• Sweetish

    Första barnet BF februari 2015

    Jag är superlycklig, livrädd, massa glad och galet nervös, allting på samma gång och så klart lite illamående på det ;) Någon mer än mig som ska få sitt första barn i februari 2015? Skulle vara jätteroligt att ha kontakt med någon/några i så fall :)

  • Svar på tråden Första barnet BF februari 2015
  • Snöängeln

    Jag kan ansluta mig om jag får? Har bf 1/2 har en flicka sedan innan som var sjuk och i dec är det två år sedan hon fick somna in men kanske får hänga med endå?

  • Zeldina

    Hej!
    Jag väntar mitt första barn och hänger gärna på. Plussade imorse, varit helt chockad hela dagen!  Har inte haft några symptom alls så var som sagt helt chockad när jag fick två streck på stickan imorse!Förvånad
    Har oregelbunden cykel så vet inte riktigt när bf kan tänkas vara men runt 3-6 februari skulle jag tro.. så sjukt spännande detta är. Ska  bli kul att få fler att dela resan med  Glad

  • Snöängeln
    Zeldina skrev 2014-05-29 18:01:56 följande:
    Hej! Jag väntar mitt första barn och hänger gärna på. Plussade imorse, varit helt chockad hela dagen!  Har inte haft några symptom alls så var som sagt helt chockad när jag fick två streck på stickan imorse! Har oregelbunden cykel så vet inte riktigt när bf kan tänkas vara men runt 3-6 februari skulle jag tro.. så sjukt spännande detta är. Ska  bli kul att få fler att dela resan med  

    Så roligt visst är det en härlig chock :)
  • Lyycklig

    Hej!

    Plussade på mors dag. Vad jag kan räkna ut så är jag beräknad till 27/1-15. Kanske får haka på ändå? :)

    Har en dotter sen innan som blir 4 i augusti. Denna graviditet kommer nog inte bli som första då jag är GBP opererad oktober -12. Är redan nu otroligt trött. Men det kanske ger med sig. Ska träffa BM på torsdag :)

  • Snöängeln
    Lyycklig skrev 2014-05-29 18:34:56 följande:
    Hej! Plussade på mors dag. Vad jag kan räkna ut så är jag beräknad till 27/1-15. Kanske får haka på ändå? :) Har en dotter sen innan som blir 4 i augusti. Denna graviditet kommer nog inte bli som första då jag är GBP opererad oktober -12. Är redan nu otroligt trött. Men det kanske ger med sig. Ska träffa BM på torsdag :)

    Är det skillnad att vara med barn efter en gbp? Jag är trött jag med, mest illamående och träningsvärk i magen
  • Zeldina
    Snöängeln skrev 2014-05-29 18:28:56 följande:

    Så roligt visst är det en härlig chock :)
    Jo, verkligen härligt :)

    Har googlat mycket idag om vad man gör efter plusset, med t ex inskrivningar och så. Ska ringa till mvc imorn har jag tänkt.

    Det är väl så man gör, ni som redan varit gravida och vet? :)

    Beklagar din förlust snöängeln, kan inte föreställa mig den sorgen. Härligt med ett syskon till ängeln! Kram
  • Snöängeln
    Zeldina skrev 2014-05-29 19:19:36 följande:
    Jo, verkligen härligt :) Har googlat mycket idag om vad man gör efter plusset, med t ex inskrivningar och så. Ska ringa till mvc imorn har jag tänkt. Det är väl så man gör, ni som redan varit gravida och vet? :) Beklagar din förlust snöängeln, kan inte föreställa mig den sorgen. Härligt med ett syskon till ängeln! Kram

    Ja ring till mvc och berätta att du är gravid, är det som här hos mig så får du lite frågor om när du hade mens sist och ett datum för inskrivning här är det runt v13 men vi träffas och följs upp innan men skrivs inte in på mvc innan. Lycka till :)
    ~ snopinglan.blogg.se~. <-- en gravidblogg
  • Sweetish

    Åh va kul med flera stycken kan inte alla berätta lite om sig själva? Blir lättare att hålla reda på vem som är vem om man får lite bakgrundsinfo. Jag heter Anna. Är 26, blir 27 i år och BF är 2/2 2015. Enligt mina egna uträkningar. Ska dock ringa barnmorskan i nästa vecka så de kanske säger att det är helt galet. Mitt och min sambos första barn. Vi provade tidigare från oktober 2013 till december 2013 men av olika anledningar började jag på p-piller igen och vi la barnplanerna på hyllan. Så ni kan ju gissa min chock i söndags när jag testa positivt fastän jag går på p-piller. Jag är konstant kissnödig och illamåendet går som en berg och dalbana. Jag är bara i vecka 5 om jag räknat rätt men mår illa emellanåt som tusan och är mkt tröttare än vanligt. Jag är livrädd för att det ska bli tvillingar. Jag är chockad för 1 tänkvdå chocken för 2! men lär ju vänta till augusti innan jag kan göra UL. Spännande ska detta bli vilket som och det ska bli roligt att följa er allesammans

  • Vinterbebis2015

    Hakar gärna på jag också, jag plussade idag (!!) Känns fortfarande helt galet och jag är nog lite skakis..

    Jag är 33 år, bor i Göteborg och vi har försökt sedan jag slutade med p-piller i November -13. Om jag har räknat rätt är BF (enligt diverse appar men det kan ju ändras) 4/2 så vi ligger riktigt nära varandra Sweetish!

    Är än så länge mest lite trött, inte så mycket men lite tröttare än vanligt och kissnödig konstant. Gissar att fler symptom är att vänta om någon vecka eller så. Ska ringa för inskrivning på måndag, spännande!!

  • Zeldina

    Vad kul det ska bli att följas åt tillsammans med er! :) Jag är 26 år. Vi började försöka i januari, men jag har pco (med symptomen oregelbunden mens och ägglossning kanske 3 gånger per år) och tänkte att det skulle ta lång tid och att vi troligtvis skulle behöva hjälp. Nu i maj kände jag av min första ägglossning för i år och min chock var stor när det tog sig på "första" försöket. Det blev dock krångel för bm när jag ringde idag då jag sa att min senaste mens var i februari. Har gjort ett cb-test som visar gravid 1-2 och jag tror min ägglossning inträffade mellan 14-17 maj så jag borde ha bf mellan 3-6 feb. Dock tyckte bm att jag skulle höra av mig till kk för tidigt ultraljud för att mer exakt bestämma, så ska ringa dit på måndag :)

    Jag har inte mycket symptom ändå, kissar ofta, men det trodde jag var ett senare gravtecken, men om ni också har det så räknar jag in det :) Och att det liksom kör i magen ibland. Magen är liksom lite orolig.

    Har du tvillingar i släkten Sweetish? :)

Svar på tråden Första barnet BF februari 2015