• JCW81

    Svårt att få barn nr 2

    Hej! Jag är en tjej på 33 år och har en son på fem år. I två år har jag och sambon försökt få till ett syskon. Blev gravid förra sommaren men det slutade tyvärr med ett utomkvedshavandeskap med operation som följd. Har nyligen avslutat en fertilitetsutredning som inte visade ngt konstigt. Längtar så efter en liten... Ngn som vill skriva?

  • Svar på tråden Svårt att få barn nr 2
  • Sandyyy

    Det var faktiskt först i höstas som jag började tycka att det var riktigt jobbigt. Men blir så trött på allt räknande fram och tillbaka och ledsen när mensen kommer. Nu hoppas jag så att IVF är lösningen för oss!

  • attlangta01

    Hej

    Jag är 33år, har en son som precis fyllt 2. har försökt med syskonförsök i ett år. Behandlingar med hormoner för att få ägglossning, då jag inte har någon egen. Har jätte svårt att hantera detta rent psykiskt. Tänker på syskon hela tiden, varje vaken sekund. Känns som jag går sönder av sorg snart. 
    Hur lever ni andra med denna sorg?

  • Citrona
    attlangta01 skrev 2015-01-16 10:57:10 följande:

    Hej

    Jag är 33år, har en son som precis fyllt 2. har försökt med syskonförsök i ett år. Behandlingar med hormoner för att få ägglossning, då jag inte har någon egen. Har jätte svårt att hantera detta rent psykiskt. Tänker på syskon hela tiden, varje vaken sekund. Känns som jag går sönder av sorg snart. 
    Hur lever ni andra med denna sorg?


    Jag förstår precis hur du menar!
    Har varit så nere enda sedan vi fick reda på att vår enda chans att få fler barn är genom IVF. Fick reda på det för 6 veckor sedan och hela julen passerade som i en slags dimma.

    fick idag även reda på att det inte bara är mina ägg som är dåliga utan att även min man har få bra spermier så vi kommer behöva göra ICSI.

    Jag ska nu om en halvtimme ta min första spruta Menopur 375 ie.
    Vill så gärna känna mig hoppfull nu men orkar inte. Känns bara som att ingenting kommer funka ;(
    Vill så gärna bli motbevisad!

  • attlangta01
    Citrona skrev 2015-01-16 21:09:17 följande:
    Jag förstår precis hur du menar!
    Har varit så nere enda sedan vi fick reda på att vår enda chans att få fler barn är genom IVF. Fick reda på det för 6 veckor sedan och hela julen passerade som i en slags dimma.

    fick idag även reda på att det inte bara är mina ägg som är dåliga utan att även min man har få bra spermier så vi kommer behöva göra ICSI.

    Jag ska nu om en halvtimme ta min första spruta Menopur 375 ie.
    Vill så gärna känna mig hoppfull nu men orkar inte. Känns bara som att ingenting kommer funka ;(
    Vill så gärna bli motbevisad!
    Vi är också rekommenderade att gå över till IVF, då det inte fungerar för oss. Men vi har inte råd : ( Vart gör ni behandling? Vad kostar det där? Har ni tagit 3pack?

    Ja, ibland känns livet lite väl tufft. Jag har starkt funderat på att avsluta FB, då alla får barn till höger och vänster. Det börjar bli tufft att se nu....
  • Citrona
    attlangta01 skrev 2015-01-17 11:54:38 följande:
    Vi är också rekommenderade att gå över till IVF, då det inte fungerar för oss. Men vi har inte råd : ( Vart gör ni behandling? Vad kostar det där? Har ni tagit 3pack?

    Ja, ibland känns livet lite väl tufft. Jag har starkt funderat på att avsluta FB, då alla får barn till höger och vänster. Det börjar bli tufft att se nu....
    IVF brukar kosta mellan 25000-37000kr beroende på vart man bor och går.
    Vi går på Sophiahemmet i Stockholm.
    Men man kan oxo försöka få det genom landstinget och då är det gratis men väntetid.

    Ja, halt sjukt vad folk får barn på Facebook.
  • attlangta01
    Citrona skrev 2015-01-17 15:13:32 följande:
    IVF brukar kosta mellan 25000-37000kr beroende på vart man bor och går.
    Vi går på Sophiahemmet i Stockholm.
    Men man kan oxo försöka få det genom landstinget och då är det gratis men väntetid.

    Ja, halt sjukt vad folk får barn på Facebook.
    Vi är också på Sophiahemmet. Är du nöjd med dem? Vi har ju som sagt inte gjort IVF, endast hormonbehandlingar. 

    Gratis landstingsförsök får man tyvärr bara vid första barnet. Inte syskonförsök. 
  • Citrona

    Ja, vi är nöjda hittills. De är alltid så trevliga men det enda som kommer göra oss supernöjda är ju självklart om vi får det vi vill ha ;)
    Vilka hormoner tar du? vad tycker du om Sophiahemmet?

  • attlangta01
    Citrona skrev 2015-01-17 21:04:37 följande:

    Ja, vi är nöjda hittills. De är alltid så trevliga men det enda som kommer göra oss supernöjda är ju självklart om vi får det vi vill ha ;)
    Vilka hormoner tar du? vad tycker du om Sophiahemmet?


    Ja de är trevliga och jag har väl alltid varit nöjd. Min son blev till tack vare dem. Men det var på första försöker med hormonbehandling så gjorde vi jobbet själva sen. Jag har pco och har ingen egen ägglossning. Men nu har vi som sagt försökt ett år och jag får lite känslan att de bara kör på samma spår hela tiden. Jag skulle vilja känna att de kom med lite nya förslag att de såg mig som en unik person. Men det kanske är rätt det de gör, vad vet jag. De är ju experter. Har förstått att de har väldigt bra statistik på IVF. Men vi håller på att titta runt på olika kliniker nu, då vi troligen måste göra IVF snart. Jag orkar inte med mer hormonbehandlingar. 

    Jag har tagit Menopur, hela tiden jag varit på Sophiahemmet...
  • Citrona
    attlangta01 skrev 2015-01-18 08:54:19 följande:
    Ja de är trevliga och jag har väl alltid varit nöjd. Min son blev till tack vare dem. Men det var på första försöker med hormonbehandling så gjorde vi jobbet själva sen. Jag har pco och har ingen egen ägglossning. Men nu har vi som sagt försökt ett år och jag får lite känslan att de bara kör på samma spår hela tiden. Jag skulle vilja känna att de kom med lite nya förslag att de såg mig som en unik person. Men det kanske är rätt det de gör, vad vet jag. De är ju experter. Har förstått att de har väldigt bra statistik på IVF. Men vi håller på att titta runt på olika kliniker nu, då vi troligen måste göra IVF snart. Jag orkar inte med mer hormonbehandlingar. 

    Jag har tagit Menopur, hela tiden jag varit på Sophiahemmet...
    Härligt att det funkade första gången!
    Underligt att de inte vill ändra  på någonting alls när det inte funkat...
    Har du oxo blivit trött och fått huvudvärk av Menopur?
    jag har ju bara tagit 2 sprutor och ska ta nr 3 ikväll men åååh så trött jag är.
  • attlangta01
    Citrona skrev 2015-01-18 20:49:22 följande:
    Härligt att det funkade första gången!
    Underligt att de inte vill ändra  på någonting alls när det inte funkat...
    Har du oxo blivit trött och fått huvudvärk av Menopur?
    jag har ju bara tagit 2 sprutor och ska ta nr 3 ikväll men åååh så trött jag är.
    Ja, jag blir jätte trött av Menopur, orkar inte träna eller röra nämnvärt på mig när jag tar den, lever som i en dimma.... Och skärande smärta i huvudet. Mår inte alls bra när jag tar medicinen, men vad gör man inte..... 
  • SarahJ

    Hur går det för er? 

    Här har jag plussat igen men jag hade en liten blödning natten till onsdag så mina förhoppningar är inte stora. 

    Jag borde vara i v 6 nu och ska till läkare den 10 mars och då ska det göras vul. Funderar på om vi ska göra kub. Får se om vi kommer förbi v7...

  • rosali84

    För mig tog det till slut 1,5 år innan jag blev gravid igen. Är nu i v 14 och har i veckan fått se vårt lilla underverk för första gången :)

  • Citrona

    Funkade tyvärr inte denna gången ;( Vi ska göra ett ivf-försök till och sedan blir det väl äggdonation om det inte funkar då läkaren tipsade om det ;(

Svar på tråden Svårt att få barn nr 2