• Anonym (JL)

    abort innan eller efter resan?

    Upptäckte igår att jag är gravid. Gissningsvis är jag i vecka 6. Om två veckor åker jag iväg på en tre veckor lång semesterresa.

    Går det ens att få göra en abort innan? Vilket är bäst? Gör jag abort innan får jag väl inte ha sex under resan, vilket känns ganska otänkbart. Men hur jobbigt är det att vara på resa och vara gravid? Jag har varit gravid en gång tidigare men då gjorde jag aborten i vecka sju, tror jag. Nu skulle jag ju vara i ca vecka 9-12.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden abort innan eller efter resan?
  • Babyfeber

    Gud vad alla är elaka mot ts! Det här är väl ändå känsliga rummet och då passar inte era elaka kommentarer in.

    Lyssna inte på dem ts.

  • Anonym (Lilla Lo)

    Gjorde vaginalt UL i vecka 12+5, då såg man redan en liten "krabat" med armar o ben! Själv skulle jag nog aldrig kunna vänta så länge med att göra abort, skulle gjort det så fort dom möjligt! Men inte så lätt att få en tid innan du åker iofs... Tråkig sits, tur jag slipper välja...

  • FrökenLöken
    Anonym (Nu) skrev 2014-07-15 21:39:17 följande:

    Ja fast det går inte att skrapa. I vissa landsting görs detta mellan v 9 och tolv. Hur som helst är det förmodligen mycket smidigare att göra abort i v 6-8 än efter v 12. Det blir ett helt annat värkarbete senare. Ja,ja man gör som man vill, men det låter dumt att vara gravid till v 12 när man inte vill vara gravid bara för att man inte kan ha sex på en resa. Om TS är i v 6 nu, ska resa om två veckor och blir borta i tre är hon ju i v 12, men eftersom hon inte verkar helt säker kan hon ju vara längre gången också.


    Jag har gjort abort både i v6 och v12. Gick till på exakt samma sätt, kändes exakt likadant.

    Men självklart borde du göra den nu, TD. Framförallt eftersom det kanske är svårt att veta exakt hur långt gången du är, och, om du ska supa? Räkna med att du kan bli gaaaaalet dålig dagen efter. Jag spydde ett dygn, den enda gången jag drack öl innan min abort. Att du inte hade problem med illamående sist du var gravid, innebär inte automatiskt att du inte får det nu.

    Just do it, I say. Blödning framför illamående.
  • tiiinann

    Åk på din resa och njut av livet. Det är din kropp som DU själv bestämmer över! Drick goda drinkar och ta hand om den tråkiga biten när du kommer hem. Familjeliv är vad det är.. Tråkiga kommentarer från folk som är så jäkla duktiga hit och dit ;)

  • Chrysabelle

    Hade jag vetat att jag inte skulle behålla barnet, hade jag gjort en abort om jag var i din situation. Det kan bli lite jobbigt att vara gravid på resan.

  • Anonym (alltså)

    Andra gången du gör abort nu?! Du borde läsa på om p-medel alternativt be att killen använder kondom samtidgt som du skyddar dig med pessar eller något. Att skydda sig dubbelt minskar risken för att bli ofrivilligt gravid.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (alltså) skrev 2014-08-16 18:22:39 följande:
    Andra gången du gör abort nu?! Du borde läsa på om p-medel alternativt be att killen använder kondom samtidgt som du skyddar dig med pessar eller något. Att skydda sig dubbelt minskar risken för att bli ofrivilligt gravid.
    Du menar på fullt allvar att människor ska använda dubbla preventivmedel i kanske 10 år fram till den tid då de vill bilda familj? Rimligtvis räcker det med 1 preventivmedel.
  • Anonym (alltså)
    Anonym (anonym) skrev 2014-08-16 18:35:23 följande:
    Du menar på fullt allvar att människor ska använda dubbla preventivmedel i kanske 10 år fram till den tid då de vill bilda familj? Rimligtvis räcker det med 1 preventivmedel.
    Uppenbarligen räcker det inte med ett preventivmedel när det finns så många som går igenom flera aborter. Vad är det för fel på att använda dubbla preventivmedel? Kvinnan använder ett och mannen ett, ser inte det konstiga i det. Då tar båda ansvar för att skydda sig.
  • Anonym (JL)

    Resan gick jättebra. Haft jätteskoj, inklusive lagom mycket festande och en hel del liggande ;)

    Det var egentligen bara på slutet som jag märkte av att jag var gravid, men inte pga illamående utan pga bikinin blev lite trång över bysten...

    Aborten blir på måndag. Ska bli skönt att få det gjort.

  • Anonym (gör nu!)
    Anonym (JL) skrev 2014-08-20 09:23:54 följande:

    Resan gick jättebra. Haft jätteskoj, inklusive lagom mycket festande och en hel del liggande ;)

    Det var egentligen bara på slutet som jag märkte av att jag var gravid, men inte pga illamående utan pga bikinin blev lite trång över bysten...

    Aborten blir på måndag. Ska bli skönt att få det gjort.


    Bra! Och toppen att du har mått fint under resan, lycka till med aborten (det är inte så farligt att göra en).
  • Anonym (Bb)
    Anonym (JL) skrev 2014-08-20 09:23:54 följande:

    Resan gick jättebra. Haft jätteskoj, inklusive lagom mycket festande och en hel del liggande ;)

    Det var egentligen bara på slutet som jag märkte av att jag var gravid, men inte pga illamående utan pga bikinin blev lite trång över bysten...

    Aborten blir på måndag. Ska bli skönt att få det gjort.


    Bra att du har haft det trevligt men det du skrev ...en hel del liggande...kan nog provocera folk en del...speciellt som du ska göra abort....men du använde väl skydd så klart....
  • Zoja
    Anonym (Nej) skrev 2014-07-15 21:38:43 följande:
    Fast då är kirurgisk ett alternativ.

    Är du man? I så fall kan du ju omöjligt veta hur en graviditet KAN utveckla sig, så att man ska tänka innan man skjuter på det.
    Shit, bäst att hålla sig borta från manliga barnmorskor/läkare i fortsättningen.. Jag menar, de kan ju OMÖJLIGEN veta mer än mig om hur en graviditet kan utveckla sig!
  • Anonym (terminate or not)

    Spelar ingen roll om du dödar barnet eller inte knulla kan du vilket som.. ha en härlig semester

  • Anonym (terminate or not)
    Anonym (JL) skrev 2014-08-20 09:23:54 följande:

    Resan gick jättebra. Haft jätteskoj, inklusive lagom mycket festande och en hel del liggande ;)

    Det var egentligen bara på slutet som jag märkte av att jag var gravid, men inte pga illamående utan pga bikinin blev lite trång över bysten...

    Aborten blir på måndag. Ska bli skönt att få det gjort.


    svarade innan jag såg att du redan har haft din semester. im happy 4you go and kill your baby its only a fgt anyway
  • Nenne666

    Jag hade gjord det innan. Mår sjukt illa och allmänt dåligt av att va gravid och man känner sig plufsig med svullna bröst osv. Om det vore jag hade jag gjort allt för att slippa det där -på min semester .

  • Anonym (JL)

    Nenne666: jag gjorde det efter. men det gick bra. Jag mådde bra hela tiden och för mig, som har små bröst, var det bara häftigt att ha lite större på en solsemester ;)

  • Nenne666
    Anonym (JL) skrev 2014-08-20 09:23:54 följande:

    Resan gick jättebra. Haft jätteskoj, inklusive lagom mycket festande och en hel del liggande ;)

    Det var egentligen bara på slutet som jag märkte av att jag var gravid, men inte pga illamående utan pga bikinin blev lite trång över bysten...

    Aborten blir på måndag. Ska bli skönt att få det gjort.


    Aa okej. Det va en gammal tråd...
  • Nenne666
    Anonym (JL) skrev 2014-08-25 07:59:20 följande:

    Nenne666: jag gjorde det efter. men det gick bra. Jag mådde bra hela tiden och för mig, som har små bröst, var det bara häftigt att ha lite större på en solsemester ;)


    Aa okej. Vad skönt att det gick bra... :)
Svar på tråden abort innan eller efter resan?