• Forumvärd

    Tips på mors dags present?

    Mors dag är nu på söndag!
    Har du något bra tips på vad man kan köpa, ge eller göra för lilla mamsen? Solig
    Dela med dig här i tråden!



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:17
    Behöver du en dikt eller har du en bra dikt att dela med dig av?
    Då är detta tråden för dig!
    www.familjeliv.se/Forum-25-122/m73267843.html
  • Svar på tråden Tips på mors dags present?
  • vimåstetropåallt
    vimåstetropåallt skrev 2014-05-20 15:04:50 följande:

    Min syster tillverkar såna här, jätte fina och väldigt uppskattade, kostar 130kr plus 7 i frakt phpXifCad02805.jpg


  • Åttiotalist

    Jag har gjort en generös donation till Cancerfonden. Min mor har allt man kan tänkas behöva och mer därtill, men en av hennes närmsta vänner, som också var en mycket god vän till familjen, dog nyligen i cancer och därför känns det som en bra gåva.

  • Flärpen
    Ungakillen95 skrev 2014-05-19 20:18:54 följande:
    Tråkig present.

    Själv har jag gjort en maracas med hjälp utav en toarulle,ballonger och okokta makaroner Solig
    Ja för en toarulle och makaroner är ju sååå mycket bättre än någonting som faktiskt är VIKTIGT och gör någon skillnad i världen.
  • Ungakillen95
    Flärpen skrev 2014-05-20 15:34:43 följande:
    Ja för en toarulle och makaroner är ju sååå mycket bättre än någonting som faktiskt är VIKTIGT och gör någon skillnad i världen.
    Mycket mer personligare istället för något hittepå-kit
  • Åttiotalist

    Vanligtvis tycker jag välgörenhetspresenter är krystade och inte alls roliga att ge men nu kändes den lämplig och personlig.

  • Flärpen
    Ungakillen95 skrev 2014-05-20 15:43:59 följande:
    Mycket mer personligare istället för något hittepå-kit
    Ok, du är  bara 17 så jag har överseende med ignoransen. 
  • fluu

    Min sambo är usel på att köpa presenter och dotra är för liten för att göra det själv så jag beställer alltid mina presenter av dem I år har jag önskat mig ett specialnummer av Alltomhistoria som bara kan köpas från hemsidan och en ny orkidé eftersom vi lyckats döda den förra.

    Till min egen mamma har jag fixat en presentkorg med lite lyxiga teer, torkade bär och annat trevligt. Vi firar allt stort i vår familj.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Angdev skrev 2014-05-19 13:37:13 följande:
    På www.morsdagsakuten.se kan man bekosta en eller flera förlossningar och samtidigt få ett fint gåvobevis att ge bort till sin egen mamma.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ungakillen95
    Flärpen skrev 2014-05-20 15:46:47 följande:
    Ok, du är  bara 17 så jag har överseende med ignoransen. 
    Lär dig räkna matte
  • minzann

    Som fyrbarnsmamma och dotter till en fyrbarnsmamma säger jag såhär; det bästa som finns är att bli uppskattad för det man gör som mamma och för en dag slippa dra det lasset, en frukost på sängen är supermysigt. Men nej det behövs inte mycket, stort eller extravagant. För mig med småbarn är det underbart om jag slipper springa mellan att torka rumpor, byta blöjor, sära bråkande barn, tömma diskmaskin, skena med tvätten och le när alla kommer med sina problem som ska lösas så de inte gjort rätt från början utan försökt ta genvägen jag redan sagt inte kommer att fungera. Slippa det en dag och bli uppskattad för att man alltid gör det där utan gnäll eller tjurigheter, det är guld värt! :D

    Som en hemmagjord maracas med makaroner gjord av en 19 åring! ;)

  • Hejhopptralalala

    Slå in chokladkakor i egna omslagningspapper där du kan skriva och rita fina saker. Mycket uppskattat med egen kreativitet i morsdagspresenter. Eller är det kanske bara mamma som låtsas att hon gillar mina kreationer som när man var liten?

  • Penida
    Speakers Corner skrev 2014-05-19 15:53:23 följande:
    Som mamma till två vuxna barn kan jag säga att det finaste jag kan få är tid med dom.
    Ta med mig på något, vad som helst, stort som smått, en picknick eller en resa,en helkväll med Monopol går också bra.
    Bara vi är tillsammans.
    Avskyr CIO-metoder
  • Tre Töser

    Unicef har ett startpaket om 246 kr ( tror jag det var) för 7 mammor, med 7 myggnät och mässling-polio och stelkrampsvaccinssprutor till skydd för 7 mammor och 7 nyfödda bebisar! Blir min gåva till mamsen och det jag önskar mig av min man!

  • Aspie

    En bukett tulpaner (hennes favoritblommor) blir det i alla fall, sen vet jag inte riktigt. {#emotions_dlg.flower} Dagen innan ska vi gå på en vårmarknad så då kanske man hittar något där, annars verkar morsdagsakuten som ett vettigt alternativ. Glad
    Jag kommer lägga mina sista pengar för den här månaden på en biljett till henne och tillbaka, så jag ser bara min vistelse hos henne lite som en present. Oskyldig

  • sihn

    Jag ska köpa Maja-lyktor. Snygga och så bidrar man något litet i alla fall till Barncancerfonden!

  • replica

    Jag ska göra ett eget kort då jag pysslar mycket med scrapbooking. Brukar vara väldigt uppskattat! Solig

    Förra året fick hon detta kort, blev inget avancerat då min far gifte sig i samma veva  (hon älskar elefanter, därav motivet!):


  • Spana

    Brukar bli en flaska vin, en blomma, trisslott eller en tidning hon gillar.
    Inget särskilt, bara en liten grej.

Svar på tråden Tips på mors dags present?