Inlägg från: Alex92 |Visa alla inlägg
  • Alex92

    på måndag ryker p-staven!

    Hej ni! 

    Jag och min sambo är också igång med bebisbakandet. Blev oplanerat gravid för ett par veckor sedan som tyvärr slutade i mf, annars hade vi bestämt oss för att behålla! Något bra har i vilket fall kommit ur det hela - vi har beslutat oss för att nu försöka på riktigt! :) Har fortfarande inte haft någon mens i mellan, så har ingen aning om när jag egentligen bör testa mig här näst om den inte kommer så småningom.  

    Hur gamla är ni? :)

  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-27 22:20:12 följande:

    Beklagar mf Alex92 <3 jag är född 87 och min fästman är född 85. Hoppas ni på ett snabbt plus, eller räknar, som oss, lite kallt att det kommer ta ett tag?


    Tack emeloi, det värmer då det var riktigt jobbigt! Oh, jag vet inte riktigt faktiskt. Det är så att jag aldrig tagit preventivmedel förut av olika anledningar - och har heller aldrig blivit gravid, så tankarna om att jag inte kunde bli gravid har virrat runt i huvudet i många år nu. Blev givetvis lättad när jag sen blev det, men nu kommer ju tankarna i stället att det kan ta 7år till innan det händer igen, vilket vore hemskt.

    Så tanken är att om det inte tar sig här under de kommande veckorna så funderar vi på att köpa äl-test för att få lite bättre koll på hur det ligger till. Har ni funderat på att börja med äl-test? Och hur kommer det sig att ni räknar med att det kommer ta lång tid? :/   
  • Alex92
    Erikali skrev 2014-07-27 22:29:51 följande:

    Jag slutade med p-piller för ca 1,5 månad sedan, född 93 och sambon 92. Vi har pratat om barn sen januari och kom nu fram till att vi inte vill vänta längre. Har precis haft första äl. För mig kom allt igång snabbt, det betyder väl dock inte att jag blir gravid snabbare. Men det är skönt att veta att allt funkar!


    Spännande, hoppas på ett + om några veckor då! :) Hur länge har du och sambon varit tillsammans/bott ihop etc? :) 
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-27 22:38:14 följande:

    Jag vet egentligen inte varför vi har ställt in oss på det. Ingen av oss har varit, eller gjort nån gravid innan, så är nog lite nervös tror jag. Om det skulle hända på en gång skulle jag nog bli rätt chockad tror jag. Vi ska köra på som vanligt, bara oskyddat liksom :-P tänkte att vi kanske psykar oss för mycket annars.


    Det är nog vanligt att man ställer in sig på det. Är nog enklare så än att tro att det ska gå på en gång.. allt utöver det är väl bara en bonus :) Ja det är nog en bra start! Det var lite så jag tänkte innan också.. när det händer så händer det. Men när jag blev gravid och sen fick mf så blev man nog lite koko.. längtar lite väl mycket nu :P 

    Hur känns det inför imorgon då? För det var väl då du skulle ta ut p-staven ellerhur? :)
  • Alex92
    Erikali skrev 2014-07-27 22:46:36 följande:
    Har BIM omkring 5-6/8 så vi håller tummarna. Vi har vart tillsammans sedan maj förra året. Dock känt varandra ett år innan det. Vi spenderar dygnet runt tillsammans i och med att vi pluggar samma termin på högskolan. Bott tillsammans permanent sedan augusti/september förra året.
    I see.. då börjar det snart klia i fingrarna :) Okej okej! Vart bor ni om man får fråga? Vad säger sambon om hela bebisplanerandet då? Min är väldigt laid back, och tar det lite som det kommer.. fram tills jag har plussat.. då blir han mer intensiv och ivrig. Sist i alla fall :)  
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-27 22:53:45 följande:

    Det känns jättespännande! Önskar jag kunde njuta lite mer av känslan just nu dock. Ligger med dunderinflammation i örat men ska bli riktigt kul imorgon, känns som att jag ska få bli medlem i nån slags bebisklubb :-P


    Men oj, usch! Blir det en tripp till vanlig läkare också kanske? Haha men lite så är det väl ändå? Särskilt när man fått sitt plus. Och ska gå till mvc för inskrivning, hälsosamtal.. och därefter kommer ul och grejer. Klart man ska ha andra tjejer att dela det med också.. blir inte lika dant med sambo och familj känner jag. Roligare med någon i samma sits :) Skönt med denna sida då! 
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-28 09:44:27 följande:

    Nu är p-staven ute! Pirrigt!


    Spännande ! :) bara köra på nu då!
  • Alex92

    Vad tycker ni om att eventuellt fixa en hemlig Facebookgrupp där vi kan snackas lite bättre? :)

  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-29 00:46:51 följande:
    Ja varför inte? Det var en bra idé smile1.gif
    Då gör jag det så får ni lägga till mig som vän (Alexandra Kalered) så lägger jag in er där :)
  • Alex92
    Kixxa skrev 2014-07-29 05:42:56 följande:

    Hej! Jag hoppar gärna in här:) Jag tog ur spiralen för ett par dagar sedan och jag och sambon tänkte köra på och se när det händer:)

    Någon som har tips på några bra folsyretabletter?


    Hej! Skoj med en till :) jag tar den lila förpackningen med folsyra från Apoteket. Ingen aning om hur bra de är dock :)
  • Alex92
    emz4 skrev 2014-07-29 06:21:47 följande:

    Bra initiativ jag är gärna med i Facebookgruppen :)


    Skoj! Kika och se om ni kan hitta mig så lägger jag till er i den :)
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-29 06:33:04 följande:

    Vilka vill vara med i gruppen? Gör en på fb nu :-P


    Okej! :) jag är gärna med! :)
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-29 06:44:20 följande:
    Ok, kul! Hur lägger jag till dig i gruppen, gjort den stängd och hemlig :-P
    Du får nog lägga till mig som vän först (Alexandra Kalered) och därefter lägga till mig i gruppen :)
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-29 06:55:32 följande:
    Gjorde det nu, men är det enklast att kanske låta den va lite öppen då? Fast jag vill ju inte att alla på min fb ska se att jag hoppas på bebis :-P
    Nej, inte öppen! Vill heller inte att någon ska veta :p
  • Alex92
    emeloi skrev 2014-07-29 08:19:00 följande:
    Hur i helskotta blev det nu? Har jag startat två grupper eller ingen alls? :-P jag hittar inte gruppen efter att jag gjorde den och la till dig. :-P
    Såg du det jag skrev? :)
Svar på tråden på måndag ryker p-staven!