min ena trumhinna med en örfil och slog mig gul och blå 2-3 gånger innan jag flydde från honom -  med vårt barn i magen -  få träffa vårt barn i stort sett i den utrsträckning han velat.
  • Anonym (been there)

    PAS  kallas beteendet  när den ena föräldern svartmålar den andra inför barnet och gör allt för att barnet ska ha kontakt med enbart en förälder.

  • Anonym (been there)
    Anonym (Aww) skrev 2014-03-28 16:54:29 följande:
    Det är inte alltid den biologiska pappan som kan vara just en pappa.
    Du säger att du vill, men hör och häpna du har som ingen helst rättighet när det kommer du emot barnet, i Sverige utgår vi från barnets bästa och barnets rättigheter till trygghet. Vill hon inte, släpp det och inse.
    Tja på socialförvaltningarna i Sverige anses biopappor oersättliga,   "En dålig pappa är bättre för barnet att lära känna än att fantisera om en pappa det inte fått ha kontakt med!"   är ett mantra bland handläggarna anställda på "soc."   i vårt land.
  • Anonym (been there)
    Anonym (Maskrosbarn) skrev 2014-03-28 17:05:56 följande:
    Jag känner med flickan. Jag har själv en pappa som misshandlat min mamma och inte brytt sig om mig under min uppväxt. Tyvärr har jag minnen av min pappa och all misshandel. Din dotter känner inte dig och det är inte hennes fel. Det är aldrig ett barns fel och hon vill inte känna dig nu. Det kanske är för sent?
    Min högst personliga åsikt är att jag tycker att det finaste du kan göra om du älskar din dotter är att släppa henne. Möjligheten att ni kommer få en bra kontakt i framtiden finns. Men jag tror inte att den kommer komma för att du motsätter dig hennes dröm om lycka. 
    Hoppas du fått hjälp med dina problem att du slutat bruka våld <3
    Menar du att du är tacksam för att du slapp lära känna din pappa?

    I så fall borde du  hålla föredrag för landets familjerättssekreterare,  familjerådgivare,  vårdnadstvistsutredare och andra handläggare som har med barnfamiljer att göra!   Plus alla som handlägger boende-/vårdnads-  och umgängestvister.
  • Anonym (been there)
    Anonym (my) skrev 2014-03-29 23:40:12 följande:
    Dottern kan adopteras utan godkännande då tingsrätten går efter vad som är bäst för barnet

    Hur kan det vara bäst för någon att förlora sina rötter?
  • Anonym (been there)
    Anonym (kan gå) skrev 2014-03-30 00:38:42 följande:
    Ditt sätt passade dig bra, men det är inte säkert det passar alla.
    Mitt sätt?   Jag vågade inte annat än att följa svenska myndigheters linje;  "en dålig pappa är bättre än fantasier ett barn annars gör sig om sitt ursprung."    Umgängessabotage kan straffas med att man mister vårdnaden.
  • Anonym (been there)
    Flygfotogen skrev 2014-03-30 11:06:09 följande:
    Barnet förlorar inte sina rötter vid en adoption i det här fallet. Barnet vet ju vem som bidrog med spermien.
    Har du tydliga minnesbilder av personer du träffade när du var 1 år gammal?
  • Anonym (been there)
    Anonym (. 3) skrev 2014-03-30 11:44:32 följande:

    Men TS skriver ju: min dotter blev ledsen för att jag lovade saker och fet hände inget. Det tyder ju på att de känner varann iaf lite och dottern har valt bort honom.

    Försök till umgänge verkar ha gjorts,  jo ungen kan ha fått veta att hennes pappa inte bor hos henne och mamman. 

    Tolkar inte det som att barnet känner sin pappa.  Och det verkar som om denna mamma sysslar med PAS;  att tala illa om sitt ex inför deras gemensamma barn m m.
  • Anonym (been there)

    Vilet kompakt manshat i den här tråden!   Hoppas att inte många av er som skriver jobbar med familjerätt eller som domare i tingsrätt....

    Undrar hur svaren /kommentarerna blivit i ett liknande forum som också börjar på F...

  • Anonym (been there)
    Anonym (släpp det) skrev 2014-05-23 00:42:09 följande:

    Men Been there: TS skriver ju själv att han 1) slog mamman 2) Struntat i att ta upp relationen med dottern eftersom han hade "mycket på jobbet" 3) svikit dottern upprepade gånger genom att bryta löften. Dottern har en social pappa som uppenbarligen älskar henne och bryr sig om henne. Varför ska TS lägga sig i nu när han bara förstört hittills? Den enda som saboterar en far-dotter relation här är ju TS som inte vill att den sociala pappan ska få adoptera och ge dottern en trygg realtion och juridiska rättigheter. Behöver mamman verkligen "snacka skit" för att dottern inte ska vara intresserad av TS? Vem är det som alienerar vem här egentligen?
    Vi har ingen spåkula varken du eller jag.   Barnet kan få hur bra relation som helst till sin biopappa med tiden,  har sett sånt på nära håll.
  • Anonym (been there)
    jenny99 skrev 2014-06-28 16:33:23 följande:

    Jag lägger mig inte i angående misshandeln som var för många år sen.Detta handlar om en pappa som vill ha ett umgänge med sitt barn och då föreslog jag tex brevväxling eller annat enklare som inte bygger på krav.


Svar på tråden Mitt ex nya man vill adoptera mitt barn.