• athanatos

    Badplatser och liknande endast för skötsamma!

    Efter att ha läst mycket om hur stökigt det har blivit på badanläggningar, campingar, och liknande.
    Borde vi ha mer privata alternativ i Sverige?
    T ex badanläggningar där man måste vara medlem för att få komma in?
    Med krav för medlemskap som är anpassat för att hålla borta problemgrupper samtidigt som tillräckligt många får tillträde.

  • Svar på tråden Badplatser och liknande endast för skötsamma!
  • athanatos
    asta66 skrev 2014-07-24 16:21:02 följande:

    Nej, men lite grundläggande hänsyn.


    Känns som en utopi, idioter kommer alltid att uppföra sig om idioter.
    Det är liksom hela grejen med dom, att de saknar grundläggande hänsyn.
  • athanatos
    asta66 skrev 2014-07-24 16:31:36 följande:
    vi far oftast på mindre badplatser så vi har inte det problemet.
    Okej men för dom som har det :)
  • athanatos

    Funderar på om kanske högskolepoäng och högskoleprov vore ett bra sätt att hålla icke önskvärda utanför?

  • athanatos
    Oscarsmamma84 skrev 2014-07-24 17:05:17 följande:

    Utbildning har inte med saken man kan vara högutbildad men ändå en idiot. Det handlar om sunt förnuft o en normal värdegrund om vad som är rätt o fel.


    Jo men det rensar ju bort flera typiska problemgrupper. Visst kan man vara en idiot ändå men jag har svårt att tro att dom unga män som är stökiga på badhus har så många högskolepoäng.
  • athanatos
    asta66 skrev 2014-07-24 17:07:29 följande:
    Det kanske är dags att fler säger till främmande människor när de inte visar enkel hänsyn.
    Nja det skulle jag faktiskt inte rekommendera, brukar sluta illa då. Du minns väl double jam-fallet?
  • athanatos
    asta66 skrev 2014-07-24 17:13:55 följande:
    Antingen har jag aldrig hört det eller glömt.
    Det var några år sen, två män sa till några ungdomar som sparkade sönder krukor. Slutade med att ungdomarna misshandlade männen så svårt att en av dom blev handikappad för resten av livet.
    Så att säga till folk idag skulle jag faktiskt vara lite försiktig med, vi har haft väldigt många allvarliga bråk som börjat så de senaste åren.
  • athanatos
    Oscarsmamma84 skrev 2014-07-24 17:18:24 följande:
    O samtidigt så dömer man väldigt många som är skötsamma fast lågutbildade o det e inte rätt.

    de unga killarna har nog inte så många hjärnceller men det är inte så att man e dum i huvudet för man inte läst vidare.
    Kom gärna med andra förslag vad man skulle kunna använda :)
  • athanatos
    Drottningen70 skrev 2014-07-24 17:31:42 följande:

    Däremot kanske satsa på strandvakter som håller efter folk och som även har mandat att porta folk som svinar.


    Bevisligen så fungerar ju inte det. Det har ju varit kaos på akva-kul i Malmö i flera år nu. Och om det ska till så måste man ju ha riktiga ordningsvakter som är utbildade för tuffa tag och har befogenheter till att ta till dom.
  • athanatos
    Drottningen70 skrev 2014-07-24 17:27:50 följande:

    Nej. Jag vill INTE leva i ett samhälle där vissa kan köpa sig fria från att frottera sig med "vanligt" folk. Den ensamstående mamman och hennes barn kanske är hur skötsam som helst, men har inte råd att köpa in sig på medlemskapet. Medan gangsterfarsan har råd att skaffa medlemskap åt hela släkten. Sverige är ett öppet samhälle och så ska det förbli.


    Fast du missat att jag pratar inte om att köpa medlemskap. Såna medlemskap är ofta helt tandlösa. Bättre att ha krav på saker som bråkmakare ofta inte klarar som t ex att ha minst 1.0 på högskoleprovet.
  • athanatos
    Oscarsmamma84 skrev 2014-07-24 17:38:41 följande:
    en medlemslista o sköter man inte sig så blir man portad efter kanske 2 varningar. Men tycker inte att medlemskapet ska kosta för det ska inte vara pengarna som styr
    Ja kanske om man håller det ganska strikt. Kan finnas hinder i att det blir tung administration eftersom man med då måste hantera problemen när de uppstår istället för att undvika dom.

    Nej kosta tycker inte jag heller att det ska göra, det tar bort folkligheten.
    Därför tycker jag att metoder som t ex att man får göra något sorts kunskapsprov är bra eftersom alla kan klara ett sånt om man anstränger sig. Och stökiga unga män brukar inte orka anstränga sig.
Svar på tråden Badplatser och liknande endast för skötsamma!