• Vinterblomman

    Ni som väntar barn i Göteborg med BF ca mars 2015

    Söker er som är gravida i Göteborg för lite gravidsnack samt kanske lite träffar framöver :) Hade varit roligt att bli några som följs åt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-20 13:01
    Själv väntar jag första barnet!

  • Svar på tråden Ni som väntar barn i Göteborg med BF ca mars 2015
  • JhjärtaK
    Sunzhine skrev 2014-08-06 10:14:33 följande:

    Hej alla blivande mars-mammor smile1.gif

    Jag hoppar in här, har bf i slutet på mars och är nu i v.7. Nyligen börjat att må

    illa, o det håller verkligen i sig hela dagen..puh. . Ont i bröstvårtorna som bara den också

    ..annars frid och fröjd.., vad har ni för symtom tjejer??


    Välkommen! Jag har bf i månadsskiftet mars/april och gick in i vecka 7 idag.

    Illamående, yrsel, molvärk, ömma bröst, trötthet är det som känns mest och sen har min hy blivit så fet och fått en del finnar, hallå, jag är ju för sjutton 32 liksom
  • AgnesEmilia
    Sunzhine skrev 2014-08-06 10:14:33 följande:

    Hej alla blivande mars-mammor

    Jag hoppar in här, har bf i slutet på mars och är nu i v.7. Nyligen börjat att må

    illa, o det håller verkligen i sig hela dagen..puh. . Ont i bröstvårtorna som bara den också

    ..annars frid och fröjd.., vad har ni för symtom tjejer??


    Hej och välkommen! :)

    åh usch det är verkligen inte kul med illamående!!

    Jag började må illa i ca vecka 6 och nu är jag i vecka 10 men det är inte alls lika jobbigt som det var för nån vecka sen, då verkligen ALLT gjorde mig illamående och kunde knappt äta alls. (hoppas att inget är fel nu bara eftersom jag mår bättre :/ ..) 

    Annars har jag svullna bröst med mörka vårtgårdar som tar upp halva brösten haha, gråter lätt, fått massa finnar, vaknar varje natt samma tid för att kissa, väldigt trött, molvärk och något som jag tror kan vara foglossning (?) har haft pissont i höfterna och nedre ryggen samt ilningar där nere... jag har även haft UVI också haha.. shit det blev en del här och ändå tvivlar jag på att jag är gravid ibland Flört har nyligen också blivit sjukt hungrig hela tiden! men är ett begränsat utbud av det jag vill äta och det ändrar sig hela tiden.. det suger att vara hungrig men att inte vilja ha nåt :P om det nu går ihop!
  • AgnesEmilia
    JhjärtaK skrev 2014-08-06 07:37:26 följande:
    Jag skall dit den 15:e aug för inskrivning och VUL och längtar!
    Ja vad roligt! längtar också!!! :)
  • Snuttan 01
    Sunzhine skrev 2014-08-06 10:14:33 följande:

    Hej alla blivande mars-mammor

    Jag hoppar in här, har bf i slutet på mars och är nu i v.7. Nyligen börjat att må

    illa, o det håller verkligen i sig hela dagen..puh. . Ont i bröstvårtorna som bara den också

    ..annars frid och fröjd.., vad har ni för symtom tjejer??


    Kul att du skrev här i vår grupp..jag är i v 10+3 och mår illa,ömma bröst och ganska så trött annars är allt prima. :) har mått illa sen start. Verkar inte vilja avta. :(
  • Barn nr 1
    Skumbollen skrev 2014-08-04 17:00:30 följande:

    Hur har det gått med ditt illamående?


    Det går lite upp och ner nu.. Har haft någon dag då jag mått toppen men sen kommer illamåendet tillbaka dagen efter med dubbel verkan :(
  • Barn nr 1
    AgnesEmilia skrev 2014-08-05 10:34:07 följande:

    Hej! Är det någon som har varit eller ska till barnmorskegruppen? :)

    Jag har inskrivning där om en vecka och tänkte se om nån har några erfarenheter?


    Vi har gått där både gångerna och är sjukt nöjda!! Tycker dom är jättebra!! Vi hade lite påverkningar utifrån förra gången som gjorde att jag mådde psykiskt dåligt också och de hade en jätte duktig psykolog jag fick träffa fram till förlossningen..
  • AgnesEmilia
    Barn nr 1 skrev 2014-08-07 08:44:42 följande:
    Vi har gått där både gångerna och är sjukt nöjda!! Tycker dom är jättebra!! Vi hade lite påverkningar utifrån förra gången som gjorde att jag mådde psykiskt dåligt också och de hade en jätte duktig psykolog jag fick träffa fram till förlossningen..
    Åh vad skönt att höra! Dom verkar ju jättebra! Ser framemot mitt besök på tisdag :)
  • Skumbollen

    En liten böna med tickande hjärta visade sig igår. So far so good. Illamåendet är sjukt, jag trodde jag mådde dåligt förra gången... Mohahaha, knappast :)

    Är det någon mer som går på spec mvc här?

  • AgnesEmilia
    Skumbollen skrev 2014-08-07 18:58:30 följande:

    En liten böna med tickande hjärta visade sig igår. So far so good. Illamåendet är sjukt, jag trodde jag mådde dåligt förra gången... Mohahaha, knappast :)

    Är det någon mer som går på spec mvc här? phpGt9uqn59174.jpg


    Åh va skönt att se att allt ser bra ut :) vilken vecka är du i?

    Nä, ingen koll på vad det är hehe :)
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-08-07 18:58:30 följande:

    En liten böna med tickande hjärta visade sig igår. So far so good. Illamåendet är sjukt, jag trodde jag mådde dåligt förra gången... Mohahaha, knappast :)

    Är det någon mer som går på spec mvc här? phpGt9uqn59174.jpg


    Grattis! Nej här är det vanliga mvc som gäller
Svar på tråden Ni som väntar barn i Göteborg med BF ca mars 2015