• Aniiee

    La Lola har avreggat sig!

    Efter många, långa, kloka år har La Lola avreggat sig från FL. Orsak? Han har, för andra (vad jag vet) gången fått sin profilbild kapad och någon sprider "humor" över siten i La Lola's "namn". Förr gången var det bara profilbilden, med ett helt annat nick, den här gången har ett nytt konto reggats med nicket "La LoIa". L:et mitt i Lola är inte ett L utan ett litet i, men skillnaden syns inte.

    Det är just nu i skrivande stund BARA "la loia" som är reggad på FL, så snälla, VET att det inte är den gamla välkända användaren La Lola som skriver på FL och klandra henne inte för något som skrivs.


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Svar på tråden La Lola har avreggat sig!
  • Aniiee

    La Loia har, BTW, antingen avreggat sig eller blivit bannad.....


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Penida

    Jag funderade faktiskt på om så var tidigare, då jag inte alls kände igen La Lola i kommentaren.
    Jag har alltid tyckt jättebra om henne, sund människa och förälder!


    Avskyr CIO-metoder
  • EnGladPingvin

    Skrev ett inlägg tidigare i tråden, men vet inte vart det tog vägen. I vilket fall skrev jag att jag hade reagerat på inlägg tidigare idag från La Lola och tyckt de inte stämde med den upplevelse jag har haft av henne från andra trådar. På sätt och vis skönt att höra att det inte var hon, men samtidigt oroande att man kan "hacka" någons konto på det sättet.  

  • vampyria2
    Aniiee skrev 2014-07-09 21:02:22 följande:

    La Loia har, BTW, antingen avreggat sig eller blivit bannad.....


    Har de bannat henne så är det inte lite korkade måste jag säga, få har tillfört FL så mycket som hon har, jag har själv haft många, många roliga och intressanta samtal med henne, ibland har vi tyckt lika ibland inte men respekt det har hon alltid visat och det tycker jag är guld värt på en sån här saijt...så som sagt det vore korkat av dem att ha bannat henne.

    Jag hoppas hårt på att hon snart kommer hit igen och inte låter något/några miffon jaga bort henne här i från

    TS du är bäst och tack för att du faktiskt informerade om det här, jag hade nog inte tänkt på det och det vore tråkigt om denne som har tagit hennes namn och nick smutskastar hennes agerande här på nått sätt utan att vi fick veta det.
  • Aniiee
    vampyria2 skrev 2014-07-09 21:11:59 följande:
    Har de bannat henne så är det inte lite korkade måste jag säga, få har tillfört FL så mycket som hon har, jag har själv haft många, många roliga och intressanta samtal med henne, ibland har vi tyckt lika ibland inte men respekt det har hon alltid visat och det tycker jag är guld värt på en sån här saijt...så som sagt det vore korkat av dem att ha bannat henne.

    Jag hoppas hårt på att hon snart kommer hit igen och inte låter något/några miffon jaga bort henne här i från

    TS du är bäst och tack för att du faktiskt informerade om det här, jag hade nog inte tänkt på det och det vore tråkigt om denne som har tagit hennes namn och nick smutskastar hennes agerande här på nått sätt utan att vi fick veta det.
    Du läser fel. Det är den som "härmade" La Lola (som kallade sig La Loia med ett i mott i Lola istället för ett L) som också har avreggat sig eller blivit bannad. Den riktiga La Lola avreggade sig helt på eget bevåg (efter vad som närmast kan kallas trakasserier av "La Loia".
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Limaliie

    Trist.

    Och väldigt skrämmande att någon kan göra så och sitta och skriva fritt..för namnet såg ju lika ut. Den personen kan ju skriva vad skit som helst och folk tror det är La Lola på riktigt. Fy! Obehagligt.

  • vampyria2
    Aniiee skrev 2014-07-09 21:14:34 följande:
    Du läser fel. Det är den som "härmade" La Lola (som kallade sig La Loia med ett i mott i Lola istället för ett L) som också har avreggat sig eller blivit bannad. Den riktiga La Lola avreggade sig helt på eget bevåg (efter vad som närmast kan kallas trakasserier av "La Loia".
    Ahh jag tänkte väl, trodde det hade brunnit i huvudet på FL om de ens kunde tänka tanken :p

    Hm på något sätt så borde FL kunna skydda folk som blir trakasserade om och om igen, har det hänt en gång så borde man kunna låsa namnet och bilden till bara den användaren som hade det först, visst man kan inte låsa alla varianter av ett namn men bilden borde de tusan kunna göra något åt känns det som...va tusan det finns ju bildsök, det finns så att man kan anmäla bilder m.m  jag vet inte vad men något borde tusan kunna göras åt saken :/
  • Aniiee
    vampyria2 skrev 2014-07-09 21:23:16 följande:
    Ahh jag tänkte väl, trodde det hade brunnit i huvudet på FL om de ens kunde tänka tanken :p

    Hm på något sätt så borde FL kunna skydda folk som blir trakasserade om och om igen, har det hänt en gång så borde man kunna låsa namnet och bilden till bara den användaren som hade det först, visst man kan inte låsa alla varianter av ett namn men bilden borde de tusan kunna göra något åt känns det som...va tusan det finns ju bildsök, det finns så att man kan anmäla bilder m.m  jag vet inte vad men något borde tusan kunna göras åt saken :/
    Kanske att användarna ska vara lite uppmärksamma också.

    Jag uppmanar alla på FL att om de tycker att någon "uppför sig annorlunda", gå in på personens profil och titta i adressfältet om det är nick som La Lola's (alla bokstäver skrivs som små i adressfältet, det var så jag såg att det var loia och inte lola), och andra små "tells", och är ni säkra (eller till och med osäkra) att nicket är för likt och avataren "lånad" så anmäl inlägget ni såg som "övrigt" och påtala att någon annan redan har (nästan) nicket och avataren. Klistrar in ett svar från Moderator i La Lola's tråd sen förra gången (när bara hennes bild var "lånad")

    Hej!
    Vi tolererar självklart inte sånt här beteende. Så om ni ser fler "kapningar" av profilbilder eller liknande, så anmäl det genast. Skicka gärna med en länk till den riktiga medlemmen så att vi kan vidta åtgärder så snabbt som möjligt.  

    Med vänliga hälsningar
    /Moderator

    Så ser ni att det händer, anmäl om ni kan.
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee

    Och, BTW, bli inte förvånade om mitt nick och avatar börjar "flyta omkring" också. Jag anar lite att den som gjorde det här mot Lola har ett litet horn i sidan till mig också, med tanke på två trådar som hastigt dök upp och togs bort för någon månad sen-


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden La Lola har avreggat sig!