Inlägg från: Anonym (Drömmaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömmaren)

    Är känslorna i filmer och böcker helt påhittade och totalt overkliga?

    Jag har aldrig blivit uppvaktad i hela mitt liv så jag har inte en aning om om man verkligen känner så som det ser ut att de gör på filmer.
    När jag ser scener eller läser böcker där det är kärlek och passion inblandat så känner jag ett stort sug i magen och lever mig in i deras känslor. 
    Jag lever mig in i den romantiska/heta spänningen totalt och känner det där pirret i magen som jag trodde fanns i verkliga livet, men så är det tydligen inte?

    Finns det någon som verkligen har blivit uppvaktad av någon annan? Någon som upplevt passion? Någon som känner detta pirr/sug i magen när de blir uppvaktade eller bara träffar sin partner?

    Jag är 40 år och har de senaste åren gått och längtat efter att få känna detta, men om allt bara är en illusion så lägger jag ned en massa onödig tid och energi på att drömma om något som aldrig kommer att inträffa. Om det verkligen inte existerar någon romantik som får en att jubla inombords så får jag väl försöka komma till ro ändå och acceptera livet som det är och vara nöjd med det.

  • Svar på tråden Är känslorna i filmer och böcker helt påhittade och totalt overkliga?
  • Anonym (Drömmaren)
    vampyria2 skrev 2014-06-26 09:15:34 följande:

    Ja den finns och man kan absolut uppleva den i vår ålder

    Jag är snart 42 år och för 3.5 år sedan träffade jag mannen i mitt liv, vi blev så där tok förälskade som man bara kan bli och vart vi än är så ser vi bara varandra, så härlig känsla.

    När vi hade träffats i ungefär två veckor så var vi på en julmarknad, när vi skulle börja gå hemåt så började snön falla med stora snöflingor, sakta och vackert. När vi går där och bara myser och går förbi en damm som är helt fantastiskt vacker så hör vi en änglakör av vacker stillsam sång, vi bara tittar på varandra och undrar hur det är möjligt, sen ser vi i från en gång lite längre fram hur ett sakta tåg med facklor kommer närmare och sången blir högre och högre, det är ett luciatåg som kommer mot oss och går för bi, det avslutas med en häst och vagn full av barn....min fästman och jag bara tittar på varandra sen säger han "det här var tusan bättre än vilken Disneyfilm som helst" och så var det <3

    Vi har som sagt nu varit ett par i 3.5 år och är lika tok förälskade än, när jag ser på film och de visar nått kärleks"trams" så känner jag i hela kroppen en lycka för jag vet ju hur det känns, jag lever i den känslan och det är härligt.

    Jag trodde faktiskt innan jag mötte min fästman att det finns inte på riktigt och speciellt inte i den här åldern som jag var i, jag skulle bli nöjd om jag bara träffade någon som var trevlig och som jag trivdes med...gissa om jag är tacksam över att få uppleva det här


    Vad härligt att läsa! 
Svar på tråden Är känslorna i filmer och böcker helt påhittade och totalt overkliga?