• AnnaMM

    Gravid med första barnet :) BF i mars 2015 FB-grupp någonstans??

    Plussade i går och ännu starkare i idag :)
    Är i 4+6  beräknad 10/3-15 Solig Solig Första barnet
     
    Är dock inte så exalterad då jag fick mitt första missfall i höstas och det tog knäcken på mig.

    Blödde så mycket så fick åka in och ligga på bevakning under en hel natt, och det va en sådan smärta och upplevelse som jag hoppas att jag alldrig får uppleva igen.
    Sen hamna jag i en depression så mådde inte alls så bra.
    Idag mår jag bra så hoppas allt går vägen :). Vill inte gå ut med detta ännu för ens det blir 100% säkert.
    hörde att det finns en FB-Grupp för dom som kommer föda under mars 2015??.
    Någon som vet hur man söker dit...

    Varma hälsningar {#emotions_dlg.flower}Solig

  • Svar på tråden Gravid med första barnet :) BF i mars 2015 FB-grupp någonstans??
  • Mumsa86

    BF mars 2015 finns nu på facebook

    Adda mig Maja Noomi Lovetass och skriv ett PM så lägger jag till er i den hemlig gruppen :)

  • annasofiiia

    Hur går det för er tjejer ? Händer det något med era magar ? för mig händer just inget. Brösten för ännu ont, men jag känner mig inte lika svullen på kvällar och efter att jag ätit längre. Googlat runt på det och sett att det verkar vara ganska vanligt. 


    men hade varit kul å höra hur det går :) 

  • lisenlisen
    annasofiiia skrev 2014-08-12 15:50:48 följande:

    Hur går det för er tjejer ? Händer det något med era magar ? för mig händer just inget. Brösten för ännu ont, men jag känner mig inte lika svullen på kvällar och efter att jag ätit längre. Googlat runt på det och sett att det verkar vara ganska vanligt. 


    men hade varit kul å höra hur det går :) 


    Just magen har jag känt att det molar och spänner i till och från. Känner mig svullen då och då. 

    Jag är mest trött och mår illa ibland. Men inget extremt illamående. Tog blodprov för ett par dagar sen och hoppas nästan att de säger att jag har jänrbist så jag kan ta tabletter mot tröttheten. 
  • annasofiiia
    skarlsson84 skrev 2014-08-18 21:27:00 följande:

    Fick se mitt hjärta idag 9.8 cm lång och knubbig:)


    vad spännande ! Och kul :) Grattis ! 


     


    Jag upptäckte en liten liten ljusbrun flytning imorse när jag gjorde första toa-besöket. Och det var inte kul , har iallafall ringt kvinnoklion och väntar att dom ska ringa upp , vill fasen åka in och kolla så att allt är ok. har googlat runt hela morgonen, och många säger att det inte är någon fara när det är brunt och inte rött. Medan vissa säger att det visst kan vara något dåligt tecken... ska och skriva in mig nästa vecka, och jag totalvägrar att gå runt och vara orolig en hel vecka ! 


     


    har ni haft några brunaktiga flytningar ? jag går in i vecka 10 på torsdag ! 

  • annasofiiia
    skarlsson84 skrev 2014-08-20 14:40:59 följande:

    Bruna flytningar är oftast gammalt blod


    jaa det är väl klart det är, :P 
  • nenneford

    Hej

    Jag väntar mitt andra barn i början av mars. Jag har startat en grupp på facebook för de som bor i Linköping med BF januari - april 2015. Så bor du i stan så Sök på "Vi i Linköping med BF jan-april 2015". Välkomna

  • maja13

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 10+3 Jag bor i Skövdetrakten. Någon som är gravid och bor i närheten? Jag är orolig för missfall! Gjorde VUL i vecka 8+3. Då fick vi se ett hjärta slå, ett huvud,ansikte och kropp Behöver jag oroa mig?

    Vore trevligt att ha kontakt med andra gravida. Kram

  • lisenlisen
    maja13 skrev 2014-08-26 22:25:00 följande:

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 10+3 Jag bor i Skövdetrakten. Någon som är gravid och bor i närheten? Jag är orolig för missfall! Gjorde VUL i vecka 8+3. Då fick vi se ett hjärta slå, ett huvud,ansikte och kropp Behöver jag oroa mig?

    Vore trevligt att ha kontakt med andra gravida. Kram


    Hej! Bor inte i Skövde dessvärre, men jag gjorde UL i vecka 9 och fick se hjärta + gulesäck. Både hon som gjorde UL och min BM sa att missfallsrisken i och med att du ser hjärtat minskar till samma risk som det är efter vecka 12 - alltså 1,6 procent. 

    Så du kan nog chilla lite :) 

    Jag gick in i vecka 12 idag (11 + 0) 
  • maja13

    Tack för svar Då ska jag försöka att inte oroa mig. Då har vi nästan kommit likalångt i graviditeten. Jag ska göra nytt VUL den 11/9 pga att det är en IVF-BEH

  • lisenlisen
    maja13 skrev 2014-08-27 10:22:02 följande:

    Tack för svar Då ska jag försöka att inte oroa mig. Då har vi nästan kommit likalångt i graviditeten. Jag ska göra nytt VUL den 11/9 pga att det är en IVF-BEH


    Ah grattis! Extra kul att det gick vägen då :) Lycka till på nästa VUL, men har du inte gått långt nog då att du kan göra ett UL? 
  • maja13

    Hej

    Vi ska träffa läkaren den 11/9 för samtal & ultraljud. Ja hoppas det går att göra vanligt ul.

    Lycka till du också Är det ditt första barn? Lycka till du också!!

  • lisenlisen
    maja13 skrev 2014-08-27 14:03:32 följande:

    Hej

    Vi ska träffa läkaren den 11/9 för samtal & ultraljud. Ja hoppas det går att göra vanligt ul.

    Lycka till du också Är det ditt första barn? Lycka till du också!!


    Vanligt går att göra från v 8 eller 9 - minns inte exakt. 

    Ja det är mitt första barn, fick ett missfall förra året så jag var på UL i vecka 8-9 och fick se hjärtat.

    Tack :) 
  • maja13

    Tack då vet jag

    Jobbig, ledsamt med missfall När detta inträffar får vi tänka att det oftast är fel på embryot.

    Så underbart att se filuren på ultraljudet

    Skönt att allt är bra den här gången!! Jag håller tummarna!!! Till våren hoppas vi på varsin liten

    Kram

  • lisenlisen
    maja13 skrev 2014-08-27 15:45:51 följande:

    Tack då vet jag

    Jobbig, ledsamt med missfall När detta inträffar får vi tänka att det oftast är fel på embryot.

    Så underbart att se filuren på ultraljudet

    Skönt att allt är bra den här gången!! Jag håller tummarna!!! Till våren hoppas vi på varsin liten

    Kram


    Jo det var precis det jag tänkte så det är inget jag gått och funderat på faktiskt. Hände i v 5-6 och jag märkte att något var fel från början. Lång historia kort.

    Ja absolut, de flesta går det ju bra för så vi förlitar oss på sannolikheten ;) 
  • Sooli

    Hej! Hur går jag med i Vi i Linköping med BF jan-april 2015? Sökte men hittade inte den. Ingen av mina vänner kan se om jag går med va?

Svar på tråden Gravid med första barnet :) BF i mars 2015 FB-grupp någonstans??