• walt

    Sexet pajade efter min fru fick bröstcancer

    Efter att min kvinna fick bröstcancer så tappades sexet bort naturligtvis.Nu efter 5 år har livet återgått till det normala men inte sexlivet.Hon är totalt ointresserad och trots att jag försökt med alla knep så funkar det inte.Nu har jag legat lågt för att inte stressa henne men det leder absolut inte någonstans.Sista gången vi hade sex var för över ett år sen och jag håller på att explodera av kåthet.Här lär det inte bli något sex och jag klarar inte av att leva i celibat längre.Någon som kvinna/man som haft samma problem.Känner mig ensam i detta och vad skall jag göra.?Innan allt detta hade vi sex 3-4 i veckan.

  • Svar på tråden Sexet pajade efter min fru fick bröstcancer
  • BlippBlopp

    Prova olika parterapier eventuellt individuell terapi. Om ni älskar varandra borde båda vara öppna för att komma på en lösning som gör er båda lyckliga.

    Hoppas det löser sig på något vis för er.

  • walt
    Grappa skrev 2014-04-19 11:08:42 följande:
    "bara tänker med pitten?" Du verkar inte vara en Mensakandidat precis. TS har haft ett obefintligt sexliv i 5 (FEM) år. Det är knappast att "bara tänka med pitten".

    För övrigt skulle jag som kvinna inte heller stå ut i ett sexlöst förhållande i 5 år, inte ens om min man haft cancer. Innebär det att jag tänker med pitten?
    Tack!Det var skönt att höra att jag inte är helt fel ute.Och att höra det från en kvinna väger tyngre.Kram!
  • walt
    Anonym (...) skrev 2014-04-19 10:54:06 följande:
    Efter bröstcancer medicinerar många med antihormonella tabletter eftersom bröstcancer stimuleras av kvinnligt könshormon (östrogen och progesteron).  För många påverkas libido negativt av denna medicinering dvs sexlusten avtar. Inte så mycket att göra åt. 

    Bland yngre personer har det blivit vanligare med så kallade "öppna förhållanden". Något att fundera på kanske men det är inte enkelt att införa i ett förhållande som startade med andra premisser.

    Livet är svårt ibland. Du kanske måste välja vad som är viktigast för dig.
    Jag tänker också att det är tabletterna men det står inte med som biverkningar och ingen läkare säger att det är så.Nu har det gått 5 år och hon är friskförklarad och då var det sagt att man skall sluta med  tabletterna  men nu har dom kommit på att det är bra om man kan fortsätter ta dessa i 10 år till.då är det skitsamma för då har jag satt tofflorna.
  • Rage
    walt skrev 2014-04-19 01:38:59 följande:


    Så mycket att hon blir irriterad.Tänkte sen att det skulle lösa sig av sig själv om vi inte tuggade sönder det.Men det gör det inte.
    Min upplevelse är att inget löser sig av sig självt när det gäller en relation. Man måste vara aktiv.

    Vad har sagts mellan er när ni väl har pratat om det?
  • walt
    Bonzan skrev 2014-04-19 11:06:47 följande:
    Jag fick min diagnos när jag var 22 år och maken min fick vackert vänta tills behandlingarna var över för orken fanns inte alls.
    Det är en traumatisk tid efter också då man inte känner sig kvinnlig alls och jag hatade att vara utan hår osv.
    Det tog viss tid innan sexlivet blommade upp igen men det kan bli bättre, det lovar jag!
    Prata med henne, se till att hon får gå och prata med någon så hon kan komma vidare för det är tufft att vara så sjuk och att folk inte längre ser på en på samma sätt.
    I vårt fall så kom lusten tillbaka med kraft så nu är det nästan så att maken inte orkar med istället
    Lycka till
    Jag är glad för er skull och om maken inte räcker till så hjälper jag gärna till.Tack för peppningen!
  • Anonym (samba 2)

    Antihormontabletterna fick min mamma mot sin bröstcancer , efter 5 år förklaras man frisk om man inte fått återfall

    Hon är sjuk helt enkelt tror inte på öppen relation i detta fallet just nu, det kommer bara att såra

    Men livet spelar oss ett spratt, mitt uppe i livet är det naturligt att vilja leva och leva ut sexualiteten.Men man kan åka på en sjukdom.Ofta måste man igenom den krisen bokstavligen

    Tabletterna är till för att förhindra återfall för det är hormoner i äggstockar livmoder  och bröst och prostata som triggar igång cancer 

    Jag tror man måste prata och att båda är överens, annars finns risk att såra den andre

  • Lever så
    Grappa skrev 2014-04-19 11:08:42 följande:
    "bara tänker med pitten?" Du verkar inte vara en Mensakandidat precis. TS har haft ett obefintligt sexliv i 5 (FEM) år. Det är knappast att "bara tänka med pitten".

    För övrigt skulle jag som kvinna inte heller stå ut i ett sexlöst förhållande i 5 år, inte ens om min man haft cancer. Innebär det att jag tänker med pitten?

    never a failure always a lesson
  • Lever så
    walt skrev 2014-04-19 00:13:54 följande:
    Efter att min kvinna fick bröstcancer så tappades sexet bort naturligtvis.Nu efter 5 år har livet återgått till det normala men inte sexlivet.Hon är totalt ointresserad och trots att jag försökt med alla knep så funkar det inte.Nu har jag legat lågt för att inte stressa henne men det leder absolut inte någonstans.Sista gången vi hade sex var för över ett år sen och jag håller på att explodera av kåthet.Här lär det inte bli något sex och jag klarar inte av att leva i celibat längre.Någon som kvinna/man som haft samma problem.Känner mig ensam i detta och vad skall jag göra.?Innan allt detta hade vi sex 3-4 i veckan.



    Tippar på att det är hormonerna ja.
    never a failure always a lesson
  • katastrofplantagen
    walt skrev 2014-04-19 20:29:39 följande:
    Jag är glad för er skull och om maken inte räcker till så hjälper jag gärna till.Tack för peppningen!
    USCH! Den där kommentaren sa precis allt om dig. Fy fan så vidrigt.
  • walt
    katastrofplantagen skrev 2014-04-20 07:50:34 följande:
    USCH! Den där kommentaren sa precis allt om dig. Fy fan så vidrigt.

    Det säger inget om mig mer än att jag har humor.Ledsen om jag trampade på ömma tår.Om du tog detta på allvar så beklagar jag.
  • ledsen kille

    hej läser om kriser precis o jag har samma här har inte haft sex på 8 månader pga min fru fick bröstcanser för  mer är 1 år sedan nu har hon kommit in i en kris säger hon o det verkar som hon inte vill vara hos mig längre hon käkar antriöstrogen vad ska jag göra ledsen kille

  • Anonym (I samma båt)

    Sitter i samma båt.

    Det är nu 8 år sedan frun fick sin diagnos o behandling,, allt annat just förutom sexlivet är kanon, 2 underbara barn som tillkommit efter diagnosen, dvs 2 ggr har det blivit av o det är väl de två tillfällena som kan räknas.

    Sex är inte allt, bl.a. Bl.a. Bl.a. Nä, det är det inte, men det är en förbaskat liten del som kan kännas väldigt stor.

    Har haft ett mycket aktivt sexliv innan jag träffade frun, o lika så med nuvarande fru fram till behandlingen.

    Idéer o påhittighet är det och aldrig varit någon bristvara i förhållandet, dock är det inget som hjälper.

    Pga hennes typ av diagnos så ska även "paketet" plockas bort inom kort som även kan innebära annu mer minimerad sexlusten.

    Saknar det det intima fruktansvärt mycket, att kunna få tillfredsställa eller själv bli tillfredsställd.

  • workoutbabe
    Anonym (I samma båt) skrev 2016-02-14 21:53:12 följande:

    Sitter i samma båt.

    Det är nu 8 år sedan frun fick sin diagnos o behandling,, allt annat just förutom sexlivet är kanon, 2 underbara barn som tillkommit efter diagnosen, dvs 2 ggr har det blivit av o det är väl de två tillfällena som kan räknas.

    Sex är inte allt, bl.a. Bl.a. Bl.a. Nä, det är det inte, men det är en förbaskat liten del som kan kännas väldigt stor.

    Har haft ett mycket aktivt sexliv innan jag träffade frun, o lika så med nuvarande fru fram till behandlingen.

    Idéer o påhittighet är det och aldrig varit någon bristvara i förhållandet, dock är det inget som hjälper.

    Pga hennes typ av diagnos så ska även "paketet" plockas bort inom kort som även kan innebära annu mer minimerad sexlusten.

    Saknar det det intima fruktansvärt mycket, att kunna få tillfredsställa eller själv bli tillfredsställd.


    Och vad säger din fru och era läkare om ert problem med sexlusten?
  • Anonym (I samma båt)

    Eftersom fruns syster oxå haft bröstcancer så har vi varit med om denna resan innan och var väl medvetna om vilka effekter behandlingen kan medföra.

    Det finns väl inga 100 %-iga bevis på att behandlingen påverkar alla på samma sätt.

    Läkarna kan ju bara säga att "det kan påverkas" i vilken grad eller utsträckningen är ju så individuellt.

    Frun o jag har alltid haft väldigt öppna dialog ang sexlivet, därav så hade vi ett mycket bra bra o varierande sexliv.

    Vi båda har ju känslor, skulle det till förmodan hända att vi har sex o frun har sex för att "vi ska ha sex" så märker jag det direkt så blir jag avtrubbad för det, vissa hade säkert nöjt sig med detta, men 70% att själv få tillfredsställa är min tillfredställelse.

    Som sagt innan så är ALLT annat perfekt i förhållandet/familjen.

    Även om man sakta vänjer sig så blir man påverkad.

  • Anonym (Kille)

    Följer inlägget då jag är i en situation att min flickvän fått diagnosen bröstcancer. Hon är 33 år och vi har operation om två veckor.. Klart jag tänkt på hur det kommer att bli med sexet. Initialt spelar det ingen roll men hon ska äta tabletter i 10 år. Om dessa tabletter ger henne minskad sexlust innebär det även mindre sex för mig.

    Är intresserad av att läsa/höra andra med diagnosen hur det gått/går för er idag.

  • Anonym (I samma båt)

    Svårt i förväg säga hur behandlingen kommer att påverka sexdriften eftersom den är så pass inviduell o beroende på vilken behandling man får.

    Det bästa är ju i att i förväg diskutera eventuella kommande hinder med sin partner.

  • Anonym (Va?!)

    Hur kan man tänka på hur sexet kommer att bli när ens flickvän fått bröstcancer? Handlar ju för fasen om liv och död!

Svar på tråden Sexet pajade efter min fru fick bröstcancer