• leg4

    Hur skall jag göra för att hamna i fängelse?

    Jag vill verkligen hamna i fängelse. Jag tror att det skulle vara en bra livserfarenhet att sitta inlåst i några månader. Känns även som en bra merit att ta med i sitt CV när man söker jobb. Dock vill jag inte sitta allför länge eftersom längtan efter min dotter och sambo skulle bli för stor. Vad är det absolut smidigaste sättet att hamna i fängelse i 1-2 månader d.v.s. vilken typ av brott skall man begå för att garanterat hamna i fängelse? Kan man möjligtvis iscensätta en kidnappning av min dotter eller sambo?

  • Svar på tråden Hur skall jag göra för att hamna i fängelse?
  • leg4

    Jag pratade med min advokat nyss och åklagaren kommer inte att överklaga till hovrätten. Jag tror nog att jag får acceptera domen och försöka med någonting annat. Jag har funderat på att krossa en massa fönster på t.ex. en skola. Grov skadegörelse borde kanske ge fängelse.

  • TigerLilySwe

    Grov skadegörelse ger framför allt grymma böter och du riskerar att bli skuldsatt för livet. Likaså får du övervakare och får gå till frivården på program, regelbundna möten och sitta i gruppsamtal. Är det vad du vill utsätta familjen för, ditt barn? Nya regler är sådana att ingen hamnar i fängelse på straff under ett år eftersom forskning visar att det inte leder till nåt positivt ändå. Så du kan pigga på dig lite, tycker jag, och byta tankespår.

  • Anonym (Nerd)

    Skjut en varg eller misshandla en inbrottstjuv så ska du se att du åker dit så det smäller om det.

  • Lilje

    Printa upp lite nazistiska och rasistiska flygblad och släng upp dom på elskåp. Går nog inte så snabbt, men Dan Park landade sex månader för det nu nyligen.

  • Haskel
    leg4 skrev 2014-09-23 00:17:53 följande:

    Jag har funderat på att gå ock köpa sex av en prostituerad eller ha sex med något djur t.ex. häst. Vilket straff gäller för sexköp eller tidelag? Kan man åka i fängelse för detta?


    Satsa på att skjuta en varg, så hamnar du garanterat i fängelse, samtidigt som du gör mänskligheten en välgärning.
  • hännrick
    leg4 skrev 2014-09-23 00:17:53 följande:
    Jag har funderat på att gå ock köpa sex av en prostituerad eller ha sex med något djur t.ex. häst. Vilket straff gäller för sexköp eller tidelag? Kan man åka i fängelse för detta?
    Måste det vara ett fängelse? Jag tänkte att psyket kunde vara nära nog, liksom.

    Dit ser du ut att vara på god väg redan ;)
  • leg4
    hännrick skrev 2014-09-23 00:41:22 följande:

    Måste det vara ett fängelse? Jag tänkte att psyket kunde vara nära nog, liksom.

    Dit ser du ut att vara på god väg redan ;)


    Jag föredrar nog fängelse. Psykisk vård kommer jag nog inte dömas till vid en eventuell rättegång eftersom jag är fullt frisk. Att skjuta en varg låter bra, mendå måste jag fixa ett gevär. Jag överväger att stjäla ett gevår, skjuta en varg och sedan genomföra tidelag på den döda vargen. Detta måste ju ge fängelse.
  • Anonym (Mongot)

    Förklara gärna hur det ser bra ut i ditt CV när du söker jobb, att du suttit inne? Mycket nyfiken på det.

    Annars, gör inbrott i nån villa och sno med dig värdesaker. För att bli upptäckt beter du dig klumpigt, du kånkar med dig stora möbler in i din "rape van", tappar saker, för oväsen så att grannarna ringer snuten.

    Inne i din buss så har du även lite cannabis liggandes, samt porrfilmer med våldsamma inslag, silvertejp, rep, handbojor, ether eller rohypnol och en kikare.

    Då åker du in i häktet direkt, sen vidare in på kåken. Finns dock risk att du sitter längre än 2 månader, men ju längre ju bättre bör det väl se ut på CV't?

  • Anonym (Mongot)

    Förklara gärna hur det ser bra ut i ditt CV när du söker jobb, att du suttit inne? Mycket nyfiken på det.

    Annars, gör inbrott i nån villa och sno med dig värdesaker. För att bli upptäckt beter du dig klumpigt, du kånkar med dig stora möbler in i din "rape van", tappar saker, för oväsen så att grannarna ringer snuten.

    Inne i din buss så har du även lite cannabis liggandes, samt porrfilmer med våldsamma inslag, silvertejp, rep, handbojor, ether eller rohypnol och en kikare.

    Då åker du in i häktet direkt, sen vidare in på kåken. Finns dock risk att du sitter längre än 2 månader, men ju längre ju bättre bör det väl se ut på CV't?

  • Anonym (Bågen)
    leg4 skrev 2014-09-21 16:55:23 följande:

    Jag pratade med min advokat nyss och åklagaren kommer inte att överklaga till hovrätten. Jag tror nog att jag får acceptera domen och försöka med någonting annat. Jag har funderat på att krossa en massa fönster på t.ex. en skola. Grov skadegörelse borde kanske ge fängelse.


    Din advokat? Vilken advokat? Du fick knappast en advokat förordnad av tingsrätten för det brott du påstår att du har begått och åklagaren lär inte ha yrkat på fängelse heller och som någon antydde så går det inte så snabbt mellan brott och rättegång i domstolarna. Om du ska hitta på saker kan du väl åtminstone läsa på så att du inte avslöjar dig.
Svar på tråden Hur skall jag göra för att hamna i fängelse?