• Anonym (Dejt?)

    Skulle du dejta mig?

    Kvinna på 35 år
    Chefsposition inom ett kvinnodominerande yrke
    Ser bra ut (tränad, blont mellanlångt hår, allmänt "fixad" men diskret)
    Har två tonårsbarn på 14 och 15 år
    Separerad sedan 8 år tillbaka
    Har ett relativt rikt kontaktnät
    Självsäker med skinn på nästan
    Gillar att bejaka sin kvinnliga sida 
    Skulle du kunna dejta henne?
  • Svar på tråden Skulle du dejta mig?
  • Anonym (Dejt?)
    s0me1ne skrev 2014-07-18 18:16:17 följande:

    Då hade jag ju "rätt" när det sades att jag lät hård. 

    Jag själv har mycket emot svenssons, tycker de till största delen är stela, trista, inskränkta och fega. Stabilitet är inte kompatibelt med äventyr, då blir det max avbrott från trist vardag. 


    Definitionen kring begrepp stabilitet står ju inte enbart i relation till din tolkning. :)
    Har man ingen stabilitet finns det inget utrymme för äventyr. Då är det bara kaos rakt igenom. 
  • Anonym (Dejt?)
    Anonym (tycker) skrev 2014-07-18 19:01:11 följande:

    Det döljer sig säkert många bra egenskaper (även dåliga) som ej framgår av de åtta uppräknade punkterna, så det här helt igenom hypotetiskt. 
    Men utifrån den väldigt begränsade information som finns tillgänglig så är det nog tvivelaktigt.
    Självsäker med skinn på nästan, ja det kvävs väl nästan för en chefsposition. Fast kanske inte i riktigt lika hög grad som om yrket hade varit mansdominerat. Frågan är hur hög chefspositionen är. Kvinnor brukar sällan känna intresse eller attraktion för män som i något avseende är i underläge gentemot dem själva, inte minst vad gäller yrke och inkomst. Sådana män brukar inte bli accepterade. Relationer där så ändå är fallet brukar förr eller senare sluta med en jobbig separation.


    Kvinnor och kvinnor. Vad jag vet är jag en individ, och vet själv vad jag attraheras av. 
  • Anonym (skinn på näsan)

    jag blir alltid orolig när tjejer säger att de har skinn på näsan. för det kan betyda ganska olika saker. 

    det värsta fallet är när det är en jobbig människa som tror att hon absolut måste hävda sig i tid och otid. 

    själv föredrar jag tjejer som inte lägger så stor vikt vid att hävda sig. men kräver en situation att man har skinn på näsan så är väl det bra. men när man låter en sådan sak definiera en så är det en varningssignal...

  • Anonym (Dejt?)
    Anonym (skinn på näsan) skrev 2014-07-18 23:47:45 följande:

    jag blir alltid orolig när tjejer säger att de har skinn på näsan. för det kan betyda ganska olika saker. 

    det värsta fallet är när det är en jobbig människa som tror att hon absolut måste hävda sig i tid och otid. 

    själv föredrar jag tjejer som inte lägger så stor vikt vid att hävda sig. men kräver en situation att man har skinn på näsan så är väl det bra. men när man låter en sådan sak definiera en så är det en varningssignal?


    Tack för ditt svar :)
  • s0me1ne
    Anonym (Dejt?) skrev 2014-07-18 23:38:53 följande:
    Definitionen kring begrepp stabilitet står ju inte enbart i relation till din tolkning. :)
    Har man ingen stabilitet finns det inget utrymme för äventyr. Då är det bara kaos rakt igenom. 
    Klart det finns, har många kompisar som knappt har haft bostad men ändå dragit iväg på äventyr en fredagkväll och vaknat i Tyskland, Amsterdam eller bara Köpenhamn. Äventyret ligger i viljan och ambitionen. Att planera ett äventyr tenderar bara att sabba det och göra det lika intressant som en paketerad charterresa.
  • Sebastian72
    s0me1ne skrev 2014-07-19 01:01:57 följande:
    Klart det finns, har många kompisar som knappt har haft bostad men ändå dragit iväg på äventyr en fredagkväll och vaknat i Tyskland, Amsterdam eller bara Köpenhamn. Äventyret ligger i viljan och ambitionen. Att planera ett äventyr tenderar bara att sabba det och göra det lika intressant som en paketerad charterresa.
    Kanske charmigt när man är 16-20 men blir ganska patetiskt några år senare:). Och lite jobbigt med barn. Men så är jag väl en ganska trist typ då. 
  • Anonym (Philip)

    Nej det skulle jag inte. Är yngre än du och vill ha yngre kvinnor som inte redan har barn. Jag hade därmed inte velat ha någon slags kärleksrelation med dig, men jag hade definitivt kunnat tänka mig att knulla dig.

  • Anonym (Dejt?)
    s0me1ne skrev 2014-07-19 01:01:57 följande:
    Klart det finns, har många kompisar som knappt har haft bostad men ändå dragit iväg på äventyr en fredagkväll och vaknat i Tyskland, Amsterdam eller bara Köpenhamn. Äventyret ligger i viljan och ambitionen. Att planera ett äventyr tenderar bara att sabba det och göra det lika intressant som en paketerad charterresa.
    Inte hållbart för mig då jag har barn. 
  • Anonym (Dejt?)
    Anonym (Philip) skrev 2014-07-19 01:22:43 följande:

    Nej det skulle jag inte. Är yngre än du och vill ha yngre kvinnor som inte redan har barn. Jag hade därmed inte velat ha någon slags kärleksrelation med dig, men jag hade definitivt kunnat tänka mig att knulla dig.


    Jag borde ha definierat åldern på mannen. Jag har svårt för yngre män. 
  • s0me1ne
    Sebastian72 skrev 2014-07-19 01:09:27 följande:
    Kanske charmigt när man är 16-20 men blir ganska patetiskt några år senare:). Och lite jobbigt med barn. Men så är jag väl en ganska trist typ då. 
    Därav jag ej är kompatibel med svenssons, de anser mig vara patetisk, jag anser dem vara trista :D

    Lite det som varit min poäng...
Svar på tråden Skulle du dejta mig?