• mr me

    Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

    Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

    På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

    Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

    Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

    Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-04-15 18:56:33 följande:
    Har du någon uppfattning om fördelningen av dessa 127000? Du säger att 100000 av dem är "väl" Syrier. Vilken fördelning är det på övriga 27000? Är det anhöriga till Somaliska invandrare? 
    Fråga SCB. Det vet säkert.
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-04-15 18:58:40 följande:
    Fråga SCB. Det vet säkert.
    Jag frågar dig. Det är du som kommer med påståendena. Jag vill veta om du faktiskt har en endaste susning om vad du pratar om. Än har du inte visat några konkreta bevis på att du har det utan har kommit med inkorrekta påståenden och därefter länkat till ovidkommande statistik som något slags bevis för dem.
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-04-15 19:05:54 följande:
    Jag frågar dig.
    Tänk att jag visste att du skulle svara så.
  • Cenedra

    Betnér om invandringssiffrorna:


    Spola fram till 6:00

    Även om den är lite gammal så är jag övertygad om att det fortfarande stämmer ganska bra.

  • Gert
    Cenedra skrev 2014-04-15 19:38:12 följande:
    Betnér om invandringssiffrorna:
    " rel="nofollow" target="_blank">


    Spola fram till 6:00

    Även om den är lite gammal så är jag övertygad om att det fortfarande stämmer ganska bra.
    Betnér? Allvarligt? Jag litar mer på SCB än en tråkig komiker.
  • Cenedra

    Till exempel så ingår både återkommande svenskar och invandrare från norra europa i SCBs siffror. Jag antar att det är folk som du inte stör dig på

    Det är lite sånt han tar upp, med siffror som visar att invandringen egentligen inte är så stor som ni gärna vill få den att verka.

  • Gert
    Cenedra skrev 2014-04-15 19:56:26 följande:
    Till exempel så ingår både återkommande svenskar och invandrare från norra europa i SCBs siffror. Jag antar att det är folk som du inte stör dig på

    Det är lite sånt han tar upp, med siffror som visar att invandringen egentligen inte är så stor som ni gärna vill få den att verka.
    Återkommande svenskar är några hundra. Invandrare från norra Europa är främst arbetskraftsinvandring. Något som Lövfen inte tyckte om innan han gick i säng med Romson om frågan.
  • mr me
    Cenedra skrev 2014-04-15 19:56:26 följande:
    Till exempel så ingår både återkommande svenskar och invandrare från norra europa i SCBs siffror. Jag antar att det är folk som du inte stör dig på

    Det är lite sånt han tar upp, med siffror som visar att invandringen egentligen inte är så stor som ni gärna vill få den att verka.
    Om man brukar åka tunnelbanans röda linje mot Norsborg, som jag brukar göra, så får man intrycket att sydvästra Stockholm har blivit etniskt rensat på svenskar. Ditt argument kanske biter på svenskar som sitter i sina radhus eller småhus, bilpendlar till jobbet och har matkasse från Linas så de slipper ge sig ut i verkligheten. Men *skratt* det är verkligen att tala för döva öron när man försöker övertyga mig om att "invandringen egentligen inte är så stor som ni gärna vill få den att verka". Invandringen till Sverige har rena folkmordsproportioner. Det är bara för mig att gå utanför dörren eller titta på efternamnen på dem som bor i min trappuppgång för att konstatera att vi svenskar håller på att utrotas och ersätts medandra folkgrupper.

    I övrigt har Migrationsverket statistik här:

    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

    Och då kan man kanske flika in att svenskar som flyttar till Sverige inte söker asyl, det gör inte "romer" från Östeuropa heller.
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-04-15 20:00:31 följande:
    Återkommande svenskar är några hundra.

    Mmmm, eller kanske drygt 20000 stycken.

    http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Invandringen-pa-rekordhog-niva/

    Tittar man därtill vidare så kan man konstatera att av de 116000 uppehållstillstånd som delades ut förra året så var ungefär hälften dvs 58000 för studier, arbetskraftsinvandring, EES-uppehållsrätt samt anhöriga till dessa grupper.

    http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166ddac/1390234146414/Beviljade+uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd+och+registrerade+uppeh%C3%A5llsr%C3%A4tter+2013.pdf
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-04-15 18:33:00 följande:
    BTW, så här ser det ut i de Syriska flyktinglägren:


    Vill du att Sverige ska se ut så också?
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?