Inlägg från: Rebecka84a |Visa alla inlägg
  • Rebecka84a

    Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

    Godkväll Stokke!

    Har lämnat några fotsteg i några trådar ... men ... nytt försök

    Tog mitt sista p-piller 16 maj, och därefter har vi lämnat allt åt ödet så att säga. Fjärde försöket nu? Känner mig som sagt lurad, trodde detta skulle vara enkelt och storken skulle kommit direkt! Men så var det inte. Väntar BIM imorgon, och är som alltid skendräktig.

    /Rebecka

  • Rebecka84a

    Godmorgon!

    Bra initiativ till tråden!

    Har du ÄL nu? Grattis!!!

    Hur länge har ni försökt? ÄL stickor också?

    Det är det värsta med sommaren, alla magar som sticker fram

    Har knappt sovit inatt ... beräknad BIM idag, och jag har senaste veckan varit skendräktig - om det kommer idag (vilket jag förutsätter) - så förstår jag inte symtomen. Kan längtan vara så stor att kroppen reagerar så?

  • Rebecka84a

    Svårt det dära! Vad ska man lita på? Det är svårt att få samman vardagen med sex varje, eller varannan dag. Jag använder WomanLog, tänkte köra den ett par månader till - och sedan utvärdera (utöka med tester?). Min cykel är regelbunden, går efter klockan, så det underlättar.

    Är det samma fabrikant på det digitala testet och monitorn?

    Får man fråga hur gammal du är?

    Ingen mens idag, hoppas, hoppas, hoppas ... Stressat iväg den?

    Kram!

  • Rebecka84a

    Aha! Kanske inte så konstigt då? Men då fungerar det?!

    Alla dessa tekniker är fortfarande nya för mig. Om det inte blivit resultat efter sex månader (oktober? November?) - då får jag ge mig i kast med dessa!

    Känns lite konstigt, att man har typ fyra dygn per månad, där det finns chans till bebis! Hade kunnat skippa p-piller i alla dessa år med andra ord

    Då har du BIM om 2, 2,5 vecka?

    Jag fyllde för några månader sedan 30.

    Idag är det dag två HOPPAS jag utan mens. Skrämde slaget på sambon igår

  • Rebecka84a

    Detta är planerat som första, dvs. inga barn sedan tidigare.

    Vi gick förbi Apoteket idag och köpte grav-test! Tog det medan sambon lagade middag - det var ett plus! Valde den med display, med text och siffror för att slippa behöva tolka. Jisses ...

    Snart kommer ditt efterlängtade plus också! Lovar!!

  • Rebecka84a

    Godmorgon!

    Jag följer WomanLog, ingen egentligen aning om den stämmer, men jag följer den. Då visade den att jag hade ÄL 16 juli, men den visade även markering 4 dagar före och 3 dagar efter. Min sambo har ingen aning om denna app, utan vi kör när vi känner för det. Vi hade sex 3 gånger före ÄL och 1 gång efter (på markering). Det är semester Annars är det noll aktivitet under veckodagarna pga. ren trötthet.

    Dagarna efter (helt sjukt!) började jag klaga på andfåddhet, vilket även kunde förklaras av värmen. Vem vet?

    Men, en vecka efter, började ILLAMÅENDET. Jag är som regel åksjuk, och det känns som ren åksjuka av och till, inte på morgonen utan från förmiddagen till eftermiddagen. Jag har varje månad varit skendräktig, och lurat kroppen tidigare, så jag tänkte att även denna gång luras den ... Men, hur kan kroppen projicera åksjuka? Hade varit enklare med brösten?

    Alla kroppar är väl unika? (Jmf. med andra trådar):

    - Brösten var/är mini-ömma, som inför PMS, inget större med andra ord. De har inte heller ändrats i storlek.

    - Vet att några känner på tappen ... kollat färgen på snippan - ingen aning, inte kollat.

    - Vårtgårdarna har väl inte ändrats heller antar jag, inget jag har reflekterat över.

    Utan för mig, kom illamåendet och att magen kändes konstigare än vanligt. Den är annorlunda, det sticker till ibland, ömmar ibland.

    Har jag missat något? Någon som undrar över något?

    Om jag har förstått detta? NEJ! Det är alldeles för stort för att ta in ...

    *håller tummarna för alla, hårt*

  • Rebecka84a

    Sarah32: Jo, ganska skönt Trodde först att jag var påväg att bli sjuk ... Eftersom jag varit skendräktig typ efter varje ÄL, var det skönt att ha något symtom som jag inte "valde själv" eller framkallade ...

  • Rebecka84a

    Just det, jag läste,

    planerar man barn - ska man äta folsyra direkt! Gärna fyra veckor innan befruktning, tips!!!

  • Rebecka84a

    Godkväll!

    Läste på sidan, nio månader, att rekommenderat intag av folsyra är "Gravida och ammande: 500 mikrogram/dag". Köpte Apotekets eget idag, för gravida o ammande, vilket sammanlagt gav 500/dygn.

    Stokke: kombinerar du alla dessa? Finns det risk för överdosering av folsyra?

    Metallsmak i munnen har jag hört talas om, men alla är ju unika

    När har du BIM?

  • Rebecka84a

    Stokke: yes, vid BIM: 2+. Min cykel har alltid gått att ställa klockan efter, dessutom var det symtom "över det vanliga skendräktiga".

    En helt annan sak, vilket har jag funderat på, jag har inte legat med benen i vädret efter sex utan har hoppat iväg till badrummet direkt!

  • Rebecka84a

    Frida-li: jo, ha ha ... Jo, jag undrade själv över den delen, ska jag ligga kvar nu med benen i vädret nu? Min väninna som gjort insemination, hon lämnade britsen typ direkt efter. Fick inte heller några restriktioner gällande toalettbesök eller träning direkt efter. Så, jag har hoppat upp direkt och tom duschat efter!

    Stokke: Dagarna efter (att ägget fäste?) började jag klaga på andfåddhet, vilket även kunde förklaras av värmen. Vem vet?

    Men, en vecka efter, började ILLAMÅENDET. Jag är som regel åksjuk, och det känns som ren åksjuka av och till, inte på morgonen utan från förmiddagen till eftermiddagen. Jag har varje månad varit skendräktig, och lurat kroppen tidigare, så jag tänkte att även denna gång luras den ... Men, hur kan kroppen projicera åksjuka? Hade varit enklare med brösten?

    Alla kroppar är väl unika? (Jmf. med andra trådar)

    - Brösten var/är mini-ömma, som inför PMS, inget större med andra ord. De har inte heller ändrats i storlek. Kanske, eventuellt, känns något tyngre?

    - Vet att några känner på tappen ... kollat färgen på snippan - ingen aning, inte kollat

    - Vårtgårdarna har väl inte ändrats heller antar jag, inget jag har reflekterat över.

    Utan för mig, kom illamåendet och att magen kändes konstigare än vanligt (tyngre? Svullen?). Den är annorlunda, det sticker till ibland, ömmar ibland över livmodern.

  • Rebecka84a

    Sarah32, den kändes helt annorlunda för mig. Min mensvärk gör rejält ont, och kräver värktabletter, det var även därför jag undrade ... Ingen rejäl värk - ingen mens!

    Men jag har inte haft värk i den bemärkelsen, utan små molande, så stickande runt livmodern (antar jag).

    Jag tog aldrig test innan, resonerade som, om mensen kommer ... så var det det säkraste testet mådde tillräckligt dåligt av detta - så ytterligare en grej skulle inte bidra till något positivt.

  • Rebecka84a

    [quote=74245920][quote-nick]Stokke skrev 2014-10-28 06:28:25 följande:[/quote-nick]

    Jag förstår att vissa inte vill höra detta ! Men jag måste få dela med mig. Jag har plussat. Kram

    [/quoate]

    Äntligen Stokke!!!

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!