• Susanne1975

    IVF i juni 2014

    Hej! Jag skulle gärna vilja hitta andra att följas åt med. Jag sprayar just nu inför ett IVF-försök med så kallad PGD och det är det så kallade långa protokollet som gäller. Det blir vårt första IVF-försök. Vi har ett barn och gör IVF på grund av mitt kromosomfel. Beräknat äggplock och eventuell återföring kommer ske sista veckan i juni. 

  • Svar på tråden IVF i juni 2014
  • BinniBoo

    RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..



    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Ellie
    BinniBoo skrev 2014-06-16 07:55:38 följande:
    RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

     


    GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}
  • bb2014

    Grattis BinniBoo!! Glad


     


    Ikväll ska jag ta Oragultranen, lite nervös för den eftersom den är så stor. Har turen att ha en sambo som jobbar med sprutor, så han kan ge mig den.


    Någon annan som fått svamp utan Gonal-F? Eller kan ju vara störningar i slidan hormonellt. Ska ju på UL i morgon för att kolla äggtillväxt, mailade kliniken också, men de stänger nu. Vill inte ta något mot det om det inte är bra. Nån som har nått husmorstips?

  • Nin

    Stort grötats binniboo. Hur har du mått respektive känt de senaste dagarna? När började du "känna"? Lycka till!

  • EmmaS60

    Grattis BinniBoo!! Vilken underbar känsla!

    Själv är man relativt nyligen hemkommen från kliniken. Hade idag 23 (!) äggblåsor i varierande storlek, de flesta mellan 11-15 mm. Läkaren sa att det var mindre bra eftersom det är rätt så stor risk att jag då blir överstimulerad. Fick lämna ett östrogenprov som var 7500.

    Det blir definitivt äggplock denna veckan enligt henne, och om risken för överstimulering är för stor får man frysa ner äggen.

    Är så himla besviken! Jag vill ju så gärna genomföra ett färskförsök innan kliniken stänger för sommaren! :(

  • Susanne1975
    BinniBoo skrev 2014-06-16 07:55:38 följande:
    RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

     


    Stort grattis! Trådens första plus! Gravid Plus Skål

    Hoppas att vi andra följer efter....
  • Susanne1975
    bb2014 skrev 2014-06-16 16:24:01 följande:

    Grattis BinniBoo!! Glad


     


    Ikväll ska jag ta Oragultranen, lite nervös för den eftersom den är så stor. Har turen att ha en sambo som jobbar med sprutor, så han kan ge mig den.


    Någon annan som fått svamp utan Gonal-F? Eller kan ju vara störningar i slidan hormonellt. Ska ju på UL i morgon för att kolla äggtillväxt, mailade kliniken också, men de stänger nu. Vill inte ta något mot det om det inte är bra. Nån som har nått husmorstips?


    Vi avbröt ett IVF-försök i höstas och då hade jag fått mitt livs första svampinfektion. Då köpte jag Canesten för behandling var ett måste av allt kli och svidande som blev. Skrikandes

    Den här gången har jag kört med förebyggande behandling med vagiatorer med nyttiga bakterier för underlivet. Har än så länge klarat mig från svamp. 
  • Susanne1975

    En frustrerad dag idag! Obestämd I morse var jag på VUL för att kolla äggblåsornas tillväxt. Jag går på en privat klinik på samma ort som jag jobbar eftersom det skulle vara en praktisk omöjlighet att göra det på Karolinska i Huddinge där vi ska göra själva IVF-behandlingen och allt som hör till. Den läkaren jag träffade i morse irriterade mig. För det första frågade han vad jag ska göra vilket han ju borde veta för jag dök ju inte bara upp utan hade tid bokad. För det andra kommenterade han undersökningen med "du har inte svarat så bra på behandlingen" och när jag frågade om det svarade han inte ens utan brydde sig mer om att bekymra sig om att de inte hade något faxnummer till Karolinska. Som om det nu är så enormt svårt att ordna fram!

    Därefter väntade jag på att Karolinska skulle ringa mig. Mitt jobb är sådant att jag inte kan ta privata samtal när och hur som helst. Jag var med och hade jour på eftermiddagen och blev tvungen att ta ett jourbesök som varade i över 2 timmar vilket ledde till att jag inte kunde ta samtalet när Karolinska ringde. De ringde dock till min man så det jag vet nu är att det såg bra ut men att jag måste öka dosen Puregon från 225 till 275. Orolig är jag nu att detta försök ska gå åt skogen! Usch och fy! Blev inge bättre direkt över att komma hem och möta min 17-åriga son som är sur som ättika just nu för att han inte får som han vill i en speciell fråga. 

  • frugis
    Susanne1975 skrev 2014-06-16 19:44:11 följande:
    En frustrerad dag idag! Obestämd I morse var jag på VUL för att kolla äggblåsornas tillväxt. Jag går på en privat klinik på samma ort som jag jobbar eftersom det skulle vara en praktisk omöjlighet att göra det på Karolinska i Huddinge där vi ska göra själva IVF-behandlingen och allt som hör till. Den läkaren jag träffade i morse irriterade mig. För det första frågade han vad jag ska göra vilket han ju borde veta för jag dök ju inte bara upp utan hade tid bokad. För det andra kommenterade han undersökningen med "du har inte svarat så bra på behandlingen" och när jag frågade om det svarade han inte ens utan brydde sig mer om att bekymra sig om att de inte hade något faxnummer till Karolinska. Som om det nu är så enormt svårt att ordna fram!

    Därefter väntade jag på att Karolinska skulle ringa mig. Mitt jobb är sådant att jag inte kan ta privata samtal när och hur som helst. Jag var med och hade jour på eftermiddagen och blev tvungen att ta ett jourbesök som varade i över 2 timmar vilket ledde till att jag inte kunde ta samtalet när Karolinska ringde. De ringde dock till min man så det jag vet nu är att det såg bra ut men att jag måste öka dosen Puregon från 225 till 275. Orolig är jag nu att detta försök ska gå åt skogen! Usch och fy! Blev inge bättre direkt över att komma hem och möta min 17-åriga son som är sur som ättika just nu för att han inte får som han vill i en speciell fråga. 
    Vad frustrerande! den kliniken känns inte som de kommer ha ditt förtroende mer. 

    Men ni har ändå fått en tid på KS Huddinge, då måste ni väntat länge eftersom vi skulle få väntat 6 månader på att komma dit. 

    Stora kramar och hoppas det blir bättre snart.
Svar på tråden IVF i juni 2014