Inlägg från: Arbetsvegan |Visa alla inlägg
  • Arbetsvegan

    Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

    Haskel skrev 2014-06-06 00:51:18 följande:
    Jag hade nog gjort som de flesta andra gör, och burit ut TV:nFlört
    Det är ju en trygg och sund dejt. Den tjäbblar inte emot och när den blir tjatig är det bara att stänga av.
    Som ett kinderägg!
  • Arbetsvegan
    Simon 681 skrev 2014-06-06 00:54:33 följande:
    Du menar grannen eller mitt barn? Den granne som du redan bestämt att jag vill mörda?

    Ja, vad fan tror du?

    Hur skulle det vara ett etiskt dilemma? Du har redan givit att det är rätt att mörda grannen.
    Du ska inte tutta eld på vare sig grannen eller barnet utan grannens kåk!

    Det etiska dilemmat ligger i vem eller vad du räddar. Men egentligen spelar det ingen roll för alla är ändå psykopater och empatilösa oavsett hur de gör.

    Jag tror att du räddar kapsylsamlingen?
  • Arbetsvegan
    EnAnonumius skrev 2014-06-06 01:10:04 följande:
    Hm..

    Min son hade jag slängt upp ett rep till och bett honom ta sig ut själv han är vuxen och längre och tyngre än mig.

    Sedan hade jag gått ned till grannes garage och försökt att rädda hans ovanliga europeiska veteranbil ( Opel 58 års modell) som jag kom på att han hade i sitt garage som sitter fast i huset när jag tände på.
    Du kan inte kasta så långt för grannen har 64 våningar!

    Veteranbilen är ett bra val, du är inte bara psykopat, du åker fint också.


  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 01:19:33 följande:
    Jag skulle rädda pärnen med ägandepapper över Sony, Bonnierkoncernen, Microsoft, EA Games, Disney Company och Fazer, såklart.

    Duh!
    Du är fan den skarpaste bönan på familjeliv!
    Så där resonerar en sann psykopat!
    Vad gör du sen när du är världshärskare?
  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 01:33:08 följande:
    Jag gör det där som alla vettiga människor gör i den situationen. Avvecklar modern medicin på en vecka, naturligtvis. Så slipper vi sånna där onaturliga saker som vaccin och herd immunity och alvedon och p-piller och grejer.

    Så kan alla moraltanter och vaccinationsmotståndare få som de vill. För jag antar att de vill rädda jorden genom att rensa ut 3/4 av mänskligheten......

    Liten elit av människor med IQ över 99 undantagna, naturligtvis....
    Du får inte glömma att avveckla elen, den skapar en massa allergier den också!


  • Arbetsvegan
    Simon 681 skrev 2014-06-06 05:30:14 följande:
    Jag förstår, men den var inte postad under satir.
    Från början skulle tråden vara lite mer seriös men alla mina nerplitade svarsalternativ försvann när jag postade!
    Då var det bättre att göra det bästa av situationen än att göra om och göra rätt.
  • Arbetsvegan
    sextiotalist skrev 2014-06-06 08:01:56 följande:

    Godmorgon, skakar av mig sotet och njuter av ett gott årgångsvin, grannen, ingen aning, men vinet har jag (inte Puss)


    God morgon! Jag har sovit längre än dig.

    Jag antar att du och Puss har nåt kuckelmuckel ihop för ingen vinkällare utan Puss!
  • Arbetsvegan
    Rocket Mania skrev 2014-06-06 10:17:31 följande:
    Jag väljer mitt barn för grannens antika kopparbalja har inget värde för mig. Dessutom är det alldeles för varm nu mitt i infernot.



    Du måste skämta? Ditt barn när du kan välja traktens dagis istället och bli veckans hjälte!
  • Arbetsvegan
    Mandel skrev 2014-06-06 11:38:52 följande:
    Varför jag skulle elda upp grannens kåk är väl för att grannen är svärmor och vårt liv skulle bli så mycket lättare om hon inte fanns. 
    Även svärfars liv skulle bli bättre!

    Nu är ju barnen nästan aldrig där och ska jag se till att bränna någon inne så ska det vara tanten själv och hon är väl inne kl22-07 och då är mina barn i sina sängar...
    Du platsar på familjeliv som eldar upp svärmor!

    Vad väljer du att rädda? Du måste välja någonting eftersom du måste framstå som en hjälte i dagspressen efteråt...
  • Arbetsvegan
    Mandel skrev 2014-06-06 11:43:16 följande:
    Min katt om den skulle vara där...
    Skulle kanske ta och lyfta ut svärmors madrass före jag lyfter ut svärmor för med tanke på hur mycket pengar det ramlade ur den när vi bar den ur detta hus till deras nya så finns det nog en hel del pengar kvar.
    ta adrassen du så kan du köpa en hel drös med katter sen!
Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!