• Cakes

    Konstant "mensvärk", vecka 40+6..

    Hej, Har googlat runt lite men hittar inte riktigt svar på min fråga... Är i vecka 40+6 och har sedan någon timme tillbaka konstant "mensvärk". Det vill säga, det kommer inte då och då som värkar utan sitter i hela tiden. Har även starka sammandragningar men de gör inte ont... Tänkte först att det kanske berodde på att jag behövde gå på toaletten men det har jag uteslutit. Smärtan av mensvärken är så pass stark att jag inte kan somna... Kan det vara förlossningen som är på gång trots att det inte är värkar, utan ihållande "smärta"? Om inte, vad tror om det kan vara och vad skulle jag kunna göra åt det? Funderade skälv på vetekudde men är samtidigt så sjukt varm... Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Konstant "mensvärk", vecka 40+6..
  • Ssr
    Snowboard skrev 2014-06-10 17:38:32 följande:
    Vilken lustig tråd, det är som att jag skrivit den själv. Är i vecka 40+6 och har en konstant molande mensvärk som startade 03.30 inatt och har sedan hängt med under dagen, mer eller mindre. Den är inte störande på något vis men jag känner den hela tiden. I övrigt känner jag ingenting, kanske någon sammandragning eller så är det bebisen som far runt, tycker det är svårt att särskilja. Önskar verkligen att det kunde dra igång nu!!! *less*

    Hej och hå kämpa på!



    Det är ungefär så jag också känner, det stör mig inte, fast man tänker ändå på det ;) men har du ont i magen eller ryggen? Tycker mitt skulle kännas bättre om det ville sätta sig i magen istället, känns som om det blir mer "riktigt" då, haha. Graviditet gör en knäpp :)
  • Cakes

    Hihi, då är vi fler som känner lika dant i alla fall ;)

    För min del så har de "tyvärr" försvunnit. Sjukt störande att bebisen inte vill komma ut!

  • Snowboard
    Ssr skrev 2014-06-10 17:45:34 följande:


    Det är ungefär så jag också känner, det stör mig inte, fast man tänker ändå på det ;) men har du ont i magen eller ryggen? Tycker mitt skulle kännas bättre om det ville sätta sig i magen istället, känns som om det blir mer "riktigt" då, haha. Graviditet gör en knäpp :)
    Om jag har läst rätt här på nätet så har jag förstått att värkar ska kännas i ryggen, men min mensvärk känns längst ner i magen så det är ju inga värkar. Det känns precis som den vanliga mensvärk jag brukar ha när jag inte är gravid så att säga. Men den är som sagt konstant och magen blir inte spänd.... men en förändring från innan är det ju helt klart, sedan vad det betyder är ju en annan historia. Det kanske inte betyder något alls. Well, 1 vecka kvar sedan hoppas jag att de plockar ut kli(u)mpen, om han inte redan kommit.

    Har du också gått över tiden?
  • Snowboard
    Cakes skrev 2014-06-10 18:02:37 följande:
    Hihi, då är vi fler som känner lika dant i alla fall ;)

    För min del så har de "tyvärr" försvunnit. Sjukt störande att bebisen inte vill komma ut!
    Ja det är rätt drygt. Mest för att jag fått någon konstig känsla av att "alla" runt i kring tycker att " va fan ska hon inte få ut ungen snart, vad är det för fel på henne?" Fast det är förmodligen mer jag som projicerar min egen frustration på omgivningen kanske. Känns som att livet är helt på paus, som att gå runt i ett vakuum till bebisen kommer....
  • Ssr
    Snowboard skrev 2014-06-10 19:59:09 följande:
    Om jag har läst rätt här på nätet så har jag förstått att värkar ska kännas i ryggen, men min mensvärk känns längst ner i magen så det är ju inga värkar. Det känns precis som den vanliga mensvärk jag brukar ha när jag inte är gravid så att säga. Men den är som sagt konstant och magen blir inte spänd.... men en förändring från innan är det ju helt klart, sedan vad det betyder är ju en annan historia. Det kanske inte betyder något alls. Well, 1 vecka kvar sedan hoppas jag att de plockar ut kli(u)mpen, om han inte redan kommit.

    Har du också gått över tiden?



    Mitt känns i ryggen men exakt som min vanliga mensvärk, och min mage blir inte heller hård så ofta. Måste vara sjukt drygt att gå över tiden :( jag är i v 37, men skulle bli väldigt lycklig om jag hade en bebis om en vecka även fast jag vet att det är önsketänkade ;)
  • Snowboard
    Ssr skrev 2014-06-10 20:52:17 följande:


    Mitt känns i ryggen men exakt som min vanliga mensvärk, och min mage blir inte heller hård så ofta. Måste vara sjukt drygt att gå över tiden :( jag är i v 37, men skulle bli väldigt lycklig om jag hade en bebis om en vecka även fast jag vet att det är önsketänkade ;)
    Ja lite segt är det, men jag har som ställt in mig på ett nytt BF, den 18 juni. Så om jag tänker så så känns det lite lättare. Hoppas att du får bebbe innan eller iaf runt BF. Kanske ska vänta någon vecka till dock så att hen räknas som fullgången =).
  • Ssr
    Snowboard skrev 2014-06-10 21:17:04 följande:
    Ja lite segt är det, men jag har som ställt in mig på ett nytt BF, den 18 juni. Så om jag tänker så så känns det lite lättare. Hoppas att du får bebbe innan eller iaf runt BF. Kanske ska vänta någon vecka till dock så att hen räknas som fullgången =).



    Ja det förstår jag att det gör då. Vilket datum hade du egentligen bf?

    Jaa, jag går in i v 38 på fredag, så efter det är bebisen välkommen ;) men det dröjer nog några veckor till tror jag!
  • Snowboard
    Ssr skrev 2014-06-10 22:13:26 följande:
    Ja det förstår jag att det gör då. Vilket datum hade du egentligen bf?

    Jaa, jag går in i v 38 på fredag, så efter det är bebisen välkommen ;) men det dröjer nog några veckor till tror jag!



    Jag hade BF den 4 juni, så imorgon har jag "gått över" 1 v. Jag hoppas att han kommer till åtminstone helgen. Vill kunna åka och fira midsommar hos min sambos familj. Men ja det går ju inte att styra över.

    Vilket datum har du?
  • Ssr
    Snowboard skrev 2014-06-10 22:29:21 följande:
    Jag hade BF den 4 juni, så imorgon har jag "gått över" 1 v. Jag hoppas att han kommer till åtminstone helgen. Vill kunna åka och fira midsommar hos min sambos familj. Men ja det går ju inte att styra över.

    Vilket datum har du?



    Jaa det förstår jag! Man längtar ju efter sin bebis :) och hoppas du får till helgen så du hinner börja återhämta dig inför midsommar!

    Jag har bf 3/7 så nästan exakt en månad efter dig :)

    Jag blir så nyfiken på varför man har mensvärken, det är ju inte direkt smärtsamt utan den är som en ihållande molande värk. Kanske kroppen som förbereder sig eller nått :)
  • Snowboard
    Ssr skrev 2014-06-10 22:46:52 följande:
    Jaa det förstår jag! Man längtar ju efter sin bebis :) och hoppas du får till helgen så du hinner börja återhämta dig inför midsommar!

    Jag har bf 3/7 så nästan exakt en månad efter dig :)

    Jag blir så nyfiken på varför man har mensvärken, det är ju inte direkt smärtsamt utan den är som en ihållande molande värk. Kanske kroppen som förbereder sig eller nått :)



    Jamen eller hur. Om det inte har med förlossningen att göra vad är det då som kroppen håller på med? Växtvärk känns ju inte så troligt, då borde jag ju haft "värken" hela graviditeten. Barnet som trycker på? Fast det är inte en tryckkänsla, mer en "krampkänsla". Iof trycker det ibland med ochbebis lever rövare (typ som nu, är ett himla bökande "där nere" :P.) Ja vi får leva med att vi inte får svar på den frågan. Nu ska jag försöka sova lite och så hoppas jag att jag vaknar av riktiga värkar. Håll tummarna! God natt :D
Svar på tråden Konstant "mensvärk", vecka 40+6..