• angelica0415

    VI som planerar barn 2017- 2018

    här kan vi samlas och prata om det vi tänker  och  om den otroliga barnlängtan ... 

  • Svar på tråden VI som planerar barn 2017- 2018
  • earthchild
    Snultan skrev 2016-02-27 18:42:46 följande:
    Vi pratar mycket om ett lillasyskon här hemma. Har ju en son på snart 2,5 år. Vi pratar om bebisar och att dom ligger i mammornas magar. Jag frågar ofta om vi ska skaffa en bebis och han svarar alltid ja, hihi. Även om han inte är riktigt medveten om vad det handlar om så är det mysigt att höra, och prata om.
    Åh vad mysigt! :)
  • Anonym (Nathalie)

    Hoppar in här!


    Är en tjej på snart 26 år och har en sambo som blir 23 år i höst. Vi har också pratat om att skaffa första barnet 2017. Guuud vad jag längtar. Har längtat efter barn hela mitt liv tror jag :P (Men inte han, haha). Försöker att inte tjata men kan inte låta bli att visa söta bebisbilder ;). Jag har i alla fall högskoleutbildning och fast heltidsjobb och sambon är visstidsanställd (blir ev förlängt om några månader) så får se hur det går, roligt att följas åt!  

  • Snultan

    Kul, välkommen :)

    Tankarna snurrar i 130 i huvudet nu.. funderar och funderar. Nu tror jag ändå att jag bestämt att jag tar ut spiralen slutet på juli/början av augusti. Sen ser vi när det tar sig. Vill inte vänta i evigheter. Känns så spännande :)


    Matheus 131002!
  • Anonym (Nathalie)

    Taack! Och ååh vad mysigt och spännande Snultan :D 

  • Snultan
    earthchild skrev 2016-02-21 00:47:32 följande:

    Jamen köööör ba! :) Hade varit superkul att följas åt!

    Jag ska också fixa med mig själv. Har tio gosekilon att tappa, men det ska nog gå bra. Jag kör varannan vecka chillvecka (inget frossande, men vill man ta en fika någon dag eller äta extra god frukost är det okej) och varannan vecka pushvecka plus allmänt rimlig mat och 5:2.

    Heja heja!


    Hur går det med träning osv? :) känner att jag måste komma igång lite mer. Men jag går mycket om dagarna och har lagt om kosten en del så de är en bra början iallafall.

    Idag var jag på arbetsintervju och fick ett timvik som medicinsk sekreterare på ett sjukhus. Känns väldigt skoj! Jag läser ju än och tar examen i december så de känns kul att få in en fot och kanske lättare att få jobb där sen omjag nu blir gravid under slutet av året. Blir ju lite tokigt tidsmässigt o sen om vi ska flytta sen men då har jag iaf börjat någonstans och fått erfarenhet.
    Matheus 131002!
  • earthchild
    Snultan skrev 2016-03-02 09:34:25 följande:
    Hur går det med träning osv? :) känner att jag måste komma igång lite mer. Men jag går mycket om dagarna och har lagt om kosten en del så de är en bra början iallafall.

    Idag var jag på arbetsintervju och fick ett timvik som medicinsk sekreterare på ett sjukhus. Känns väldigt skoj! Jag läser ju än och tar examen i december så de känns kul att få in en fot och kanske lättare att få jobb där sen omjag nu blir gravid under slutet av året. Blir ju lite tokigt tidsmässigt o sen om vi ska flytta sen men då har jag iaf börjat någonstans och fått erfarenhet.
    Jag gillar att gå så det blir så många promenader jag kan. Annars kör jag mer på vardagsmotion och försöker jobba mycket med kroppen.

    Vad roligt! Ett steg närmare tryggheten kanske?
    Yay för att ta ut spiralen! Vill ju ha många till sällskap i höst, särskilt under de veckorna när jag inte vill berätta för någon men som ändå kanske blir rätt tuffa. Då kan det ju vara skönt att få lufta lite! :)
  • Teresiat

    Gud vad man längtar... I vår tänker jag ta ut spiralen! Sen är det bara att vänta på hösten då vi tänker börja försöka. Tur att det bara är en vår och sommar bort.. LÄNGTAR! Önskar vi kunde köra igång nu på en gång men jobbar hårt med att intala mig att det blir bäst så här..

  • Snultan
    earthchild skrev 2016-03-02 15:22:12 följande:

    Jag gillar att gå så det blir så många promenader jag kan. Annars kör jag mer på vardagsmotion och försöker jobba mycket med kroppen.

    Vad roligt! Ett steg närmare tryggheten kanske?

    Yay för att ta ut spiralen! Vill ju ha många till sällskap i höst, särskilt under de veckorna när jag inte vill berätta för någon men som ändå kanske blir rätt tuffa. Då kan det ju vara skönt att få lufta lite! :)


    Det låter bra :) de är ju det viktigaste trots allt. Röra på sig och äta hälsosamt men ändå unna sig ibland. :)

    Ja jag tror det. Det känns som ett steg i rätt riktning så jag hoppas det blir bra.

    Ja åh det känns så spännande det här :) jag vill också vänta ett tag med att berätta för folk. Dels för att de är andra barnet å dels för att med första barnet berättade jag direkt, vill va lite mer hemlighetsfull denna gång hehe.. Sen så vet man ju inte när de tar sig osv. Läääängtar iaf :)
    Matheus 131002!
  • earthchild
    Teresiat skrev 2016-03-02 15:57:01 följande:
    Gud vad man längtar... I vår tänker jag ta ut spiralen! Sen är det bara att vänta på hösten då vi tänker börja försöka. Tur att det bara är en vår och sommar bort.. LÄNGTAR! Önskar vi kunde köra igång nu på en gång men jobbar hårt med att intala mig att det blir bäst så här..
    Verkligen! Åh så spännande! Ja jag försöker också vara tålmodig. Tur att vi verkar få världens flytt- och renoveringsprojekt att underhålla oss med så länge :)
    Snultan skrev 2016-03-02 16:31:05 följande:
    Det låter bra :) de är ju det viktigaste trots allt. Röra på sig och äta hälsosamt men ändå unna sig ibland. :)

    Ja jag tror det. Det känns som ett steg i rätt riktning så jag hoppas det blir bra.

    Ja åh det känns så spännande det här :) jag vill också vänta ett tag med att berätta för folk. Dels för att de är andra barnet å dels för att med första barnet berättade jag direkt, vill va lite mer hemlighetsfull denna gång hehe.. Sen så vet man ju inte när de tar sig osv. Läääängtar iaf :)
    Ja det är lite tanken. Den här veckan har det dock blivit mycket fika, och av sådan typ som man inte riktigt kan tacka nej till heller. Nya tag nästa vecka!

    Ja jag tänker att om det händer något vill man kanske inte ha halva släkten över sig mitt i sorgen liksom. Dessutom tror jag att det blir rätt mysigt att gå och vara lite hemliga ett tag :) Får se hur länge det går att hålla hemligt. Det beror på hur pass dåligt jag mår i början. Jag har hört ryktas att man får någon sorts UL i vecka 13 i mitt landsting så kanske efter det hade varit lagom...

  • Snultan
    earthchild skrev 2016-03-02 21:16:57 följande:

    Verkligen! Åh så spännande! Ja jag försöker också vara tålmodig. Tur att vi verkar få världens flytt- och renoveringsprojekt att underhålla oss med så länge :)Ja det är lite tanken. Den här veckan har det dock blivit mycket fika, och av sådan typ som man inte riktigt kan tacka nej till heller. Nya tag nästa vecka!

    Ja jag tänker att om det händer något vill man kanske inte ha halva släkten över sig mitt i sorgen liksom. Dessutom tror jag att det blir rätt mysigt att gå och vara lite hemliga ett tag :) Får se hur länge det går att hålla hemligt. Det beror på hur pass dåligt jag mår i början. Jag har hört ryktas att man får någon sorts UL i vecka 13 i mitt landsting så kanske efter det hade varit lagom...


    Fika är gott^^

    Ja de tror jag med. Min familj bor ju 50 mil bort så det blir lättare att hålla det hemligt :P

    Hur går det med husköp Nu då? :)
    Matheus 131002!
Svar på tråden VI som planerar barn 2017- 2018