• Anonym (Sparbössan)

    Min sambo är så snål!

    Alltså, jag vet inte hur jag ska börja!

    Min sambo är så djävulskt snål, riktigt girig.
    Nästan så han gråter när han skiter.

    Alla livsmedel väger han minst en gång i veckan. Han räknar  ut hur mycket som går åt per portion och använder jag för mycket markerar han med rödpenna att nästa gång ska jag använda mindre.
    Mjölken hälls alltid i kanna med gradering och så delar han ut exakta mått på vad vi får dricka.
    Det enda som är fritt är vattnet för där kan han inte ha koll.

    Toarullarna, det är helt sjukt... dom rullar han ut och numrerar och har hundra koll på. Till ettan får jag använde två ark.
    Till tvåan max fem.
    Använder jag mer blir han jättearg!
    Mensen får jag inte använda mer papper för utan då ska jag tvätta mig istället.

    Konstigt nog har jag fri tillgång till tvål.
    Men inte schampo. Jag får tvätta håret max två ggr i veckan. Balsam är strängt förbjudet.

    Han räknar varenda öre, spar alla kvitton och för helt sjuka journaler på allt.

    Mina konton kommer han inte åt men oj om jag skulle handla egna saker fr egna pengar!
    Jag försökte det en gång men han blev jättearg.
    Jag har lite saker gömda men vågar inte gömma för mycket ifall han hittar det.
    Tex skorpor som jag smygäter när jag inte blir mätt på den lilla maten jag får äta.

    Förstår om ni tycker jag ska lämna honom och jag har tänkt på det men vet inte om jag orkar. Han kommer bli galen om jag säger det.
    Det är tur att vi inte är gifta iallafall.
    Vi pratade om bröllop för ett par år sedan men ett snålare bröllop har nog aldrig firats. Han ville bara att vi skulle bjuda på hemkokt linssoppa, för den är ju så god.
    Ja det är den inte inte bjuder man väl på soppa på ett bröllop?

    Jag vet inte vad jag vill men tråden. Kanske bara höra om det finns fler som har det så här?

  • Svar på tråden Min sambo är så snål!
  • Anonym (.)
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-07-19 17:16:06 följande:
    Eftersom jag lämnat honom som jag också berättat känns din kommentar onödig.

    Det är mycket som är svårt att förstå om man inte upplevt det själv, det tycker jag du ska tänka på.
    Det spelar väl ingen roll om du lämnat NU.

    Jag är övertygad om att jag har varit mer om mer skit än du. Är riktigt illa att man tillåter sig själv att svälta och att gå i smutsiga kläder. Det måste du fatta.
  • Anonym (.)
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-07-19 17:16:06 följande:

    Eftersom jag lämnat honom som jag också berättat känns din kommentar onödig. Det är mycket som är svårt att förstå om man inte upplevt det själv, det tycker jag du ska tänka på.


    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-07-19 17:16:06 följande:

    Eftersom jag lämnat honom som jag också berättat känns din kommentar onödig. Det är mycket som är svårt att förstå om man inte upplevt det själv, det tycker jag du ska tänka på.


    Låt ditt svin till ex pojkvän läsa denna tråd så att han inser vilken vidrig människa han är.
  • Anonym (.)

    vad sa din ex pojkvän när du var hungrig o ville ha mer mat?

  • Anonym (Sparbössan)
    Anonym (.) skrev 2014-07-19 17:32:10 följande:
    Det spelar väl ingen roll om du lämnat NU.

    Jag är övertygad om att jag har varit mer om mer skit än du. Är riktigt illa att man tillåter sig själv att svälta och att gå i smutsiga kläder. Det måste du fatta.
    Ja du, det lär vi aldrig få veta.
    Är det en tävling eller?

    Elakheter kan jag inte stoppas från att bli skrivna. Det jag kan göra är att ignorera det. Ska försöka med det.

    Nej det är väl inget fel i att vara hungrig och skitig, det var ju därför jag lämnade! *ruskar på huvudet*
  • Anonym (Sparbössan)
    Anonym (.) skrev 2014-07-19 17:35:02 följande:
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-07-19 17:16:06 följande:

    Eftersom jag lämnat honom som jag också berättat känns din kommentar onödig. Det är mycket som är svårt att förstå om man inte upplevt det själv, det tycker jag du ska tänka på.


    Låt ditt svin till ex pojkvän läsa denna tråd så att han inser vilken vidrig människa han är.
    Han har läst, vet dock inte om han hänger kvar ännu.
    Anonym (.) skrev 2014-07-19 17:37:46 följande:

    vad sa din ex pojkvän när du var hungrig o ville ha mer mat?


    Att jag har fått min portion. Punkt slut... ungefär.
  • Anonym (.)
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-07-19 18:19:38 följande:
    Han har läst, vet dock inte om han hänger kvar ännu.
    Anonym (.) skrev 2014-07-19 17:37:46 följande:

    vad sa din ex pojkvän när du var hungrig o ville ha mer mat?


    Att jag har fått min portion. Punkt slut... ungefär.
    Vad säger han om tråden?

    Jag hoppas att han fortsätter att läsa tråden så att han inser vilken otroligt vidrig människa han är. Det tvivlar jag dock. Hoppas hans karma kommer ikapp honom så att han får uppleva samma skit som han utsatte dig för.
  • Anonym (! 2)
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-07-17 18:22:55 följande:
    Nu har jag brutit på riktigt med snåljåpen. Han har lovat och lovat, jag gick hem till honom en kväll och det började ju bra. Sedan när jag skulle på toa tänkte jag att nu går jag å gästtoaletten och då blev han jättesur! Där är inte papperet numrerat och jag kunde använda hur mycket som helst. DÅ bestämde jag mig och har nu flyttat definitivt. Har kanske en liten stuga jag kan få bo i september till maj och under den tiden hinner jag lösa något permanent. Tack alla som stöttat mig och inte tog mig för ett troll!

    Härligt att läsa att han nu är ordentligt dumpad!
  • E M A
    Anonym (M) skrev 2014-07-19 17:23:19 följande:
    Ett tips är att du läser resten av TS inlägg innan du kommenterar en tråd som är 24 sidor lång....
    Ja, men gud så farligt eller!? Onödigt tyken kommentar.
  • Anonym (Sparbössan)
    Anonym (! 2) skrev 2014-07-19 22:59:06 följande:

    Härligt att läsa att han nu är ordentligt dumpad!
    Han har ringt och gråtit och lovat bättring men jag har sagt nej.
    Jag orkar inte försöka igen.

    Tack alla ni som peppat mig!
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-08-04 21:42:19 följande:
    Han har ringt och gråtit och lovat bättring men jag har sagt nej.
    Jag orkar inte försöka igen.

    Tack alla ni som peppat mig!
    hur har det gått med saker och ting?
  • Anonym (Sparbössan)
    Anonym (undrar) skrev 2014-08-05 16:45:42 följande:
    hur har det gått med saker och ting?
    Det har gått rätt bra faktiskt.
    Jag hyr en stuga nu fram till maj och tills dess har jag nog löst ett permanent boende.
    Mitt ex är och förblir ett ex då jag inte orkar mera.
    Jag har brutit mig lös och mår bättre än på mycket länge.

    Jag unnar mig det jag vill ha och äter mig mätt.
    Jag kör med min bil dit jag vill och betalar min bensin med ett leende.

    Det har gått bra och jag mår bra!
  • Anonym (psst)

    Vad härligt att läsa! Ta nu inte tillbaka honom oavsett hur mycket toalettpapper han mutar dig med Flört.

    Stackars hans framtida tjej. Han kanske skulle hitta någon i superspararna?

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Sparbössan) skrev 2014-08-06 11:48:45 följande:
    Det har gått rätt bra faktiskt.
    Jag hyr en stuga nu fram till maj och tills dess har jag nog löst ett permanent boende.
    Mitt ex är och förblir ett ex då jag inte orkar mera.
    Jag har brutit mig lös och mår bättre än på mycket länge.

    Jag unnar mig det jag vill ha och äter mig mätt.
    Jag kör med min bil dit jag vill och betalar min bensin med ett leende.

    Det har gått bra och jag mår bra!
    Vad bra!

    Ta absolut inte tillbaka honom! Sådana som han kan inte förändras. 
Svar på tråden Min sambo är så snål!