• Kalle90

    Min flickvän vill inte mysa!

    Jag är en väldigt mysig kille som älskar närhet väldigt mycket. Varje morgon när man vaknar så vill jag gärna ligga och kramas och pussas innan man åker till jobbet. Flickvännen blir sur och ger mig en snabb puss och vänder sig sen åt andra hållet för att sova vidare.  Är alla tjejer på dåligt humör på morgonen eller vad är det frågan om?
    Jag vill gosa, börjar bli trött på hennes tjurighet.
    På kvällarna/dagarna så passar det för henne att mysa men inte på morgonen innan frukost. :/
    Vad ska man göra för att få mysa lite?

  • Svar på tråden Min flickvän vill inte mysa!
  • Kalle90
    Anonym (Tjej) skrev 2014-05-11 12:40:08 följande:
    Fy för att pussas direkt på morgonen med den andedräkt man vanligast har då!

    Nä borsta tänderna och sen pussas, kanske i duschen...
    Jaså? Själv tycker jag det är underbart att avsluta dagen med pussar och påbörja nästa dag med pussar.

    Är du så rädd för andedräkten? Då lär du ha en kille som borstar tänderna 24/7 isåfall? 
    Fredagsmyset framför soffan, sourcream smaken tycker jag är värre, eller kyssa någon som rökt eller druckit kaffe osv, men vad gör man inte för kärleken?
  • Kalle90
    Scoops skrev 2014-05-11 03:06:24 följande:
    Jag är tvärtom XD
    Men tankar som slog mig: Hon kanske blir för varm? Eller så är hon orolig över morgonandedräkten? 
    Fast jag hinner oftast äta frukost och borsta tänderna innan hon vaknar på riktigt. Sen lägger jag mig ner igen bredvid henne för att försöka få gosa lite innan jag drar till jobbet, så andedräkten är inte orsaken iallafall.
    Men visst, vissa ggr så ska vi ju upp samtidigt men hon vill inte mysa då heller.
    Zoja skrev 2014-05-11 12:36:19 följande:
    Varför frågar du inte henne själv?
    Hon blir så tjurig på morgonen.

  • Kalle90
    HannaS86 skrev 2014-05-12 22:36:55 följande:
    Jag avskyr att mysa eller ha sex på morgonen. På morgonen är jag trött och då är varje minut med sömn värdefull, den tiden vill jag absolut inte lägga på något så tråkigt och irriterande (tycker jag då men inte på kvällen ;)) som mysa.. 

    Det verkar vara väldigt olika hur man uppfattar mornarna, vissa älskar morgonsex och sånt medan vissa vill sova vidare 100 ggr av 100.
    Haha ja sex är en sak men morgonsex vill jag inte ha, vill bara ligga och kramas och pussas. Men hon blir sur bara när jag börjar lukta henne i nacken! Då vänder hon åt andra hållet och suckar.
    Börjar hon 2-3 timmar innan mig så går jag alltid upp med henne och äter frukost och vi myser osv. Tycker jag är självklart att man går upp tillsammans och duschar, pratar och äter frukost.
    varje minut är värdefull och du vill sova säger du, ja sova får du göra hur mycket du vill i graven, tycker det finns så mycket viktigare saker än att ligga och sova. Skrattande Vill ju bara mysa jag!
  • Kalle90
    Anonym (!) skrev 2014-05-24 11:30:37 följande:
    Tycker du låter lite kvävande med allt mys . Kan vara skönt med lite egen tid på morgonen bara få äta en frukost själv ligga och dra sig i sägen ... Skulle blivit galen . Någon gång ibland absolut men ha det som rutin !!!! Andas lite
    Jag tycker inte jag är kvävande, mys och gos för mig är heligt. Tycker det är viktigt att man visar uppskattning och kärlek till varandra. Varför skulle du bli galen för att jag ligger och luktar dig i nacken och vill vara nära dig när du är nyvaken? Själv skulle jag bli jätte glad att bli väckt av att tjejen ligger och pussar på mig! Då skulle jag njuta och inte vända mig åt andra hållet för att sova vidare som hon. 
  • Kalle90
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-05-24 22:01:16 följande:
    Jag tycker också att du låter krävande. Jag skulle bli galen på en karl som vill myyyyyyysa hela tiden. Usch! Låt henne vara ifred när hon sover för tusan.
    Jo jag förstår hur du tänker men är så himla svårt, hon är så otroligt vacker osminkad som sminkad och hon ser ut som en oskyldig liten ängel när hon ligger där och sussar!Skrattande Sen så är jag alltid extra myssugen på morgonen, vet inte varför.
  • Kalle90
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-05-25 01:04:38 följande:

    Men nu är det ju så att din oskyldiga lilla ängel inte tycker att det är så mysigt när du är extra myssugen på morgonen och vill mysa. Mys mys mys! Seriöst, respektera hennes gränser. Detta är riktigt creepy faktiskt.
    Nej det är något jag jobbar på och försöker bli bättre på. Jag älskar min flickvän mer än något annat och hon är det finaste och värdefullaste jag har i mitt liv. Jag är en kille som gillar mycket mys och närhet. Jag ger henne ofta komplimanger, visar min uppskattning för henne, berättar hur mycket hon betyder för mig. 
    Mys och gos för mig är heligt och jag tycker det är viktigt att visa uppskattning och kärlek till sin partner oavsett när det är.
    När hon ligger och sover så ser hon så otroligt gullig ut, ligger med lätt putande läppar så man vill bara ligga och lukta och gosa med henne. Så det är svårt för mig att låta bli, även om hon blir sur och vänder sig åt andra hållet så hatar hon ju inte mig, för då hade hon lämnat mig för länge sen.
  • Kalle90
    Amanda84 skrev 2014-05-27 04:38:33 följande:
    Jag tycker också om mys, gos och pussar när som helst på dagen. Bortsett från morgonen! Jag är fruktansvärt trött när jag vaknar och jag behöver en liten stund för mig själv då jag bara kan sitta och stirra tomt ut i luften. Då får ingen röra mig. Ibland pussar min sambo mig i nacken och sjunger en godmorgonsång. Vi bråkar nästan aldrig men när han gör så blir jag så arg att jag nästan blir rädd för mig själv. Det tycker han givetvis är jätteroligt... helt ärligt, TS, låt henne varapå momorgonen. Hon vill ju inte.
    Fast jag gosar inte med henne för att göra henne arg, eller att jag skulle tycka det är roligt.
    Tvärtom så har jag så svårt att låta bli att lukta och gosa med henne när hon ser ut som en oskyldig ängel när hon sover. Nej jag vet, men jag försöker verkligen låta henne sova.
  • Kalle90

    Jag har full förståelse att ni är på min flickväns sida, att det är hon som lider mest av det.
    Jag vet inte men känns som jag har har ett beroende av att gosa, motsvarigheten till sexberoende. Speciellt på morgonen är jag väldigt myssugen, jag vill inte ha morgonsex utan jag vill bara ligga och lukta på henne, pussa och 
    vara nära min flickvän. Får iallafall en liten puss av henne innan hon vänder sig åt andra hållet och surar.
    Är ju bättre en ingenting kan man tycka men imorse så lät jag henne sova vidare utan att jag luktade på henne.
    Gick upp och kokade kaffe och la mig ner i sängen med koppen och låg och kollade på min lilla ängel istället.
    Det var svårt att låta bli men jag har tagit till mig av det ni skrivit här, att hon kan lämna mig om jag håller på så här, hon har stått ut med mitt beteende länge nog nu och skulle aldrig kunna leva utan henne.
    Hon är mitt solsken och hon får mig att vakna varje morgon med ett leende!

  • Kalle90
    Milie skrev 2014-05-30 22:56:47 följande:
    Du verkar ju vara hur gullig som helst med henne och självklart förstår jag att det känns lite knepigt att hon (och många med henne) ska vara så där på morgonen. Det låter ju bra det du säger. Du har förstått att det är så här hon är och just på den punkten får du anpassa dig om du vill vara kvar. Det krävs ju i regel en del kompromisser för att få ett förhållande att fungera bra.

    Jag är förresten så att om min pojkvän låter mig vara på morgonen och är kvar i sängen medan jag vaknar och hinner vara vaken ett tag så kan det faktiskt hända att jag initierar mys. Det händer inte ofta, men det har hänt! Kan kanske hända för din flickvän också om du ger henne space och ser vad som händer.
    Nja att hon skulle vilja gosa på morgonen har aldrig hänt sedan vi blev tillsammans och det lär inte hända men jag får ha henne i mitt knä när hon kommer hem från jobbet och pussas lite. :) Det ser jag fram emot varje dag de stunderna :) Då är det hon som sätter sig i mitt knä, så det är inte jag som lyfter upp henne och tvingar henne.
    Hon är väldigt mysig och gosig av sig men det är på morgonen som hon är jätte sur och ibland när hon vänder sig åt andra hållet i sängen och suckar så händer det att hon säger att hon hatar mig. Men hon säger så för att hon är sur på mig.

    Okej vad härligt för din pojkvän, att han kan få dig till att mysa fast du ogillar att göra det innan frukost och dusch :)
  • Kalle90
    Anonym (L) skrev 2014-05-30 23:23:20 följande:

    Att låta sin älskade få sova ostört är en kärlekshandling så god som någon!
    Jo men så är det ju! Men man har svårt att låta bli att lukta på henne men jag har klarat mig i helgen.
    Till och med har jag låtit bli att suga på hennes öronsnibb som jag älskar att göra varje morgon Flört
    Hon är så gullig när hon sover, eller det är säkert de flesta tjejer men min flickvän tar nog första priset.
  • Kalle90
    Anonym (A) skrev 2014-06-10 08:35:34 följande:
    Tycker att du låter lite creepy i dina inlägg.
    Varför skriver du anonymt för? Är du rädd för någonting eller är du en liten kyckling kanske?
  • Kalle90
    sextiotalist skrev 2014-08-30 08:59:39 följande:
    Jag hade nog dumpat killen långt innan, min kropps integritet är viktigare än någons annans önskan till den.
    Hade inte min sambo respekterat detta, då hade han inte varit långvarig.

    Ts beskrivning av situationen ger mig vibbarna att jag hade inte varit kvar länge i detta förhållande
    Jag förstår absolut din reaktion och oftast är det inte medvetet jag gosar med henne, kan helt enkelt inte låta bli att lukta henne i håret, kyssa henne i nacken och lägga min arm runt henne eller suga på hennes öronsnibb, när hon ligger och sover så ser hon ut som en oskyldig liten ängel.
    Jag har blivit betydligt bättre på att låta bli henne men det är väldigt svårt men det går.

    Jag är glad att hon inte är du, för skulle inte kunna leva utan henne! Älskar henne mest av allt...
  • Kalle90
    sextiotalist skrev 2014-08-30 13:56:50 följande:
    känner hon samma som du gör?
    Ja annars skulle hon väl lämnat mig för länge sedan som du nämnde.
    Sedan så säger hon ofta att hon älskar mig.Hjärta
Svar på tråden Min flickvän vill inte mysa!