• staffie

    Jag tycker smala barn är fula

    Jag tycker smala barn är mycket fulare än barn som har lite kött på benen. Därför tycker jag det är löjligt med alla de här trådarna som hoppar på lite överviktiga barn, och kallar det barnmisshandel och annat. Detsamma gäller för övrigt vuxna. Nu får det lov att vara nog.

  • Svar på tråden Jag tycker smala barn är fula
  • Anonym (Pappa till 2)

    Hur definierar du smal, TS? Jag tycker att det är en stor skillnad på smal och mager. Lite hull är nog bara hälsosamt, men fetma är det definitivt inte.

  • maja99

    Efter att ha hängt på stranden i en vecka kan jag bara konstatera att det finns en hel del barn och ungdomar som behöver lite kostrådgivning. Skärpning till alla tjocka barns föräldrar!

  • Anonym (inte friskt)

    Barn ska ha lite hull. Tex spädbarn som väger under 3200gr ser ut som små lik!

  • studentbruttan29
    Anonym (inte friskt) skrev 2014-07-26 21:37:05 följande:

    Barn ska ha lite hull. Tex spädbarn som väger under 3200gr ser ut som små lik!


    Men tror du VERKLIGEN vi pratar om spädbarn???!!!
  • staffie
    Anonym (Pappa till 2) skrev 2014-07-26 21:13:52 följande:

    Hur definierar du smal, TS? Jag tycker att det är en stor skillnad på smal och mager. Lite hull är nog bara hälsosamt, men fetma är det definitivt inte.


    De där barnen med pinnar till armar och ben så man tror de ska gå sönder när det blåser, ingen trevlig syn.
    Rediga barn med musker på vaderna ser mycket hälsosammare ut.
  • staffie
    maja99 skrev 2014-07-26 21:22:21 följande:

    Efter att ha hängt på stranden i en vecka kan jag bara konstatera att det finns en hel del barn och ungdomar som behöver lite kostrådgivning. Skärpning till alla tjocka barns föräldrar!


    Jag har också hängt på stranden en vecka, och smala barn huttrar i 30 grader, hur hälsosamt är det på en skala?
  • maja99
    staffie skrev 2014-07-26 21:50:47 följande:

    Jag har också hängt på stranden en vecka, och smala barn huttrar i 30 grader, hur hälsosamt är det på en skala?


    Verkligen. Huttrar i 30 grader alltså. De måste vara sjuka på riktigt och borde vara hemma i sängen. Feberfrossa?

    Eller menar du att du såg någon som var sååå smal att de frös trots tropisk värme? Det kan inte varit för att de badat i 2h i sträck kanske?
  • staffie
    maja99 skrev 2014-07-26 22:06:33 följande:
    Verkligen. Huttrar i 30 grader alltså. De måste vara sjuka på riktigt och borde vara hemma i sängen. Feberfrossa?

    Eller menar du att du såg någon som var sååå smal att de frös trots tropisk värme? Det kan inte varit för att de badat i 2h i sträck kanske?
    Men det är ju det jag menar, de fryser av att bada, även när det är tropisk hetta. Och så håller folk på och tjatar om att hälsosamt knubbiga barn bara äter skräpmat, när det är de som verkar klara av livet bäst.
  • mona83
    Anonym (inte friskt) skrev 2014-07-26 21:37:05 följande:

    Barn ska ha lite hull. Tex spädbarn som väger under 3200gr ser ut som små lik!


    Enligt erfarenhet så är det sällan bebisar har den vikten mer än när dom är typ nyfödda och jag har då aldrig sett en nyfödd bebis med bebishull. Det är sånt som bebisar måste amma/få ersättning för att få.
    L.O.V.E
  • Anonym (fetbebis)

    Jag hör till dem som inte fattar varför spädbarn ska se ut som stora julosten och ha valkar tom på överarmarna och åtta dubbelhakor. Kanske inte ett medicinskt problem om de blir av med det sen när de börjar springa runt men vad är fördelen av att vara fet bara för att man är bebis?? Visst, lite grann att ta av vid infektion men det finns ju gränser för hur mycket man behöver.

    Har en väninna med en 4 månaders som är så fet att den knappt kan se, kinderna bubblar upp över ögonen samtidigt som pannan hänger ner över ögonen från andra hållet och barnet ser alltid ut som det kisar. Valkar över hela armar och ben, både överarm/ben och underarm/ben. Och dubbelhakor flera stycken. Hon föddes normalviktig, typ 3 kg och väger nästan 8kg på fyra månader. Mamman är så stolt för BVC är så stolta att hon är så "rund och go" men varför vill man att ens barn ska se ut så? Inte minst för att det hämmar barnets rörelsemöjligheter... Fanns en pojk på dagis också som var typ 1.5år och så "rund och go" att han inte kunde klättra upp i en låg barnsoffa för han orkade inte lyfta benen. Och det skulle alltså vara önskvärt och vackert för småbarn ska va så!? Nej jag fattar inte.

Svar på tråden Jag tycker smala barn är fula