• hund

    Är det bara jag som hatar asfalt?

    Jag tycker det är väldigt tråkigt när grusvägar asfalteras och när nya asfalterade cykelvägar byggs. Asfalt förstör myskänslan och intrycket av områden. Är det någon mer som tycker som jag?

  • Svar på tråden Är det bara jag som hatar asfalt?
  • boundforglory

    Ska man köra bil på vägen så är det mycket trevligare med asfalt.
    Myskänsla kan man väl ha i sin trädgård eller något, ser inte alls vad som är mysigt med en dammig grusväg.

  • hund

    Tycker du inte det är fint med grusvägar på landet som har en grässtrimma i mitten, hur mysigt som helst. Jag tycker faktiskt inte det blir så mycket mindre bullrigt när man kör på asfalt i jämfört med grus.

  • hund

    Vägen är faktiskt en del av omgivningen. Det känns mycket naturligare och finare med en grusväg som vegetationen har smugit sig in på än med asfalt som innehåller en massa olja.

  • Grande Rock
    hund skrev 2014-05-27 17:25:26 följande:
    Vägen är faktiskt en del av omgivningen. Det känns mycket naturligare och finare med en grusväg som vegetationen har smugit sig in på än med asfalt som innehåller en massa olja.
    snickelisnack
    It's Good But It Just Ain't Right
  • hund
    Dexter dot com skrev 2014-05-28 05:27:47 följande:
    Bor mitt i skogen och älskar min lilla privata grusväg :)
  • Mentat

    Så länge man inte skall fara någon längre sträcka och är fullt nöjd med en hastighet i stil med vad häst och vagn kunde hålla är det väldigt mysigt med en liten grusväg med gräs i mitten.

    Skall man ha en effektiv transport är det asfalt som gäller.

Svar på tråden Är det bara jag som hatar asfalt?