Inlägg från: Er03 |Visa alla inlägg
  • Er03

    Vi som väntar barn nr 2 i december 2014

    Hej! Jag väntar också mitt 2:a barn i december. Har haft oregelbunden mens och äl men om jag ska gå efter förra cykeln så borde bebben komma runt den 18 :)

    Det var inte alls planerat för våran del men väldigt välkommet! Har du skrivit in dig på MVC än?

  • Er03

    Tack! Detsamma! :) jag har tid tisdag nästa vecka :) Har du några symtom än? Skillnad från förra grav? Jag känner mig så sjukt trött! Kommer inte ihåg att det var så här sist. Inte så tidigt iaf! Å andra sidan så har jag en busig ettåring att ta hand om nu med ;)

  • Er03

    Ja det kan jag förstå! Åh :( jobbigt med illamående! Jag har inte fått det än, peppar peppar. Vilken vecka är du i nu?

  • Er03
    Stina31 skrev 2014-04-18 07:27:09 följande:

    Här är en till som väntar syskon den 8:e dec. Har en dotter som fyller 3 i sommar. Ska till mvc den 5:e maj. Har redan mått mer illa denna gång än någonsin med dottern och sen är jag just nu sjukt trött nästan hela tiden.


    Hej! :) Ja tröttheten är ju sjuk! Men jag läste att den brukar lätta lite i tredje månaden. Hoppas verkligen på det! :)

    hur känner ni för att få barn i december? Jag fyller själv i slutet på november och tyckte alltid när jag var liten att det var jobbigt att fylla så sent. Jag vet att jag inte borde tänka så men kan inte låta bli ibland!
  • Er03
    JhjärtaK skrev 2014-04-18 08:39:18 följande:

    Hej!

    Hoppar in här om det är ok? Har en dotter på 2 år och nästa är beräknad till den 27 december, snacka om dålig tajming på något sätt smile2.gif

    Jag har innan alltid sagt att jag aldrig skulle ha barn i slutet av året men sen så blev det såhär. Jag visste att om det tog sig den här ÄL så skulle det bli så men kände att man kan ju inte hoppa över en potentiellt superbra ÄL och sen kanske det inte tar sig på jättelänge! Det tog ett litet tag att få till dottern så vi tänkte att det skulle ta lång tid nu också men det tog sig på första försöket!

    Sen så är det ju positivt att de kommer att bara ha två år mellan sig rent årskullsmässigt smile1.gif


    Grattis! :) Så försöker jag tänka också. Nu var det iofs inte planerat för våran del men det passar så himla bra! Men ibland kommer tankarna upp och tror att det ska "förfölja" mig genom graviditeten. Måste verkligen få ur dom tankarna! Samtidigt är jag så himla glad att jag är gravid igen!

    Ja, min son kommer vara 1 år och 10 mån när bebisen kommer så det är perfekt! :)

    Har ni typ molvärk? Jag har det och kommer inte ihåg om jag hade det förra graviditeten? För övrigt så är mitt humör väldigt ostabilt ;)
  • Er03
    Aplesinen skrev 2014-04-18 20:13:43 följande:

    Hej, hoppar också gärna in här. Har en dotter född i februari 2013 och är nu gravid med BF i början av december. Graviditeten var inte planerad med det råder ändå inga tvivel på att det är helt rätt med ett syskon (planen var till sommaren 2015 och vad gör väl ett par månader hit eller dit!?). Kul att dela både graviditet och funderingar kring syskonrelationer och familjelivet med 2 barn med andra i samma situation.


    Min son är också född i februari :)
  • Er03
    mrsmamma skrev 2014-04-18 22:22:00 följande:

    Och angående att få sent på året (jag har också bf 27/12) så spelar det absolut ingen roll för min del. Jag är själv född i december och har aldrig upplevt några nackdelar med det - förutom möjligen året jag fyllde 18 och 20. Men för min del (som skulle fått ett barn under tidigare delen av -14, men det ville sig inte så) så vill jag bara att den här graviditeten ska få fortlöpa och få ett fint avslut - vare sig det blir i december eller januari. Så jag kommer täppa till truten på alla som vågar knysta 'åh stackars er, att det inte kunde varit en vecka senare' för man vet ju redan hur kommentarena kommer gå ;)


    Beklagar! :(

    Det är ju så man ska tänka.! Finns inget annat alternativ. Tack för att ni hjälper mig få bort mina hemska tankar! Detta hjälper verkligen!

    Jag bor en bit utanför Göteborg, är 24 år :)
  • Er03
    mrsmamma skrev 2014-04-18 22:18:40 följande:

    Hej!


    Plussade imorse och har en dotter född-11. Kul att följas åt. Jag hoppas innerligt det går vägen för oss alla! 


    Var bor ni? Hur gamla är ni? 


    Jag är 31 år, gift, bor på söder i sthlm. 


    Och Grattis såklart!! :)
  • Er03
    JhjärtaK skrev 2014-04-19 06:54:07 följande:

    Grattis alla nytillkomna!

    Med dottern bodde vi i Sthlm och där får man ju så mycket mer mödravård än här i Gbg så jag funderar just nu på vilken mvc jag skall välja. Det finns en som erbjuder VUL vid inskrivning så funderar på att välja den och sen se hur det känns. Den ligger centralt och mot slutet när man går så ofta så hade det kanske varit bättre med en närmare hem?


    Jasså, får man? På vilket sätt? Jag går på en MVC nära mig men gjorde däremot KUB-test i Gbg på Barnmorskegruppen. Så himla trevlig personal, fräscha lokaler och ny utrustning! Fick ett väldigt bra intryck trots att jag bara var där 2 ggr. :)
Svar på tråden Vi som väntar barn nr 2 i december 2014