• Forumvärd

    Är du mammas eller pappas flicka eller pojke

    Är du mamma eller pappas flicka?

    Vilken förälder har du bäst kontakt med och vilken förälder var det du gick till om du hade problem eller behövde något?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du mammas eller pappas flicka eller pojke
  • Anonym (21)

    Under olika perioder i mitt liv har det varit olika, men större delen har jag varit mammas flicka. Min pappa är alkoholist och har inte varit den bästa att gå till vid problem då han inte kunnat hantera saken. Idag är jag 21 år och pratar med min mamma 2-3 gånger i veckan och vi SMS:ar nästan varje dag. Vid problem är hon den första personen jag hör av mig till. Min pappa har jag för tillfället ingen kontakt med alls.

  • vampyria2

    När jag var liten så var jag pappas flicka, sen under tonåren så var jag mer mammas flicka, sen som vuxen var jag bådas flicka, nu är min pappa död sedan fyra år tillbaka så nu har jag bara mamma kvar men hon står mig väldigt nära som tur är

  • La Lola

    Nu är visserligen mina föräldrar döda sen 16 år tillbaka men mamma stod jag nog närmare än pappa även om jag aldrig har kunnat snacka med nån av de på riktigt....

    De ställde alltid upp med pengar o så men så mycket känslomässigt engagemang fanns inte.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • lövet2

    Bådas. Jag såg upp till pappa, men det var mamma jag hade mest och bäst kontakt med, eftersom min pappa jobbade borta. Nu i vuxen ålder kan jag nog säga att jag har lika god kontakt med båda.

  • Anonym (Helena)

    Annan: har aldrig haft bra kontakt med mina föräldrar överhuvudtaget. De har ställt upp så att man har fått rena kläder och mat men någon kärlek fanns det aldrig.... Inte ens idag!

  • gaymarrige

    de flesta här inne är väl vuxna och varken mammas eller pappas pojke eller flicka.
    Jag är bägge mina föräldrars vuxna son.

  • Dina08

    Ingens. Mamma är knepig och kan aldrig ge någon annan än sig själv positiv uppmärksamhet och pappa lämnade familjen när jag var 5.

  • Texasthecat

    Pappas flicka helt klart. Men då är ju jag även uppvuxen med bara pappa då han fick enskild vårdnad om oss syskon efter skilsmässan när jag var 1 år. Har haft en modersfigur i min styvmor sen jag var 5 år, men hon var alltid tydlig med att hon var inte vår mamma. Har bara haft kontakt med min biologiska mamma under de senaste åren via FB.

    Nu har jag bara biomamman kvar i livet.


    Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
Svar på tråden Är du mammas eller pappas flicka eller pojke