• Anna09

    Vi födda -92 och som vill ha barn

    Heeej

    Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 


    När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

    Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

    Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

    Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

  • Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-05-07 19:43:39 följande:

    Så var det för mig med! Haha eller jag å min kille trodde tjej och alla andra pojke så var ju sjukt kul när vår flicka tittade ut ;)


    Jag är ensam om att tro tjej i princip xD men har det verkligen på känn!!!
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-05-08 08:46:04 följande:
    Jag är ensam om att tro tjej i princip xD men har det verkligen på känn!!!
    Åh då är det säkert en flicka! Hur går det för dig? :)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-11 08:12:30 följande:

    Åh då är det säkert en flicka! Hur går det för dig? :)


    Jag kräks inte lika mycket men någon gång i veckan iaf, gick in i v.18 igår så 17+1 idag :D magen växer så det knakar och har kännt en del fladder :D

    Hur går det med din lilla? :D
  • Anna09

    Hej på er TS här:) 
    såg att du var själv med att tro att det är en tjej! ofta känslan som är rätt. Jag var övertygad att min son va en kille redan i v.6. Men alla andra sa att det var en flicka men ikke då. Känslan är den rätta. 

    Nu håller på att försöka med barn nummer 2. 


    Hoppas det går bra alla underbara 92-or!:)

  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-11 08:54:52 följande:
    Jag kräks inte lika mycket men någon gång i veckan iaf, gick in i v.18 igår så 17+1 idag :D magen växer så det knakar och har kännt en del fladder :D

    Hur går det med din lilla? :D
    Gud vad jag är seg på att svara :p

    Åh härligt att det blivit bättre :) ja va skoj! Skönt att allt går bra! Har ni börjat handla ännu? :p
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-11 08:54:52 följande:
    Jag kräks inte lika mycket men någon gång i veckan iaf, gick in i v.18 igår så 17+1 idag :D magen växer så det knakar och har kännt en del fladder :D

    Hur går det med din lilla? :D
    För oss går det bra! Olivia växer så det knakar, blir starkare hela tiden :) 3 månader på söndag! Gud va tiden går :p jag vill typ bli hemmafru och trycka ut ungar! Älskar att va mamma :D
  • AgnesEmilia
    Anna09 skrev 2015-06-11 15:29:42 följande:

    Hej på er TS här:) 
    såg att du var själv med att tro att det är en tjej! ofta känslan som är rätt. Jag var övertygad att min son va en kille redan i v.6. Men alla andra sa att det var en flicka men ikke då. Känslan är den rätta. 

    Nu håller på att försöka med barn nummer 2. 


    Hoppas det går bra alla underbara 92-or!:)


    Hej! Samma här, alla blev så snopna när det kom ut en tjej förutom vi :D

    Åh skulle också vilja få till ett syskon snart men tyvärr "måste" jag nog gå klart min högskoleutbildning som jag fortsätter med nästa vår :/ men överväger att försöka bli gravid under sista året :p

    När fick du tillbaka ägglossningen?
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-16 13:04:04 följande:
    Gud vad jag är seg på att svara :p

    Åh härligt att det blivit bättre :) ja va skoj! Skönt att allt går bra! Har ni börjat handla ännu? :p
    Hahaha ingen fara ;)

    Vi har köpt en barnvagn, sen så har vi spjälsäng, skötbord och lite nyfödd kläder efter min 2 åriga kusin :D Så det slipper vi köpa!!!

    Känns helt sjukt att den 24/6 har halva tiden gått!!! Magen växer så det knakar och jag har känt fladder sen v.16 ungefär men nu är det nästan varje dag :D Längtar så otroligt tills man kan känna sparkarna ordentligt och att sambon kan känna :D
    Firar in halvtiden med rul!!! Hjärta
    AgnesEmilia skrev 2015-06-16 13:06:49 följande:
    För oss går det bra! Olivia växer så det knakar, blir starkare hela tiden :) 3 månader på söndag! Gud va tiden går :p jag vill typ bli hemmafru och trycka ut ungar! Älskar att va mamma :D
    Åååh tiden har gått fort! Måste vara helt underbart :D jag längtar så mycket!!!!

  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-16 14:29:39 följande:
    Hahaha ingen fara ;)

    Vi har köpt en barnvagn, sen så har vi spjälsäng, skötbord och lite nyfödd kläder efter min 2 åriga kusin :D Så det slipper vi köpa!!!

    Känns helt sjukt att den 24/6 har halva tiden gått!!! Magen växer så det knakar och jag har känt fladder sen v.16 ungefär men nu är det nästan varje dag :D Längtar så otroligt tills man kan känna sparkarna ordentligt och att sambon kan känna :D
    Firar in halvtiden med rul!!! Hjärta
    AgnesEmilia skrev 2015-06-16 13:06:49 följande:För oss går det bra! Olivia växer så det knakar, blir starkare hela tiden :) 3 månader på söndag! Gud va tiden går :p jag vill typ bli hemmafru och trycka ut ungar! Älskar att va mamma :D
    Åååh tiden har gått fort! Måste vara helt underbart :D jag längtar så mycket!!!!

    Åh vilken vagn blev det? :D Ja vad skönt! Alltid bra att ärva grejer! :p

    Ja helt sjukt, tiden går sååå fort!! Ååh så mysigt! Det är verkligen häftigt att det liksom ligger en person i magen! Ja det är kul att kunna dela känslan :D hade ni tänkt på namn? :)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-16 23:15:58 följande:
    Åh vilken vagn blev det? :D Ja vad skönt! Alltid bra att ärva grejer! :p

    Ja helt sjukt, tiden går sååå fort!! Ååh så mysigt! Det är verkligen häftigt att det liksom ligger en person i magen! Ja det är kul att kunna dela känslan :D hade ni tänkt på namn? :)
    Blev en Cresent Classic - 14 :D passar perfekt till att ha ute i skogen, lätt att köra i stan och smidig att få in i bilen :D
    Köpte ni mycket nytt? :)

    Ja men jag har inte riktigt fattat det... gjorde ju ett vul i v.9 eftersom läkaren på akuten ville kolla så det inte var två när jag kräktes så mycket, men då var skärmen framför ansiktet på mig så jag såg knappt något och sen så mådde jag för kass för att fatta vad det var! men sambon såg allt iaf :D

    vi har några namn som vi är lite mer inne på, men vi får se sen när bebis tittar ut vad det blir :D vi ska ju inte kolla kön så den får heta bebis tills förlossningen :D
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-17 10:01:00 följande:
    Blev en Cresent Classic - 14 :D passar perfekt till att ha ute i skogen, lätt att köra i stan och smidig att få in i bilen :D
    Köpte ni mycket nytt? :)

    Ja men jag har inte riktigt fattat det... gjorde ju ett vul i v.9 eftersom läkaren på akuten ville kolla så det inte var två när jag kräktes så mycket, men då var skärmen framför ansiktet på mig så jag såg knappt något och sen så mådde jag för kass för att fatta vad det var! men sambon såg allt iaf :D

    vi har några namn som vi är lite mer inne på, men vi får se sen när bebis tittar ut vad det blir :D vi ska ju inte kolla kön så den får heta bebis tills förlossningen :D
    Åh! Skönt att ni hittat en vagn som passar er! :D vi har köpt allting nytt...eller aa lite begagnat då men inte fått ärva :) vågar inte ens tänka på vad allt kostat och kostar :p

    Oj jo vad jobbigt att du måste så dåligt!! Ja då är dom bara som en liten böna :D

    Ja okej det är nog bra att vänta å se! Ja så var det för oss också :p det enda som sög var ju det att jag blev sövd till slut så en läkare berättade könet när jag vaknade och fick inte se själv :( tog sen flera flera timmar innan vi fick träffas och låg till och med i olika byggnader :/ hoppas på bättre tur nästa gång :)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-17 14:25:11 följande:
    Åh! Skönt att ni hittat en vagn som passar er! :D vi har köpt allting nytt...eller aa lite begagnat då men inte fått ärva :) vågar inte ens tänka på vad allt kostat och kostar :p

    Oj jo vad jobbigt att du måste så dåligt!! Ja då är dom bara som en liten böna :D

    Ja okej det är nog bra att vänta å se! Ja så var det för oss också :p det enda som sög var ju det att jag blev sövd till slut så en läkare berättade könet när jag vaknade och fick inte se själv :( tog sen flera flera timmar innan vi fick träffas och låg till och med i olika byggnader :/ hoppas på bättre tur nästa gång :)
    ja det är ju inte billigt att köpa saker till dom små men det är ju nödvändigt ;)

    jo men nu så mår jag toppen (om man jämför med för en månadsen) :) nu har jag bara ett ständigt svagt illamående men inte kräkts på 2 veckor så det går framåt :D

    åååh vad jobbigt! varför blev du sövd? :O
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-17 14:40:09 följande:
    ja det är ju inte billigt att köpa saker till dom små men det är ju nödvändigt ;)

    jo men nu så mår jag toppen (om man jämför med för en månadsen) :) nu har jag bara ett ständigt svagt illamående men inte kräkts på 2 veckor så det går framåt :D

    åååh vad jobbigt! varför blev du sövd? :O
    Nä precis ;) köpte precis en dyna till matstolen för 300 spänn haha xD

    Skönt att det går framåt!! :D men drygt att må illa sådär ständigt, så hade jag med :/

    Det blev ett urakut-snitt :(
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-19 13:29:17 följande:

    Nä precis ;) köpte precis en dyna till matstolen för 300 spänn haha xD

    Skönt att det går framåt!! :D men drygt att må illa sådär ständigt, så hade jag med :/

    Det blev ett urakut-snitt :(


    Blä akut-snitt är inte kul!

    Nä men peppar peppar har jag inte kräkts på 3! Veckor!!!
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-20 18:55:18 följande:
    Blä akut-snitt är inte kul!

    Nä men peppar peppar har jag inte kräkts på 3! Veckor!!!
    Nä det sög!! Men blev belönad med världens finaste och snällaste bebis :D

    Åh hoppas det håller i sig :D
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-20 22:30:55 följande:

    Nä det sög!! Men blev belönad med världens finaste och snällaste bebis :D

    Åh hoppas det håller i sig :D


    Det är ju skönt det :D

    Jag har en otroligt livlig bebis i magen som sparkar för glatta livet :D nu har man kunnat känna lite sparkar utifrån om man trycker lite :D
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-21 08:11:31 följande:
    Det är ju skönt det :D

    Jag har en otroligt livlig bebis i magen som sparkar för glatta livet :D nu har man kunnat känna lite sparkar utifrån om man trycker lite :D
    Åh va skoj!! Det är skönt att bli påmind om att allt är fint där inne :)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-22 19:13:34 följande:

    Åh va skoj!! Det är skönt att bli påmind om att allt är fint där inne :)


    Ja och sambon + min familj har känt sparkarna :D

    På onsdag ska vi på rul!!!
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2015-06-22 19:35:27 följande:
    Ja och sambon + min familj har känt sparkarna :D

    På onsdag ska vi på rul!!!
    Åh så kul!! Lycka till! :D du har förresten inte instagram eller så? :)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2015-06-23 11:26:02 följande:

    Åh så kul!! Lycka till! :D du har förresten inte instagram eller så? :)


    Jo vi kan ta det priv :D skicka ett meddelande till mig för din profil var privat :D
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn