• Grumpy88

    Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(

    Nu har vattnet gått och jag är livrädd!! Inga värkar än så ska in på koll kl 10 men vet inte hur jag ska stå ut tills dess. Är så rädd och stressad att jag skakar och vill spy. Usch!! Några tips på hur man lugnar ner sig?!

  • Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(
  • Lady Namárië

    Har du någon med dig som kan stötta dig? Berätta för personalen att du är rädd. De brukar vara fina på det där med att lugna och ta hand om. Har du anteckningar från Auroramottaning eller liknande som de kan titta i?

    Visst gör det ont att föda barn, men inte på det där hemska sättet som tandvärk eller örsprång. Undersökningarna tycker jag inte alls har känts särskilt mycket.

    Plocka med dig datorn och några filmer som du kan koncentrera dig på ifall öppningsskedet blir långdraget, så slipper du ligga och stressa upp dig över kurvorna.

    Lycka till!


    So say we all
  • Grumpy88

    Återigen tack för alla svar! Där jag har gått heter det klara gruppen för förlossningsrädsla och dem har direkt kontakt med förlossningen. Så dem sla se allt när jag skrivs in. Har varit in och gjort ctg och ultraljud och allt såg bra ut. Och jag behövde inte göra någon gynundetsökning då dom såg att det var fostervattnet som gått (phuuu). Har inte värkarna kommit igång tills på onsdag morgon så ska dom sätta igång mig så nu hoppas jag innerligt att det startar av sig självt!

  • Nyfiken gul
    Grumpy88 skrev 2014-05-26 13:00:11 följande:
    Återigen tack för alla svar! Där jag har gått heter det klara gruppen för förlossningsrädsla och dem har direkt kontakt med förlossningen. Så dem sla se allt när jag skrivs in. Har varit in och gjort ctg och ultraljud och allt såg bra ut. Och jag behövde inte göra någon gynundetsökning då dom såg att det var fostervattnet som gått (phuuu). Har inte värkarna kommit igång tills på onsdag morgon så ska dom sätta igång mig så nu hoppas jag innerligt att det startar av sig självt!



    Härligt! Håll oss uppdaterade!
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Grumpy88

    Nu har värkarna varit igång ett tag, ungefär 6 min mellan varje värk än så länge så kämpar på hemma!

  • Lady Namárië
    Grumpy88 skrev 2014-05-26 18:06:27 följande:
    Nu har värkarna varit igång ett tag, ungefär 6 min mellan varje värk än så länge så kämpar på hemma!
    Spännande! Det kommer att gå toppen, skall du se.
    So say we all
  • Nyfiken gul

    jag hoppas att du nu ligger och snusar på din nyfödda bebis! 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Grumpy88 skrev 2014-05-28 21:18:04 följande:
    Idag kom hon 15:29 3600g tung och 52cm lång :) Det var fruktansvärt men nu är det över! ;)
    grattis till lilla goset!  Hjärta
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • fredsduvan
    Grumpy88 skrev 2014-05-28 21:18:04 följande:
    Idag kom hon 15:29 3600g tung och 52cm lång :) Det var fruktansvärt men nu är det över! ;)
    GRATTIS!!! ;) 
    tog det lång tid ?
  • Grumpy88

    Tack så mycket!! :) vattnet gick den 26 03:30 och hon kom 28 15:29 så jag kämpade med lång latensfas med pinvärkar. Sen runt 13 tiden tror jag det var den 28 fick jag värkstimulerande för att öppna mig de sista cm, sen efter kanske 20-30 min krystande så var hon ute :) ingen lätt match men nu är det äntligen gjort iallafall! :)

Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(