• bubbelsoda

    Unga blivande mammor i december 2014

    Hej!
    Som rubriken lyder, unga blivande mammor i december i år!
    Detta blir (förhoppningsvis) första barnet!
    Häng gärna på!

  • Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014
  • kossan

    Jag berättade för chefen idag, sista dagen innan semestern och han sa typ bara jaha ja va kul för dig! Självklart fick jag ett grattis och så men andan va typ att jaha det är inte så mycket att göra åt saken!

    Dock vill de sätta in att en kollega börjar göra mina uppgifter redan direkt efter semestern, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Då är jag ju typ onödig i ett halvår... Fast det kanske bara är skönt?!

  • Tillaan
    kossan skrev 2014-07-04 20:25:54 följande:

    Jag berättade för chefen idag, sista dagen innan semestern och han sa typ bara jaha ja va kul för dig! Självklart fick jag ett grattis och så men andan va typ att jaha det är inte så mycket att göra åt saken!

    Dock vill de sätta in att en kollega börjar göra mina uppgifter redan direkt efter semestern, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Då är jag ju typ onödig i ett halvår... Fast det kanske bara är skönt?!


    De kanske vill att de lär sig dina saker som du gör och kanske skönt att få avlastning :)
  • mojjan8

    Hoppar in här! Puckow, har du inget fack du kan vända dig till? Jag har varit sjukskriven sen V.12 Och innan dess gick jag hemma var/varannan dag.. Där finns också regler på arbetsmiljöverkets hemsida som arbetsgivaren måste följa. Du kanske kan hitta något där som kan hjälpa dig. Sen rekommenderar jag ju verkligen att du träffar en annan läkare. För du ska absolut inte jobba om du har ont! Har själv haft foglossning sen V.15 är i V.19 nu och jobbar som plåtslagare. Min chef vaktar mig som e hök, då han tycker att är jag på jobb då kan jag jobba å ska inte behöva ta pauser. Men det har jag rätt till, jag har enligt av's regler rätt till vilo plats med! Men annars så rekommenderar jag att du ansöker om graviditets penning och kanske prova på akupunktur för foglossningen. Jag har fortfarande ont. Men jag kan iallafall sova om nätterna nu :) lycka till!

  • Tillaan
    mojjan8 skrev 2014-07-08 16:05:00 följande:

    Hoppar in här! Puckow, har du inget fack du kan vända dig till? Jag har varit sjukskriven sen V.12 Och innan dess gick jag hemma var/varannan dag.. Där finns också regler på arbetsmiljöverkets hemsida som arbetsgivaren måste följa. Du kanske kan hitta något där som kan hjälpa dig. Sen rekommenderar jag ju verkligen att du träffar en annan läkare. För du ska absolut inte jobba om du har ont! Har själv haft foglossning sen V.15 är i V.19 nu och jobbar som plåtslagare. Min chef vaktar mig som e hök, då han tycker att är jag på jobb då kan jag jobba å ska inte behöva ta pauser. Men det har jag rätt till, jag har enligt av's regler rätt till vilo plats med! Men annars så rekommenderar jag att du ansöker om graviditets penning och kanske prova på akupunktur för foglossningen. Jag har fortfarande ont. Men jag kan iallafall sova om nätterna nu :) lycka till!


    Havandeskapspenning får man väl bara ta ut from v. 28 eller vad det var?
  • puckow

    Havandeskapspenning får man från v32 men man kan bli sjukskriven före. Men ska ringa vc imorgon och försöka få tid, annars få jag lov att jobba på måndag för de har ändrat till en vecka sjuk nu sedan måste man ha läkarintyg :/

  • Tillaan
    puckow skrev 2014-07-11 14:39:13 följande:

    Fick 50% sjukskrivning i två veckor och prata med kurator bara :/


    Skulle sjukskriva mig själv isåfall. Sen gå och jobba några dagar, sen sjuk igen. Vad fasen ska man göra när man inte får hjälp.
  • morphet

    Hej! Var på RUL idag och fick se en helt fantastiskt fin liten sprallig kille :) Är så lycklig! Hur går det för er andra? Har alla haft sina RUL?


    BF 23/12 - 14
  • LillaLady
    morphet skrev 2014-07-22 18:05:48 följande:

    Hej! Var på RUL idag och fick se en helt fantastiskt fin liten sprallig kille :) Är så lycklig! Hur går det för er andra? Har alla haft sina RUL?


    Åh va härligt! :D När blev BF för dig? :)


    Vi var på RUL den 10/7 o det ligger troligtvis en tjej hos mig :)


    Nu i v22 börjar jag känna ordentliga sparkar, de syns på magen o den blivande pappan får en o annan spark han med! :'D Så häftigt!!


    Dum spiro, spero
  • morphet
    LillaLady skrev 2014-07-22 20:20:27 följande:

    Åh va härligt! :D När blev BF för dig? :)

    Vi var på RUL den 10/7 o det ligger troligtvis en tjej hos mig :)

    Nu i v22 börjar jag känna ordentliga sparkar, de syns på magen o den blivande pappan får en o annan spark han med! :'D Så häftigt!!


    Bf blev 20/12! :)

    Åh vad härligt med sparkar, jag känner min lille buffa och småsparka, men inte så att min sambo kan känna det än. Däremot såg vi igår kväll hur en bit av magen petade ut helt plötsligt så då fick han nog in en fullträff ;)

    När har du Bf?
    BF 20/12 - 14
  • LillaLady
    morphet skrev 2014-07-22 20:52:24 följande:
    Bf blev 20/12! :)

    Åh vad härligt med sparkar, jag känner min lille buffa och småsparka, men inte så att min sambo kan känna det än. Däremot såg vi igår kväll hur en bit av magen petade ut helt plötsligt så då fick han nog in en fullträff ;)

    När har du Bf?
    Det är helhäftigt!! Jag fick bf 29/11 nu efter RUL (var 8/12 först)

    Åh men då är de ju på väg för dig med!! :D


    Dum spiro, spero
  • Tillaan

    Vill bara påminna er som kanske vill fortsätta hålla kontakten, så finns de flesta av oss på facebook i en hemlig grupp (BF December 2014). Det betyder att ingen utomstående kan se att du går med, är med, ser våra inlägg eller någonting. Allt du behöver göra är att skriva din mailadress till mig så bjuder jag in i gruppen - då får ni ett mail till angiven
    adress och en länk att följa. Vips så är ni med :)
    Ni kan pm'a här eller maila på tillaneriksson@hotmail.com


    Hoppas vi ses där!


     

  • LillaLady
    Tillaan skrev 2014-08-09 09:21:33 följande:

    Vill bara påminna er som kanske vill fortsätta hålla kontakten, så finns de flesta av oss på facebook i en hemlig grupp (BF December 2014). Det betyder att ingen utomstående kan se att du går med, är med, ser våra inlägg eller någonting. Allt du behöver göra är att skriva din mailadress till mig så bjuder jag in i gruppen - då får ni ett mail till angiven
    adress och en länk att följa. Vips så är ni med :)
    Ni kan pm'a här eller maila på [email protected]


    Hoppas vi ses där!


     


    Svårt att pm'a dig här då du är privat! :/
    Men du kanske kan pm'a mig. Vill gärna va med :)
    Dum spiro, spero
  • Tillaan
    LillaLady skrev 2014-08-11 18:14:25 följande:
    Svårt att pm'a dig här då du är privat! :/
    Men du kanske kan pm'a mig. Vill gärna va med :)
    Dum spiro, spero
    Jaha, är jag det ^^ annars skickar du bara ett mail till mig :)
  • pepziz

    Blev precis medlem här och hittade den här gruppen direkt! 21 år gammal och är beräknad 6/12. Fick reda på att jag var gravid i vecka 11 under en pågående läkarundersökning.. Minst sagt chockande! Bor i dalarna och känner inga andra unga och gravida. Skulle vara jättekul att ha någon att prata med. Hoppas att jag får vara med här trots att jag kom in flera månader försent, är i vecka 26 nu ;) Kram på er

  • Tillaan
    pepziz skrev 2014-08-29 00:19:22 följande:

    Blev precis medlem här och hittade den här gruppen direkt! 21 år gammal och är beräknad 6/12. Fick reda på att jag var gravid i vecka 11 under en pågående läkarundersökning.. Minst sagt chockande! Bor i dalarna och känner inga andra unga och gravida. Skulle vara jättekul att ha någon att prata med. Hoppas att jag får vara med här trots att jag kom in flera månader försent, är i vecka 26 nu ;) Kram på er


    Välkommen! De flesta är inte så aktiva här utan är med i våran hemliga fb grupp, hojta om du vill gå med eller maila mig :)
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014