Inlägg från: MirandaMay |Visa alla inlägg
  • MirandaMay

    Någon mer som har barn innan och önskar sig en flicka?

    Miss Johanna skrev 2014-12-22 20:54:38 följande:

    Åh vad kul med bebiskläder ????

    Tjejnamn tycker jag är lättare att komma på än killnamn. Problemet är väl bara att det finns så många fina.


    Haha jag tycker helt tvärtom, har massor av fina pojknamn och hittar inte ett enda flicknamn som jag tycker är fint. Kom gärna med förslag!
  • MirandaMay

    Än finns det hopp, se på mig! Tog lactal och åt alla tillskott i Macaos och blev gravid fem dagar efter sex med en flicka. kanske inte supervanligt men inte omöjligt! Håller tummarna!!

  • MirandaMay
    Cessely skrev 2015-01-06 10:13:33 följande:

    Ser ni det jag ser??? Testade nu i morse BIM-2 och fick detta plus? Testade BIM-4 (test jag hade kvar sedan förra månaden då det inget blev) och det visade svagt,svagt plus...men tänkte det va spök. Så köpte nytt. Wiiiiii :)

    Ska köpa digitalt idag för att verkligen se så det stämmer så inte tester lurar mig? Haha!

    Men är det helt galet i så fall? Trodde de va så kört då vi sexa måndag kväll och sen inget mer och äl kom senare än jag trodde, stegring på stickan på fredagmorgon och då sker ju typ äl på lördag, så hela 5-6 dagar innan. Crazy!


    Haha fantastiskt!! Grattis! Sa ju att det inte var omöjligt!
  • MirandaMay

    Pojkmamma, Har inte läst allt du skrev men när jag skummade såg jag ett stort missförstånd. Ph-balansen i kroppen och slidan är inte normalt och ska inte vara samma. Ju mer basisk du är inne i kroppens vätskerum desto surare slemhinnor producerar du. Detta för att kroppen självmant och naturligt vill vara basisk inuti och sur utanpå. Hudytan utanpå kroppen skall vara sur för att stå emot bakterier och sjukdomar mm. Slidan även invändigt räknas av kroppen som "utanpåhud".

    tranbär tex är basbildande inne i kroppen men ger surare urin och slemhinnor. Därför är det inte bra att dricka kaffe och alkohol mm. De försurar bara kroppens insida och sätter syrabalansen på huden och slemhinnorna ur balans, ofta genom att de blir mer basiska och mottagliga för svamp, uttorkning mm.

  • MirandaMay
    Habbi skrev 2015-01-10 13:58:14 följande:

    Vet inte om jag berättat med våran flicka föddes för drygt 2 månader sedan. Skrev mycket i början av denna tråd när jag precis blivit gravid. Hon heter Isabell :)


    Men ååh!!! Stort stort grattis!!!!!!
  • MirandaMay

    Såg att jag formulerat mig lite otydligt i mitt inlägg om ph-balansen. När jag skrev att "Ph-balansen i kroppen och slidan är inte normalt och ska inte vara samma" menar jag alltså att i en normal och hälsosam kropp är pH:t olika i kroppen och slidan. För optimal hälsa ska man vara basisk inuti då blir slidan och huden automatiskt sur.

    Det man kan göra för att gynna flickspermierna är att göra slidan ÄNNU surare. Men det hjälper inte att försura kroppen, tvärtom.

  • MirandaMay
    Isbella skrev 2015-01-11 14:09:49 följande:

    Måste fråga hur ni som snart har ÄL gör... Hur ofta sexar ni från mensens slut fram till sista ggn? Varje dag, varannan dag? Hur ofta sexade ni som väntar barn?


    Väntar flicka, om du klickar på "visa endast" mina inlägg har jag för nått tag sen skrivit exakt vilka dagar vi hade sex.
  • MirandaMay
    Miss Johanna skrev 2015-01-12 06:34:09 följande:

    Jag har ju testat med ph-stickor i underlivet vid några tillfälle och då har jag haft ett ph på runt 5 eller lägre (mäter bars till 5 som lägst). I lördags kväll hade vi sex. Jag testade för skoj skull en ph-sticka på söndag morgon. Då hade jag 7 i ph-värde. Alltså väldigt basisk. I går kväll (sön) var det nere på 5 igen. Har inte heller någon aning om hur mycket sex man ska ha innan. Men vi kör på ca varannan dag nu. Ägglossning någon gång den här veckan


    Sperma är basiskt. Därav att du var basisk efter sex troligtvis.
  • MirandaMay
    Pojkmamma1114 skrev 2015-01-15 20:40:43 följande:

    Men tack för förklaringen, du verkar ha helt koll på läget! =) 

    Fick hem HM katalogen i veckan, har sedan jag var tonåring älskat att bläddra i denna tidning och fastnar alltid vid de små barnkläderna för flickor. Hoppas man en dag kan ha någon liten flicka att handla till. Kanske önskar man sig en flicka så mycket för att man fantiserat så mycket om det sedan man själv var liten? När jag och bästisen lekte när vi var små hade vi alltid döttrar, det var en självklarhet för oss då! När jag sett HM katalogen har jag också alltid fantiserat liksom när jag har tänkt på min och mammas relation har jag alltid tänkt på vad jag kommer göra lika och inte som hon har gjort men min dotter. Min mamma är väldigt snäll och ställer alltid upp, men vi har aldrig varit särskilt nära, har aldrig känt att jag kunnat prata om svåra saker med henne (pratade hellre med pappa faktiskt!). Om jag aldrig får någon dotter kommer jag verkligen att sörja, för att i min själ känns det som att hon redan finns, hon har bara inte kommit till mig än.

    Oj så flummigt detta blev.. Försöker rannsaka mig själv och min längtan, inte helt lätt då det är en längtan man gärna förtränger.

    Ni som är gravida/snart gravida =) hur kommer ni göra på ultraljudet? Jag har redan bestämt att om vi skaffar ett tredje barn(vilket jag önskar) så kommer jag att be barnmorskan att skriva på en lapp vad det är för kön så att jag kan få kolla detta i lugn och ro.


    Det var så lite!

    Jag oroade mig jättemycket för mitt rul och tänkte också tanken att få svaret på en lapp. Men sen kände jag att OM det va en flicka ville jag se det med egna ögon och kunna ställa frågor, annars hade jag nog inte kunnat lita på det som stod på lappen.

    Och när barnmorskan sen sa på ultraljudet att det är en tjej så tittade vi alla tre jättenoga och när hon nästan var klar bad vi henne dubbelkolla igen för säkerhets skull. men man kan ju alltid göra privata ultraljud förstås. Jag har dock trots dubbelkollen jättesvårt att verkligen tro att det är en tjej. Men kommer inte göra något mer ul. Vågar faktiskt inte...

    Jag tyckte det var skämmigt med min tredje son dock, jag höll masken och skrattade och sa nått om ett fotbollslag och om att vara ensam tjej men det kändes som att bm kunde se på mig att jag var liiiite besviken över att det inte var en tjej.

    Nu fjärde gången vet jag inte hur jag hade reagerat om det var en kille, ganska sakligt tror jag, han var ju mer ön önskad han också!

    Men när hon sa "här har vi en flicka" så bara bröt jag ihop och storgrät. "åh vad roligt" hulkade jag fram när hon tittade lite frågande på mig. Haha!

    Hoppas innerligt att alla ni som önskar en dotter får det!
  • MirandaMay

    Jag har tre pojkar vars graviditeter var lika. Började må illa i v 7 och så gick det över i v 13.

    Nu fjärde ggn är det en tjej och jag mår mycket sämre! Började må illa på bim-2 och mådde sen superilla ända till v 15.

    Har också varit mycket tröttare denna ggn men det kan ju också bero på att jag redan har tre busiga barn att ta hand om.

  • MirandaMay
    Cessely skrev 2015-01-17 17:19:34 följande:

    Nu blev jag orolig ;) Har inte känt av något illamående än dock :/

    Har ju hört att mycket illamående tyder på tjej.

    Mina två pojkar var som du skrev. Illamående i vecka 7 till 13 med båda. Dock kräktes jag en gång med andra samt behövde receptbelagd medicin mot illamåendet för att klara av jobbet.

    Gjorde du förresten bikarbonattest? Jag ska testa tänkte jag sen :)


    Ja kag gjorde bikarbonattestet och det bubblade och fräste som bara den vilket ju ska vara pojke. Men det reagerar på syrabalansen i urinen tror jag och jag hade ju försurat mitt urin massor så det kanske låg kvar fortfarande?
  • MirandaMay

    Stort grattis till alla plus i tråden!! Ska bli så spännande att få se om tjejknepen lyckats för er också!

    Haha jag har inte planerat mina barn när det kommer till födelsedagar och har lyckats med konststycket att barnens far fyller först, två v senare första barnet. Tredje barnet var beräknad fem dagar efter första barnets födelsedag, men jag gick över så han kom två v efter istället. Och nu är dottern beräknad fem dagar efter tredje barnets födelsedag. Så detta kan ju gå hur som helst! Många födelsedagar i början av året för oss. och rätt snart efter jul också, blir att spara pengar hela året för att ha råd med alla presenter.

  • MirandaMay
    30maj skrev 2015-01-31 08:02:08 följande:

    Är de nån som vill köpa en burk pH-kalk? Är ju redan gravid ich de är MASSA kvar..onödigt att bara slänga om nån kan få en tjej på de:)


    Låt din man äta det eller spara? Det är extremt bra för hälsan, är ju eg inte alls till för att "baka tjej"

    Jag menar släng det inte bara om du inte hittar nån som vill köpa. Det håller lätt tills efter bebisen är född!
  • MirandaMay

    Det finns inga garantier utan "våra" metoder är på kul för att se om det går att ändra oddsen lite. Ingen här påstår eller tror att bara för att man följer en metod slaviskt är man garanterad det ena eller andra könet.

    Kanske ger en basisk kost några procents högre chans för tjej? Och du kanske tillhörde den andra procenten. Kanske funkar metoden inte alls. Ingen här inne vet. Jag körde på tjejmetod och fick tjej efter tre killar som helt klart i efterhand är tillverkade efter killmetod.

    Det skulle vara intressant att se en större studie, men att dra slutsatser eller Se mönster genom att granska sig själv/en person är ganska ointressant tycker jag.


    Missyk skrev 2015-02-25 00:27:08 följande:

    Jag har svårt att se ett mönster som faktist skulle hålla att välja hur man bakat ett visst kön. Då jag enligt teorier har gått precis emot oddsen och har en av varje.

    För att få flickan, hade vi sex varje dag, likaså med pojken. Mannen duschar som vanligt varje dag i skållande hett vatten , fråga mig inte varför, han duschar länge med. Annars har det varit detsamma med intag av folsyra. Och inga ändringar i kosten.

    Skillnaderna

    Flickan - här hade faktist mannen alkoholförbud under den veckan jag hade Äl. Jag hade även orgasm vid varje tillfälle.

    Pojk - drack mkt sur juice tex grape!

    Och det är allt jag kan säga var skillnaden.


  • MirandaMay
    Miss Johanna skrev 2015-03-05 22:49:17 följande:

    MirandaMay, hur går det för dig? Din bf-dag börjar väl närma sig?


    Hej!

    Ja min BF dag var igår! Har inga känningar än men har drömt hela natten att förlossningen startat, haha. Idag ska jag till fl och få en hinnesvepning så får bonde om det drar igång under helgen. Hoppas redan ikväll! Iiiih så pirrigt!
  • MirandaMay
    Miss Johanna skrev 2015-03-06 07:13:03 följande:

    Åh, är det så nära nu Vad spännande! Stort lycka till nu! Uppdatera hur det gick sen.


    Tack!! Lovar att berätta så fort det hänt!
  • MirandaMay

    Tack allihopa!!! Fick hinnesvepning idag vid två och nu går jag här hemma och överanalyserar varenda liten krämpa. har ätit pizza för att ladda med kolhydrater och ska gå och lägga mig tidigt! Känner inte direkt nåt än men håller tummarna för att jag ska vakna med värkar om några timmar.

  • MirandaMay

    Nu är min dotter här! Hon kom i onsdags morse. Känner sån total lycka!!

    Önskar verkligen att alla härinne också lyckas med era tjejbak!!

Svar på tråden Någon mer som har barn innan och önskar sig en flicka?