Inlägg från: Anonym (Fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fråga)

    Behålla barnet mot pappans vilja, hur blev han när barnet föddes?

    Hej. Jag har valt att behålla ett barn mot pappans vilja och är nu gravid i v 35. Vi är fortfarande tillsammans till och från men han är helt ointresserad av graviditeten. Försökt prata med han om hur tiden kommer se ut efter barnet är fött men han har ingen aning om vad han vill.

    Ni som varit i liknande sits. Hur vart pappan när barnet vart född? Delaktig eller frånvarande?

  • Svar på tråden Behålla barnet mot pappans vilja, hur blev han när barnet föddes?
  • Anonym (Fråga)

    Den här tråden verkar ha urartat en aning, de flesta svaren är OT.

    Men för vissa här verkar man vara tvungen att förklara sig varför man satt sig i den här situationen och jag får väl berätta det. Jag hade en spiral som hade åkt ut vilket resulterade i en graviditet. Fick reda på att jag var gravid i v16 och ville inte göra någon abort när det hade gått så långt.

    Sedan den dagen jag valde att behålla det har jag aldrig tagit för givet att barnets pappa kommer finnas med i bilden. Har aldrig försökt pressa han eller ställt några krav. Han har valt att fortsätta vara tillsammans med mig men nu när det börjar närma sig förlossningen är jag lite orolig över hur det kommer bli tiden efteråt. Därför ville jag ha svar från andra i samma sits.

  • Anonym (Fråga)

    Intressant diskussion det blivit.

    Men tänk om abort inte hade funnits då. Vems ansvar hade det då varit? Hade ni velat att pappan hade kunnat säga upp allt ansvar?

Svar på tråden Behålla barnet mot pappans vilja, hur blev han när barnet föddes?