Inlägg från: Anonym (muslimah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (muslimah)

    Muslimsk tjej fick inte bada idag !

    Kunde du inte komma på en bättre trolltråd? Tog fantasin slut i värmen? eller efter alla andra hata-muslimer trådarna? 
    En heltäckande muslimsk kvinna går inte till stranden med sina svenska vänner(ville du förtydliga vi och dom där) för att sitta och titta på när de badade, speciellt under den heliga månaden ramadan dessutom, med 20 timmars fastande mage i stekande sol.
    Dessutom ,ville du belysa heder så hade hon öht inte umgåtts med svenska bikinibadande brudar .

  • Anonym (muslimah)
    ica skrev 2014-07-10 07:28:59 följande:
    Håller med. Och hur många av dessa beslöjade muslimska flickor och kvinnor har själva valt detta. De fogar sig efter sin familj. Deras pojkar och män kan göra som de vill.
    Jag är en sån där beslöjad kvinna, och jag har själv valt att täcka mig.
    Du skriver dom, hur menar du egentligen. Vi är individer precis som obeslöjade kvinnor är individer, sätt oss inte i ditt fack av fogade kvinnor. Ditt inlägg säger mer om dig än om beslöjade kvinnor, vad vet du om mig egentligen? eller om andra täckande muslimska kvinnor?
    Under gud är vi alla lika, män som kvinnor, så män och pojkar har samma kyskhetsregler, just so you know...
  • Anonym (muslimah)
    Anonym (Language) skrev 2014-07-10 07:26:35 följande:
    Jag blir alltid lika chockad när jag hör muslimer svära. Jag trodde inte ni fick det.
    Jag blir alltid lika chockad när jag hör okunskapen bland vissa på detta forum.

  • Anonym (muslimah)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-10 09:41:19 följande:

    Har sagt det förr och säger det igen: islam är inte det minsta kompatibelt med Sverige.


    Ja, du har ältat det om och om igen, fortfarande har du inga seriösa argument för din sak. På vilket sätt skulle islam inte kunna praktiseras i Sverige???
  • Anonym (muslimah)
    Anonym (Bada) skrev 2014-07-10 10:48:12 följande:

    Som muslimsk kvinna har du troligen inte fått gå i skolan och umgåtts med svenska vänliga och personer.
    Vi svenskar har ett talesätt, för att förklara hur dumma vissa personer är.

    - Du är så dum och idiotisk i dina uppfattningar och uttalade så när du går in i vedboden, går huggkubben ut ! Tungan ute


    Varför skulle en svensk muslimsk tjej inte få gå i skolan för???
  • Anonym (muslimah)
    Hugful80 skrev 2014-07-10 20:13:45 följande:
    Eftersom profeten Muhammed var pedofil så kanske det finns en tanke att alla män är det och därför bör man täcka barnen?
    Källa tack!

    Och det är väl rätt vanligt att svenska pedofiler åker till fattiga länder och lever rövare där, eller sist var det ju en pedofil på ett dagis i Sverige.  Men det räknas kanske inte eftersom svenskar inte gör sånt ,eller...??
  • Anonym (muslimah)
    Johan75 skrev 2014-07-10 22:20:38 följande:
    För att lära sig mer kanske? 

    Kom igen! Skribenten du ger dig på har inte gjort något annat än förklarat att hen saknade viss kunskap om islam och de seder som troende muslimer generellt lever efter. Varför är det fel? 
    Lära sig mer? 
    Är det därför man tar till härskartekniker?

  • Anonym (muslimah)
    Ojvadduärbra skrev 2014-07-10 13:24:42 följande:
    Jag var med min heltäckta väninna på stranden igår faktiskt. Och i förrgår var jag med några andra vid stranden och träffade på fler kvinnor med slöja.

    Igår badade jag och några andra av mina kompisar. Min väninna satt på stranden med dom andra. Men oj vad varmt hon tyckte det va. Hennes barn badade.

    Varför går inte dom till stranden menar du?
    Om man vill bada men inte får så går man inte till stranden med sina kompisar som badar i bikini, i 35 graders hetta och när man dessutom fastar 20 timmar.  Det är för mig rätt uppenbart.

    Men din vännina var på stranden för att hennes barn badade, så hon var där för barnens skull.  Oj hoppsan, tänk att de fick bada, vad märkligt ts, eller?

    Vill en muslimska kvinna bada går det alldeles utmärkt, vi kan ha burkini på oss, eller gå lite avsides. Finns inget som förbjuder oss från att bada.

    Men ts diskuterar heder, och jag menar att en tjej som lever under hedersrelaterat våld hemmifrån för det första inte sitter och diskuterar detta högt på en allmän strand ( jämför med barn som blir misshandlade psykiskt eller fysiskt hemma ) och hon skulle definitivt inte gå till stranden men hennes bikiniklädda kompisar .
  • Anonym (muslimah)
    Anonym (moget) skrev 2014-07-10 22:32:00 följande:
    Jo. Klart det finns svenska, kristna pedofiler. Men hur kan det försvara att Muhammed, en profet enligt er religion, var det? Han hade en äktenskapliga relation med ett barn. Men du kan inte försvara en handling med att "Vadå, andra gör ju också så..". I Sverige är det olagligt att ingå en sexuell relation med barn. I vissa muslimska länder är det helt OK för en man att gifta sig med ett barn. Är det rätt menar du?
    Jag bad dig visa källa, har du det? Annars är det antaganden från din sida.
    Och gärna lagtexten där det är olagligt i Sverige att ha sex med barn, för 15 är väl barn i Sverige.

    Och gärna "straffet" för pedofila handlingar!

  • Anonym (muslimah)
    Johan75 skrev 2014-07-10 22:37:27 följande:
    Skribenten du angriper har skrivit två inlägg. 

    1. "Jag blir alltid lika chockad när jag hör muslimer svära. Jag trodde inte ni fick det. "

    2. "Snyggt försök att idiotförklara mig. Att jag är okunnig inom islam betyder inte att jag är okunnig i allmänhet. För mig så rimmar det illa med svordomar och religion i allmänhet."

    Jag ser inga härskartekniker. I
    Bra, det gjorde jag. Ska vi återgå till ämnet ?
  • Anonym (muslimah)
    Johan75 skrev 2014-07-10 22:44:06 följande:
    Du menar svenska pedofiler? 

    Jag fattar att man blir upprörd över idiotiska generaliseringar och rena påhopp, och det vimlar av dem i tråden - men låt de inte göra så upprörd att du inte själv ser när du behandlar någon orättvist.
    När man tror på fullt allvar att det endast finns muslimska pedofiler är man ganska bakom flötet, eller vad säger du? Det är ju som att förneka allas upplevelser av övergrepp utförda av andra än just muslimer! Hur tror du att det känns för de drabbade?

    Så du förstår att man blir upprörd, det var ju bra. Och att du tycker det är fel med generaliseringar och påhopp, det är ju också bra. Men samtidigt är det mig du skriver till, lustigt , tycker du inte det!
  • Anonym (muslimah)
    Anonym (moget) skrev 2014-07-10 22:48:35 följande:
    Jämför du en 15-åring med en 9-åring? En 9-åring som blir tvingad att begå ett äktenskap med en 50-årig man är inte samma sak som en 15-åring som har sex av egen vilja med en annan person som den själv har valt. Både våldtäkt och pedofili är förbjudet i Sverige. Och då är det den som begår brottet som strafas, inte som i många muslimska länder där kvinnan (flickan) blir straffad om hon blir utsatt för våldtäkt.
    Vart har du din källa? Du vet ,den som styrker det du skriver! Vart i Koranen står det att det är ok att gifta sig med barn?  Att ingå äktenskap emot mannens eller kvinnans vilja?   Svara först på mina frågor, jag ställde dom först, annars är det ingen vidare diskussion. Jag sitter inte i försvaret och du är ingen åklagare.
  • Anonym (muslimah)
    Hugful80 skrev 2014-07-10 20:13:45 följande:
    Eftersom profeten Muhammed var pedofil så kanske det finns en tanke att alla män är det och därför bör man täcka barnen?
    Vad tycker du detta syftar på?
  • Anonym (muslimah)
    Johan75 skrev 2014-07-10 22:55:57 följande:
    Ja, jag håller med om det. Fast nu var det ju så att skribenten du angrep inte skrev något om detta eller påstod något alls. Hen var bara överraskad över att det var ok att svära för troende muslimer. Inte konstigt alls eftersom det generellt sett inte är (eller har varit) ok att svära för många troende kristna. 
    Anonym (muslimah) skrev 2014-07-10 22:48:33 följande:
    Så du förstår att man blir upprörd, det var ju bra. Och att du tycker det är fel med generaliseringar och påhopp, det är ju också bra. Men samtidigt är det mig du skriver till, lustigt , tycker du inte det!
    Helt ärligt - jag tror helt enkelt att det går att nå fram till dig bättre än många andra. 
    Men muslimer är individer precis som vem som helst. Vissa tar till svordomar när man blir upprörd, andra knyter näven, en tredje slår huvudet i väggen. Vi är inga robotfigurer som handlar och beter sig  annorlunda än andra. Vi är inga perfekta mallar, utan som vem som helst,  på gott och ont.

    Blir upprörd och arg när man ser vad vissa skriver här, muslimer hiot och muslimer dit,  det enda som binder oss samman är vår tro på Allah(swt) och Profeterna(frid vare över dom alla).  Därifrån är det STORA skillnader , precis som kristna exempelvis.  Inte är en svensk kristen person som en kristen amerikan eller en kristen gambian.  Ändå får vi muslimer ta skiten för allt som händer i världen.  Pedofili, muslimer. Våldtäkter, muslimer. Barnäktenskap, muslimer. Omskärelse, muslimer. OSV OSV OSV.

    Helt otroligt att man ändå återkommer till FL.
  • Anonym (Muslimah)

    [Är du dum eller låtsas du? Finns det nån klarare källa än koranen som det står vi inte får ta dom till vänner? Hur många mer bevis vill du ha?

    quote=73597415][quote-nick]Muslimsktjej skrev 2014-07-10 23:42:51 följande:[/quote-nick]

    Nej, det var ingen källa på att vanliga muslimer inte får umgås med ickemuslimer?

    [/quote]

  • Anonym (muslimah)
    Anonym (Muslimah) skrev 2014-07-10 23:45:33 följande:

    [Är du dum eller låtsas du? Finns det nån klarare källa än koranen som det står vi inte får ta dom till vänner? Hur många mer bevis vill du ha?

    quote=73597415][quote-nick]Muslimsktjej skrev 2014-07-10 23:42:51 följande:[/quote-nick]

    Nej, det var ingen källa på att vanliga muslimer inte får umgås med ickemuslimer?

    [/quote]


    Vill klargöra för alla i tråden att det nu tydligen finns två muslimah. En ,jag som är orginalet, skriver mitt anonyma nick muslimah med liten bokstav. Och en WannaBe som skriver Muslimah med stor bokstav.
    Vi är alltså två olika personer.
    Tydligen blev det lite svårt för denna person att hålla god ton i debatten ,och måste försöka smutskasta mig istället för att föra en diskussion, väldigt omoget och barnsligt. Men är inte förvånad av medlemmars sparkar under bältet längre, tyvärr.
  • Anonym (muslimah)
    Hugful80 skrev 2014-07-15 21:12:17 följande:

    Men varför drar du upp svenska pedofiler? Träffade jag en öm tå eller? Jag har inte påstått något om att det inte finns svenska pedofiler, eller hur? Kan du förklara hur de svenska pedofilerna påverkar bärandet av heltäckande klädsel av muslimska barn?


     


     


    Öm tå??? Kom över dig själv! Så pedofiler finns bland svenskar också, men så bra att du är medveten om det, vem är deras föredöme då ? Eller är du medveten att pedofili är en sjuk avikelse? Vad har klädseln med pedofili att göra? Menar du att klädseln påverkar hur män agerar? Alltså skyller du på kvinnan ifall hon blir våldtagen ute pga att hon bar fel klädsel?   Vem är den sjuke här egentligen???

    Var i Koranen står det om godkännande av pedofil? Annars är du bara en lögnare !
  • Anonym (muslimah)
    ica skrev 2014-07-20 06:48:59 följande:

    Sen undrar jag över dessa mammor i tält med små barn som badar. Hur har de tänkt agera om deras barn skulle drunkna?


    Vad menar du? Tror du inte att de skulle agera för att de har mer kläder på sig än dig? Tror du att handelsförlamning sitter i kläderna du bär?
Svar på tråden Muslimsk tjej fick inte bada idag !