Inlägg från: fibbe |Visa alla inlägg
  • fibbe

    Fransk bulldog - liknande ras?

    Staffordshire bullterrier kanske? Vi har en sån och han har varit helt underbar med sonen! Dom kallas även för "nannydogs"! ;)

  • fibbe
    "Staffordshire bullterrier är en ömhetstörstande, energisk, förarvek och humoristisk glädjespridare. Den är social, aktiv, intensiv, positiv och älskar full fart och visar det med intensiva glädjeyttringar. Samtidigt älskar den att bara vara hemma med sin familj och mysa. Det viktigaste är att få vara med, vilka aktiviteter som än bjuds."

  • fibbe

    Och jag själv har aldrig stött på allergi inom staffarna,då har både vi,min mamma,och flera av mina vänner staffar,och känner även till en hel del staffar längre ner i Sverige då jag även har en gammal omplacering från Göteborg (annan ras,men jourhemmet har i dag enbart staffar som hon tävlar med aktivt). 

    Däremot vet jag att vi kikade på en omplacering åt mamma innan hon hittade sin nuvarande,den hunden hade lite lätt demodex,och skulle omplaceras då hon inte skulle vara i avel pga demodexen. Så det är väll något jag skulle kolla upp/höra mig för om det förekommit något sådant.

    Men jag tror att hittar man seriösa uppfödare så är det inga problem. Finns ju några "större" kennlar,vet dock inte hur dom är. Vi köpte från en mindre uppfödare här i Dalarna,och vi är som sagt supernöjda! 

    Och väldigt nöjda med rasen för övrigt,det enda negativa är väll att han är lite FÖR snäll.... Sonen är 1,5 år nu,så det ska dras i både svans,nos,och tassar,men vovven ligger så snällt kvar. Men han har älskat sonen från första stund,vet att vi sa så i början att vi har ju nästan barnvakt! Somnade sonen på golvet så låg han brevid,lekte han så var han brevid,sov han i ett annat rum så var vovven med där inne,när han började vakna så kom vovven ut och hämtade oss. 




Svar på tråden Fransk bulldog - liknande ras?