Inlägg från: lucifer |Visa alla inlägg
  • lucifer

    Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?

    Igår gav jag henne 0,5 dl mjölk. Sen fick hon vanligt smör på mackan och i matlagningen. Hon va fin på kinderna på dagen men på kvällen va hon jätte röd.. Räknade med en orolig natt men hon sov bra??

    Hon har ju sovit dåligt varannan natt sen vi började med mjölken, och den här natten skulle vara en bra natt om man följde som tidigare nätter.

    Så nu till min fråga, kan man reagera någon dag efter att man fått i sig mycket mjölk med magbesvär? Det visar väl sig nu till natten om trenden med varannan natt håller i sig. Gör det de så överväger jag nog att sluta med mjölk ett tag igen.

  • lucifer

    Tack alla som skriver, jätte snällt att ni delar med er .

    Dietisten ringde mig idag och tyckte vi skulle köra en vecka mjölkfritt nu innan vi ses.

    Då har vi en matdagbok både med och utan mjölk.

    Nätterna har ju inte varit bra nu senare tiden Tänker bara stackars unge..

  • lucifer

    Nu har vi kört mjölkfritt en vecka och nätterna har vart lugna! Även kinderna har vart "fina", vi har inte alls behövt smörjt lika mycket.

  • lucifer

    Dietisten ville att vi skulle prova att ge lite soja bara för att se hur reaktionen vart.

    Gav henne lite soygurt och det märktes inget, varken i magen eller i ansiktet.

    Igår hade jag i en skopa av sempers mjölkfria välling i flaskan för att vänja henne vid annat än Neocate, tanken är ju att vi ska ge välling och inte ersättning nu när hon är över året.. Men vilken natt det blev!! Skrik o pruttar o ledsen. Vad är det i sempers mjölkfria välling som är konstigt????? Jag vet att det är soja i den men då borde hon ju ha reagerat på soygurten? Hon fick inte soygurten o vällingen samma dag utan två helt olika dagar. Hon vart ävenn lite prickig av vällingen. ...

  • lucifer

    Hon äter ju majskrokar och majsbröd utan något symptom, så det borde ju inte vara det. Sen har hon ätit havregurt och harvremjölk utan problem så det kan nästan inte vara det heller. Jag förstår ingenting!

  • lucifer

    Imorgon ska jag prova att göra välling på gyllenmust! Sista utvägen känns det snart som.

  • lucifer

    Det lät som på läkaren att han inte tänkte skriva ut mer neocate för att hon är över året.. men eftersom inte enagon eller sempers mjölkfria välling går att ge henne så försöker jag leta upp något annat som kan funka. Gyllenmusten tyckte hon om och avföringen vart faktiskt fastare.

    MEN..... Hon sov hos mamma igår och hon fick ärtor till lax. Hon hade sovit bra på natten men fy så ansiktet ser ut nu!! Illröd och varm. Sen på dagen idag vart hon prickig på magen med. Känns ju konstigt att prickarna kom en dag efter men det måste ha vart ärtorna. Så frågan är om det är sojan ändå......

  • lucifer

    Ja men man känner sig nästan som till besvär hos våran läkare.. som att man bara hittar på allt. Och hans fras "jag har fyra barn själv så jag vet" Hans barn är inte mina barn och jag börjar bli så trött på allt. Läkarintyet skulle han skicka förra veckan men det har jag inte fått..

  • lucifer

    Nu skulle jag få mer neocate utskrivet iaf. Bravo sjukhuset....!

    Och jag som undrar och funderar på allt, hur är det med kalcium när man inte dricker mjölk? Något annat med mycket kalcium i?

  • lucifer

    Okey skönt, det blir mycket havre produkter här hemma nu. Tyckte innana att alla laktosfria produkter vi har är dyra (sambon är laktos) Men helvete va dyrt tex havregurten är!! :-P

  • lucifer

    Ja det är ju alla bakslag som m är jobbiga, och att det är mjölk i det man minst anar ibland..

    Nu fick hon ägg i onsdags till mellis och vart jääätte prickig på mage och hals. .och natten var ju allt annat än lugn.. så nu vart det jobbigt igen ????

  • lucifer

    Ja jag ska ta tag i det här nu och baka sockerkaka med ägg och se vad som händer då. Gav rent ägg igår igen och hon vart prickig o lite gasig. Men det kanske bara blir så av rent ägg.

  • lucifer

    Blir nog aldrig klok på det här. Nu under julhelgen har nätterna vart lite kaos till och från. Tror det är magen på henne... Igår grinade hon och sa aj aj aj till och med Hon har inte fått något med mjölk i. Sen började jag fundera vad det kunde vara och då om jag på att vi griljera skinkan med ägg, undra om det är både ägg och mjölk hon inte tål??

  • lucifer

    Ja såhär kan man inte ha det. Suck. Hon blir 1,5 i februari så man kanske ska försöka få ny tid till pricktest och blodprov...

  • lucifer

    Blir så less på dagis me... Bad dom att inte ge henne ägg innan vi vart hos läkare igen osv. Så hafe dom givit henne äggnudlar igår!!!! "Vi märkte inget på henne"sa dom. Idioter. Barnspec har haft stängt mellan 21dec till 12 Jan så jag har inte fått tag i dom förrän nu, och skulle inte få en telefontid förns nästa vecka nu!!!! Åh allt går så segt. Dagis vill ha läkarintyg på att hon inte ska äta ägg och det lär ju ta ett tag innan det händer

  • lucifer

    Nu har jag fått läkarintyg iallafall så nu skulle dom inte ge henne ägg. Äntligen!!!!!

    Om man har äggallergi kan man reagera på kyckling då?

Svar på tråden Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?