• Anonym (Ledsen)

    Rätt åt mig om jag blir våldtagen pga av hur jag ser ut..?

    Hejsan allihopa!

    Skriver inte detta för att låta som om jag är någon som alla springer efter, verkligen inte! Varje gång jag går ut är det alltid någon äckelkille som ska hålla på, ursäkta uttrycket men blir så jävla trött! Det spelar ingen roll om jag bara ska till affären, bussen, whatever liksom. Det är alltid någon som kommer fram eller visslar, Finns även dom som jamar som en jäkla katt Kräks 

    Jag gillar kläder och smink och vill klä mig snyggt, jag vet inte om det beror på det. Nu på sommaren har jag ju då ofta kjol, magtröja osv och då tror ju såna slisk att det är dom jag vill visa upp mig för. Jag tycker faktiskt om att ha kort kjol eller push-up och vill inte att någon ska springa efter mig för det! Okej att folk tittar när man kanske har det men det räcker liksom, man behöver inte komma fram och vara sliskig och ge en massa äckliga förslag. 

    Jag skulle gå hem igår från krogen och den förbannade bussen skulle inte komma förrän om en timma så jag tänkte att jag går hem då det bara tar 15 min. På vägen möter jag två killar som är sjukt obehagliga. Har aldrig varit så rädd innan. Jag försöker skynda mig förbi dom bara men dom hinner ikapp mig och småpratar lite allmänt med mig bara. Sedan frågar ena killen om jag vill följa med honom hem och jag svarar att jag har pojkvän och ska hem. Han frågar då varför jag visar mina fina ben och mage om jag ändå inte vill knulla.. Kräks Jag såg inte ut som någon hora eller så utan jag hade shorts och en avklippt t-shirt på mig. Han tar sedan i min arm och jag ber honom släppa mig och han frågar igen om jag inte vill följa med och jag svarar nej igen, sen spottar han mig i ansiktet och ber mig sticka iväg innan han våldtar mig. Har aldrig sprungit så fort i hela mitt liv och grät hela vägen hem.

    Berättade detta för en vän idag och hon sa att jag kanske inte ska bära såna plagg. Även att jag kanske borde klä mig mindre utmanande. Så för att jag visar lite hud så ska folk få göra så..? Låter som om man är någon jävla djur. Nej, jag kommer aldrig mer gå en ensam igen och jag är nu rädd för killar som ska komma fram och hålla på. Jag vill inte ens klä mig i det jag tycker om för jag är rädd att någon ska göra något. Känner mig sjukt rädd sedan detta hände och vill inte ens gå till affären. Jag vill inte känna såhär.. Är dessutom rädd att möta dessa killar igen.   

  • Svar på tråden Rätt åt mig om jag blir våldtagen pga av hur jag ser ut..?
  • lajsabajsa

    Du ska få ha på dig precis vad du vill utan att få en massa kommentarer. Det är ett sjukt samhälle vi lever i! Äckliga, jävla svin som tror sig ha rätt till någon annans kropp. Det är enbart de som gör fel!! Tro inget annat!! Tyvärr är inte de här personerna kapabla eller uppfostrade till att förstå detta. De tror att det bara är att ta för sig av det de ser och vill ha. Beväpna dig med sprayflaskor av olika slag och ge igen nästa gång någon blir hotfull. Bara hårspray gör ju skitont att få i ögonen. Tänk dig då något rengöringsmedel av något slag. ;)

    Sen har du ju all rätt att anmäla om någon tafsar. Vet dock inte hur effektivt det är.

    Förstår din rädsla och lider med dig. Lyssna inte på de som säger att du får skylla dig själv!! Det finns folk till allt.

  • Anonym (P)

    Du ska fan kunna gå naken utan att någon gör något!

    Tyvärr vet inte alla det. Och, tyvärr måste man tänka på det. Det är en jävla skam!!!

  • Anonym (*)
    lajsabajsa skrev 2014-07-23 18:53:25 följande:

    Du ska få ha på dig precis vad du vill utan att få en massa kommentarer. Det är ett sjukt samhälle vi lever i! Äckliga, jävla svin som tror sig ha rätt till någon annans kropp. Det är enbart de som gör fel!! Tro inget annat!! Tyvärr är inte de här personerna kapabla eller uppfostrade till att förstå detta. De tror att det bara är att ta för sig av det de ser och vill ha. Beväpna dig med sprayflaskor av olika slag och ge igen nästa gång någon blir hotfull. Bara hårspray gör ju skitont att få i ögonen. Tänk dig då något rengöringsmedel av något slag. ;)

    Sen har du ju all rätt att anmäla om någon tafsar. Vet dock inte hur effektivt det är.

    Förstår din rädsla och lider med dig. Lyssna inte på de som säger att du får skylla dig själv!! Det finns folk till allt.


    Jag tror inte hennes kompis menar att TS får skylla sig själv, hon vill väl att inget ska hända hennes kompis. Om nu detta ofta händer TS, så borde hon faktiskt fundera på att ändra sina vanor, för vem vill bli tafsad på eller ännu värre våldtagen?
  • Anonym (Coco)
    Drefk2000 skrev 2014-07-23 18:47:21 följande:

    Nej det är inte ditt fel.

    Du ska kunna gå naken om du vill, ingen har rätt att tvinga sig på dig.

    Det har aldrig varit den våldtagnas fel att den blev våldtagen, och det kommer aldrig vara det heller.


    Helt sant, men det är väl bättre för individen om det inte händer? Tyvärr finns det skitstövlar, jag vill inte använda min kropp som lockbete för att "jag borde kunna gå naken", kallas självbevarelsedrift.
  • Anonym (Ledsen)

    Menar självklart inte alla killar, absolut inte! Men det är så ofta det händer, är jag ute kommer det fram minst två killar under dagen och håller på. Jag hatar att gå förbi killgäng och tar hellre en omväg för att slippa höra vad dom skulle vilja göra med mig. Jag är sjukt trött på det! Varför kan man inte gå ute utan att någon ska hålla på..? Prata gärna med mig som en normal jävla människa men vill jag inte ta en öl eller följa med hem så fortsätt inte gå efter liksom och tjata. Varför kan inte folk ta ett nej..? Jag är fan seriöst rädd för killar, jag har hela tiden tänkt att bara jag ignorerar dom så slutar dom. Vissa blir ju till och med ännu värre om man gör det så jag vet inte vad jag ska göra.

    Nej, jag kommer inte ha på mig speciellt utmanande kläder efter igår, Men vad fan får jag ha på mig, är en kjol okej? Ska jag kasta alla mina magtröjor. Jag tycker faktiskt inte att jag går såå utmanande klädd faktiskt. För vad fan ska man ha på sig nu på sommaren..? Utan att det ska vara utmanande. Jag orkar seriöst inte med det här mer. Vissa kanske inte ser detta som ett så stort problem men för mig är det oerhört jobbigt. 

  • Anonym (*)
    Anonym (Coco) skrev 2014-07-23 19:13:50 följande:
    Helt sant, men det är väl bättre för individen om det inte händer? Tyvärr finns det skitstövlar, jag vill inte använda min kropp som lockbete för att "jag borde kunna gå naken", kallas självbevarelsedrift.
  • Anonym (H)

    Vet inte hur gamla du är men att klä sig utmanande har alltid varit riskfyllt , sen vet inte jag men personligen tycker jag inte det är kläder att gå ut i sim sagt vet inte hur gamal du är .

  • Anonym (Coco)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-23 19:39:01 följande:

    Menar självklart inte alla killar, absolut inte! Men det är så ofta det händer, är jag ute kommer det fram minst två killar under dagen och håller på. Jag hatar att gå förbi killgäng och tar hellre en omväg för att slippa höra vad dom skulle vilja göra med mig. Jag är sjukt trött på det! Varför kan man inte gå ute utan att någon ska hålla på..? Prata gärna med mig som en normal jävla människa men vill jag inte ta en öl eller följa med hem så fortsätt inte gå efter liksom och tjata. Varför kan inte folk ta ett nej..? Jag är fan seriöst rädd för killar, jag har hela tiden tänkt att bara jag ignorerar dom så slutar dom. Vissa blir ju till och med ännu värre om man gör det så jag vet inte vad jag ska göra.

    Nej, jag kommer inte ha på mig speciellt utmanande kläder efter igår, Men vad fan får jag ha på mig, är en kjol okej? Ska jag kasta alla mina magtröjor. Jag tycker faktiskt inte att jag går såå utmanande klädd faktiskt. För vad fan ska man ha på sig nu på sommaren..? Utan att det ska vara utmanande. Jag orkar seriöst inte med det här mer. Vissa kanske inte ser detta som ett så stort problem men för mig är det oerhört jobbigt. 


    Kort kjol, magtröja och högklackat? Big no no, det attraherar män, ja, men mest skitstövlarna.
  • Tecum

    Klart att det inte är ditt fel och att du ska kunna klä dig som du vill! Men precis som att det inte är mitt fel om någon gör inbrott här är det bara att konstatera att det finns ett antal störda och kriminella personer i samhället och det måste vi förhålla oss till. Om vi vill eller inte. Och tyvärr är natten deras tid.

    De flesta män uppskattar en lättklädd kvinna, det är en av fördelarna med denna otrevliga värme vi har nu. Men mer är det inte, något att vila ögonen på bara. De som antastar eller hotar är ett fåtal. Bara tanken att vilja våldta en kvinna gör dem till kriminella i sak, dock inte juridiskt. Men skyll inte på "män", de störda typerna är inte representativa.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Coco) skrev 2014-07-23 19:44:02 följande:
    Kort kjol, magtröja och högklackat? Big no no, det attraherar män, ja, men mest skitstövlarna.
    För det var precis det jag skrev va..? Eller inte. Jag fattar la att sätter jag på mig en kort kjol, magtröja och ett par klackar hinner jag bli våldtagen minst 3 ggr påväg till affären. Jag tänker faktiskt på vad jag klär på mig, har jag en kjol sätter jag på mig en tröja som döljer lite mer upptill och tvärtom. Jag anser faktiskt inte att en magtröja och ett par shorts är särskilt utmanande men tydligen är det det. 
    Anonym (H) skrev 2014-07-23 19:42:29 följande:

    Vet inte hur gamla du är men att klä sig utmanande har alltid varit riskfyllt , sen vet inte jag men personligen tycker jag inte det är kläder att gå ut i sim sagt vet inte hur gamal du är .


    Jag är 19, vad ska man sätta på sig nu på sommaren när det är 25+ då? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-23 19:51:17 följande:

    För det var precis det jag skrev va..? Eller inte. Jag fattar la att sätter jag på mig en kort kjol, magtröja och ett par klackar hinner jag bli våldtagen minst 3 ggr påväg till affären. Jag tänker faktiskt på vad jag klär på mig, har jag en kjol sätter jag på mig en tröja som döljer lite mer upptill och tvärtom. Jag anser faktiskt inte att en magtröja och ett par shorts är särskilt utmanande men tydligen är det det. Jag är 19, vad ska man sätta på sig nu på sommaren när det är 25+ då? 


    Nitton ok ja då är du bara ungdom man vet ju inte även 40 åringar klär sig så eller nästan näck

    Så va tvungen att fråga .(-:
  • Anonym (*)
     Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-23 19:51:17 följande:
    För det var precis det jag skrev va..? Eller inte. Jag fattar la att sätter jag på mig en kort kjol, magtröja och ett par klackar hinner jag bli våldtagen minst 3 ggr påväg till affären. Jag tänker faktiskt på vad jag klär på mig, har jag en kjol sätter jag på mig en tröja som döljer lite mer upptill och tvärtom. Jag anser faktiskt inte att en magtröja och ett par shorts är särskilt utmanande men tydligen är det det. 
    Anonym (H) skrev 2014-07-23 19:42:29 följande:

    Vet inte hur gamla du är men att klä sig utmanande har alltid varit riskfyllt , sen vet inte jag men personligen tycker jag inte det är kläder att gå ut i sim sagt vet inte hur gamal du är .


    Jag är 19, vad ska man sätta på sig nu på sommaren när det är 25+ då? 
    Min dotter är också 19 år, och hon har många klänningar som är lite längre men inte sitter åt. Det svalkar mer än kläder som sitter tight.
  • Anonym (Coco)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-23 19:51:17 följande:

    För det var precis det jag skrev va..? Eller inte. Jag fattar la att sätter jag på mig en kort kjol, magtröja och ett par klackar hinner jag bli våldtagen minst 3 ggr påväg till affären. Jag tänker faktiskt på vad jag klär på mig, har jag en kjol sätter jag på mig en tröja som döljer lite mer upptill och tvärtom. Jag anser faktiskt inte att en magtröja och ett par shorts är särskilt utmanande men tydligen är det det. Jag är 19, vad ska man sätta på sig nu på sommaren när det är 25+ då? 


    Till exempel ljusa, inte åtsittande bomullsbyxor och dito blus är svalare än halvnaket och åtsittande, men jag förstår att det inte är din stil Försök hitta en kompromiss mellan det du gillar och något som är lite mer löst sittande och täckande.
  • FebruariVals
    Anonym (P) skrev 2014-07-23 18:58:22 följande:

    Du ska fan kunna gå naken utan att någon gör något!

    Tyvärr vet inte alla det. Och, tyvärr måste man tänka på det. Det är en jävla skam!!!


    -Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • Godnatt
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-23 19:39:01 följande:

    Menar självklart inte alla killar, absolut inte! Men det är så ofta det händer, är jag ute kommer det fram minst två killar under dagen och håller på. Jag hatar att gå förbi killgäng och tar hellre en omväg för att slippa höra vad dom skulle vilja göra med mig. Jag är sjukt trött på det! Varför kan man inte gå ute utan att någon ska hålla på..? Prata gärna med mig som en normal jävla människa men vill jag inte ta en öl eller följa med hem så fortsätt inte gå efter liksom och tjata. Varför kan inte folk ta ett nej..? Jag är fan seriöst rädd för killar, jag har hela tiden tänkt att bara jag ignorerar dom så slutar dom. Vissa blir ju till och med ännu värre om man gör det så jag vet inte vad jag ska göra.

    Nej, jag kommer inte ha på mig speciellt utmanande kläder efter igår, Men vad fan får jag ha på mig, är en kjol okej? Ska jag kasta alla mina magtröjor. Jag tycker faktiskt inte att jag går såå utmanande klädd faktiskt. För vad fan ska man ha på sig nu på sommaren..? Utan att det ska vara utmanande. Jag orkar seriöst inte med det här mer. Vissa kanske inte ser detta som ett så stort problem men för mig är det oerhört jobbigt. 


    Kör som belgiskan Sofie Peeters och filma en helt vanlig dag med dold kamera. Lägg därefter upp videon på Youtube så får rättvisan ha sin egna gång.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • luktagott

    Absolut BORDE tjejer få gå klädda som dom vill.
    Absolut BORDE tjejer få bli hur fulla som helst på krogen.
    Absolut BORDE tjejer kunna gå hem ensamma utan att riskera att på våldtagna.

    Dags att vakna tjejer det är en JÄVLA skillnad på hur det BORDE vara och hur det ÄR!.

    Anpassa er eller gör det inte. Ni förstår ju konsekvenserna

  • sextiotalist

    I den bästa av världar så borde man få vara klädd precis som man vill, men nu lever inte den bästa av världar och vissa klädstilar är mer utmanande än andra och även om det inte borde vara så, så riskerar man som lättklädd kvinna bli mer utsatt än andra.

    Det är och det kommer inte vara ditt fel om det händer någonting, men du behöver nog också tänka efter och fråga dig själv, vilka risker du vill ta.

    Sedan måste man komma ihåg, att kläder sänder signaler (oavsett vilken klädstil man har) och viss klädsel är mer sexig än andra.

Svar på tråden Rätt åt mig om jag blir våldtagen pga av hur jag ser ut..?