Inlägg från: Emmalinnéa |Visa alla inlägg
  • Emmalinnéa

    DEPEND gelnagellack återkallas! Ersättning?

    Jag har fått allergiska reaktioner från depends gellack och kommer få pengarna tillbaka utav depend.
    Handlar inte om så mycket pengar hade startkitet för 600kr och 20 st lack som kostar 79-89 kr st

    Vet inte om alla kan få tillbaka pengarna jag tor bara det är dom som fått reaktioner.
    Du kan använda led lampan till andra gellack också.

    Jag ska köpa ett kit från Orly nu dom har jag inte hört något dåligt om och dom har väl haft sina gellack längre tror jag.

  • Emmalinnéa
    Peak skrev 2014-07-19 12:14:34 följande:

    Jo det är ju just pengarna tillbaka man får, det är ju en återkallelse av produkt! Då spelar det ingen roll vem som upptäckt felet, i detta fall Läkemedelsverket! Man kan lämna tillbaka sina produkter och får tillbaka full ersättning, på Kicks eller Åhléns tex. Gärna med kvitto men funkar även utan! Så lämna tillbaka ni om ni vill!!


    tydligen är det sista dagarna att lämna tillbaka alla sina saker på åhlens nu. men maila depend ni som vill ha hjälp.
  • Emmalinnéa
    WilliamsMom skrev 2014-07-19 14:48:12 följande:

    Jag har inte fått några allergiska reaktioner av lacket, så jag kommer inte att sluta använda det. Jag har använt det många gånger, så för mig är det nog ingen fara och det är det förmodligen inte för så väldigt många andra heller.

    Får man allergiska reaktioner så ska man givetvis inte använda det. Precis som man inte äter nötter om man är nötallergiker.


    de allra flesta har hunnit använda det i 1-1,5 år innan allergin uppkom.
    min allergi kom efter 1 år älskar produkterna men är det så många som reagerar på produkterna så är det något fel, har nog aldrig hört om någon som fått reaktioner från orlys lack tex.. 

    tror säkert att endel inte applicerar produkten rätt men det har jag gjort som kan detta med naglar.

    Nej klart man slutar med något man inte tål men detta kan uppkomma långt efter första gången man använder produkten och då förstår man inte varför man helt plötsligt har blåsor på fingrarna och naglarna ramlar av ... det är sånt som tar LÅNG tid att läka.
  • Emmalinnéa

    Nu har jag testat orlys smart gels och jag får ingen reaktion alls jag som var så känslig för depends lack.
    Får fortsätta använda orlys och se om det  utvecklas någon allergi längre fram.

Svar på tråden DEPEND gelnagellack återkallas! Ersättning?