• livserfaren

    Nyfiken på reaktion

    Satt igår och skrev till en söt tjej på pannkakan,typ för första gången med henne alltså,hon ville gärna prata sex,vilket jag gillar,till saken hör att jag har en kompis som också skriver med samma tjej samtidigt,om samma saker,jag påpekar vänligt och nyfiket varför hon skriver ungefär samma saker till oss båda,varpå hon blir stött och vill veta namnet på min kompis för hon säger att han ljuger vilket jag vet att han inte gör han visar nämligen en bild på tjejen för mig,eftersom jag naturligtvis inte lämnar ut namnet på min kompis,så hotar hon mig med att blockera mig,för som hon säger,hon vill avsluta kontakten med honom och bara skriva till mig,vilket jag inte tror alls på,jodå hon blockar mig,undrar bara hur tänker tjejen och varför blir hon såå upprörd över att jag naturligtvis inte avslöjar namnet på min kompis.nåt tips?.varför reagerar hon så.bara nyfiken och förundrad.kanske vanligt beteende hos tjejer,vad vet jag.

  • Svar på tråden Nyfiken på reaktion
  • Smecker
    livserfaren skrev 2014-07-23 09:50:51 följande:

    Jag ville göra det.se hur hon reagerade på det.


    Med andra ord är du en egoist som använder trevlig och omtänksam som buzzwords eftersom du tror att det underlättar att få ligga.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    vaselin skrev 2014-07-23 09:57:59 följande:

    This.

    Jag skulle antagligen inte heller vilja bli ifrågasatt på det viset. Barnsligt och, om man ska knyta an till användarnamnet, livsoerfaret.


    Sluta masturbera mitt ego, jag har semester. Hihi. Eh.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • livserfaren
    Smecker skrev 2014-07-23 10:07:22 följande:

    Med andra ord är du en egoist som använder trevlig och omtänksam som buzzwords eftersom du tror att det underlättar att få ligga.


    egoist är nog fel ord.tror mig vara precis tvärtom.handlar inte om att ligga utan mera hennes beteende som jag inte fattar.
  • Smecker
    livserfaren skrev 2014-07-23 11:54:45 följande:

    egoist är nog fel ord.tror mig vara precis tvärtom.handlar inte om att ligga utan mera hennes beteende som jag inte fattar.


    Klart inte fattar hennes beteende, du fattar inte ens att du kränkte hennes integritet.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Chester Copperpot

    Frågan är ju dock ganska befogad, även om TS kanske inte är den smidigaste i världen. Det är klart att dom som nätraggar skriver till många samtidigt eller har flera bollar i luften, men har man nåt på gång med nån så är det ju inte så snyggt om motparten kör exakt samma spel med nån annan. Det finns så oerhört mycket oseriösa därute, och det är ganska vanligt med kvinnor som bara vill ha lite uppmärksamhet, men som aldrig har nån seriös plan på att gå vidare med nån. Och om dom blockar när man ifrågasätter deras beteende så är det ju just ett kvitto på att dom inte var så seriösa från början...

  • livserfaren
    Chester Copperpot skrev 2014-07-23 12:14:19 följande:

    Frågan är ju dock ganska befogad, även om TS kanske inte är den smidigaste i världen. Det är klart att dom som nätraggar skriver till många samtidigt eller har flera bollar i luften, men har man nåt på gång med nån så är det ju inte så snyggt om motparten kör exakt samma spel med nån annan. Det finns så oerhört mycket oseriösa därute, och det är ganska vanligt med kvinnor som bara vill ha lite uppmärksamhet, men som aldrig har nån seriös plan på att gå vidare med nån. Och om dom blockar när man ifrågasätter deras beteende så är det ju just ett kvitto på att dom inte var så seriösa från början...


    det där var bra skrivet.
  • Cuddles
    Smecker skrev 2014-07-23 12:00:33 följande:
    Klart inte fattar hennes beteende, du fattar inte ens att du kränkte hennes integritet.
    Hmmm på vilket sätt blev hon kränkt?
    Det är väl snarare så att hon blev påkommen och upprörd över det faktum.

    Nej, normalt funtade tjejer beter sig inte på detta sätt. Vill man köra med flera ska man vara öppen med det och ge den andra chansen att backa med ett "hej då" utan att gå igång.
    Förlora....det kan någon annan hålla på med
  • Smecker
    Cuddles skrev 2014-07-23 12:47:04 följande:

    Hmmm på vilket sätt blev hon kränkt?

    Det är väl snarare så att hon blev påkommen och upprörd över det faktum.

    Nej, normalt funtade tjejer beter sig inte på detta sätt. Vill man köra med flera ska man vara öppen med det och ge den andra chansen att backa med ett "hej då" utan att gå igång.


    "Köra med flera" har jag svårt att få det till, de dejtar inte eller har ens träffats, utan "pratar sex" som det står i TS.

    Att i det läget göra som TS och ifrågasätta vad och med vem hon skriver tycker iaf jag är att gå över gränsen. Det är något helt annat om man dejtar eller har någon form av (underförstådd?) överenskommelse om exklusivitet.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Chester Copperpot skrev 2014-07-23 12:14:19 följande:

    Frågan är ju dock ganska befogad, även om TS kanske inte är den smidigaste i världen. Det är klart att dom som nätraggar skriver till många samtidigt eller har flera bollar i luften, men har man nåt på gång med nån så är det ju inte så snyggt om motparten kör exakt samma spel med nån annan. Det finns så oerhört mycket oseriösa därute, och det är ganska vanligt med kvinnor som bara vill ha lite uppmärksamhet, men som aldrig har nån seriös plan på att gå vidare med nån. Och om dom blockar när man ifrågasätter deras beteende så är det ju just ett kvitto på att dom inte var så seriösa från början...


    Jag håller med, förutsatt att man har något på gång. Det kan jag inte ens med synnerligen god vilja tolka som att de hade när jag läste TS.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Cuddles
    Smecker skrev 2014-07-23 13:08:14 följande:
    "Köra med flera" har jag svårt att få det till, de dejtar inte eller har ens träffats, utan "pratar sex" som det står i TS.

    Att i det läget göra som TS och ifrågasätta vad och med vem hon skriver tycker iaf jag är att gå över gränsen. Det är något helt annat om man dejtar eller har någon form av (underförstådd?) överenskommelse om exklusivitet.
    Hmmmm.... nu var min sista mening allmän och hörde inte ihop med TSs frågeställning.

    TS gör helt rätt, vill han ifråga så ska han ifråga, vad är konstigt med det. Nu lät det som det var hon som gick igång när hon blev avslöjad.
    Förlora....det kan någon annan hålla på med
  • vaselin

    En annan aspekt av det hela är varför två kompisar väljer att snacka sex med samma tjej. De vet om att båda två kommunicerar med henne men tycker inte att det är särskilt märkligt. De verkar tillfreds med prata-sex-på-nätet-buksvågerskap. Istället är det tjejen som ska stå till svars varför hon pratar med flera samtidigt på en nätdejtingsite. Kom igen liksom, på HP. Ska hon endast prata med en åt gången eller vad?

  • livserfaren
    vaselin skrev 2014-07-23 16:02:17 följande:
    En annan aspekt av det hela är varför två kompisar väljer att snacka sex med samma tjej. De vet om att båda två kommunicerar med henne men tycker inte att det är särskilt märkligt. De verkar tillfreds med prata-sex-på-nätet-buksvågerskap. Istället är det tjejen som ska stå till svars varför hon pratar med flera samtidigt på en nätdejtingsite. Kom igen liksom, på HP. Ska hon endast prata med en åt gången eller vad?

    Vi valde inte att prata med samma tjej, det bara blev så,det är väl inte så stor grej egentligen, blev bara nyfiken och förundrad, tror inte, att hon hade några större avsikter än att ha lite kul, sen råkade det bara bli så att vi kom på att det var samma tjej,tror inte ett ögonblick att hon hade mer avsikter än att snacka bort en timme eller 2, kul så länge det varade,
  • livserfaren
    Smecker skrev 2014-07-23 10:07:22 följande:
    Med andra ord är du en egoist som använder trevlig och omtänksam som buzzwords eftersom du tror att det underlättar att få ligga.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

    Jag förväntar mig aldrig ett ligg, är inte intresserad av bara det, vill lära känna tjejen ordentligt först,
  • livserfaren
    Smecker skrev 2014-07-23 12:00:33 följande:
    Klart inte fattar hennes beteende, du fattar inte ens att du kränkte hennes integritet.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

    Möjligtvis, tror inte ett ögonblick att hon trodde det skulle bli så, att vi bägge skrev till henne samtidigt, men som sagt det är väl ingen stor grej, var lite nyfiken och ville ha lite tankar om varför det blev som det blev,
  • livserfaren

    Hej


    Smecker skrev 2014-07-23 13:08:14 följande:
    "Köra med flera" har jag svårt att få det till, de dejtar inte eller har ens träffats, utan "pratar sex" som det står i TS. Att i det läget göra som TS och ifrågasätta vad och med vem hon skriver tycker iaf jag är att gå över gränsen. Det är något helt annat om man dejtar eller har någon form av (underförstådd?) överenskommelse om exklusivitet.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

    Vi hade ju bara en flyktig skrivkontakt, sen var hon intresserad av att prata sex, och då hakade jag på, skulle aldrig prata sex med en tjej som jag inte känner, inte min grej, raggar faktiskt inte heller, utan blir det nåt så blir det,
  • livserfaren

    Hej


    Smecker skrev 2014-07-23 13:09:47 följande:
    Jag håller med, förutsatt att man har något på gång. Det kan jag inte ens med synnerligen god vilja tolka som att de hade när jag läste TS.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

    Hade absolut inget på gång, kräver lite mer innan man går vidare, men blev nyfiken på hennes beteende,
  • livserfaren

    Fortfarande inte blivit en sekund närmare varför det blev som der blev, jo jag har mina funderingar, men sn vill inte utveckla dom.

Svar på tråden Nyfiken på reaktion