• julii

    Inga äl-flytningar. måste man ha det???

    Ja precis som rubriken säger så undrar jag om man måste ha de typiska äl flytningarna?
    Jag och min sambo försöker få barn och jag äter pergo då min äl inte vill fungera som den ska. Men varken innan eller med pergo får jag dom där flytningarna. Kan det ha något med att göra att jag inte blir gravid?
    Tacksam för svar:)


  • Svar på tråden Inga äl-flytningar. måste man ha det???
  • julii

    Jag har inte använt mig utav äl test då min läkare tyckte det var onödig stress. Så jag vet inte. Om man inte har flytningarna vad kan man göra åt det?

  • julii

    För att min läkare säger att man inte kan lita till 110% på de testen. Jag har ju gjort vul istället efter avslutad kur pergo.

  • julii

    Hursomhelst så har inte det med mig fråga att göra så du behöver inte fundera på vad min läkare säger. Jag kan tillägga att jag inte heller litar på dom testen, då det visat fel så många gånger. Är det något man kan lita på är däremot vul där man faktiskt ser äggblåsorna, hur stora dom är o kan säga ca när de ska lossna. Då jag jämt testade med äl tester förut helt utan framgång så tyckte min läkare att jag inte skulle stirra mig blind på testerna utan istället hålla koll via vul.....

  • julii
    Lady198608 skrev 2014-06-09 18:48:34 följande:
    Jag har slut på tester nu så kan inte testa i vilket fall ? Men jag hade de här flytningarna i tisdags och sen i lördags, men jag har inte fått ont i brösten än vilket jag alltid brukar få efter äl. Lite förvirrad. Jävla kroppen ??



    Som vanligt med kroppen man förstår sig aldrig på den :p
  • julii
    Lady198608 skrev 2014-06-09 19:09:35 följande:
    Nej lr hur!! :) Jag blir tokig. Huvudsaken är väl att man har regelbundet sex, så visar det sig om det funkat lr inte. Men jag vill liksom veta vad som försiggår där nere! ;)



    Ja jag tror att har man regelbunden sex och mannens spermier är normala så ska det räcka med regelbunden/varannan dag :)

    Mem ibland blir man ju tokig när man inte har koll på vad som händer :p
  • julii
    Lady198608 skrev 2014-06-09 21:59:20 följande:
    Vi är under utredning. Har försökt i ett år. har precis varit där och lämnat blodprover och ska få nästa läkartid i augusti. Hade tänkt njuta av sommaren nu när vi iaf inte göra något mer än så länge. Men nu är jag där och funderar och analyserar igen :(



    Vi är oxå under utredning, jag har gjort alla undersökningar o prover som visar normalt och mannens spermaprov fick vi hem idag som oxå är normala. Frustrerade kan man väl säga.. är nu inne på andra kuren pergotime då jag inte verkar ha äl.. jag hatar att vänta. Tiden går så sakta..
Svar på tråden Inga äl-flytningar. måste man ha det???