• mp90

    BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

    Åh grattis till er alla! Jag plussade för 1.5 vecka sen! Enligt senaste mensen så är de bf 18 mars men de stämmer inte. Vet att jag hade äl runt 4-5 juli! Men någon gång i mars iaf:)! Ska ringa om tidigt ultraljud imorgon då jag ätit pergotime o är lite nojig för att de kan vara två:p

    Har en son född nov 12!

  • mp90

    Jag är i v 6+2 enligt sista mens, men tror snarare på 5+3 ca!

    Ringde min gyn imorse o fick tid för ultraljud på fredag!

    Har tagit äl stimulerande o är lite nojig för att det inte är en bebbe:p

    Tror ni man kan se hjärtat då? 6+1!

    Har ju en son o då såg vi ej i 5+6 men i 8+3!

    Men folk säger att de är olika.

    Är 24, en son sen innan o bor i östergötland:)

  • mp90
    tovemaja skrev 2014-07-28 20:19:16 följande:
    jag bor också i Östergötland! Kul! Tror det är mycket osäkert med hjärtaktivitet så didigt. Från 7+0 brukar det vara säkert enligt BM. Vill du vänta en vecka eller hoppas på det bästa?

    Jag är avundsjuk på allas symptom! Känner noll! Läääängtar till UL om 9 dagar!
    Nä vi ska titta:), för ev kan hon se om det är fler än en! Det värsta som kan hända är ju att vi får boka om tiden :)! Det fick vi göra med ettan!

    Är det ditt första barn:)?
  • mp90
    tovemaja skrev 2014-07-29 10:30:25 följande:
    Jag har precis flyttat till Kinda kommun ( i närheten av Rimforsa). Innan dess bodde jag i Linköping... flyttade in i drömhuset för 2 veckor sedan nu :)

    Var bor du?
    Norrköping:)!! Härligt, allt på en gång:)
  • mp90
    Smulan 89 skrev 2014-07-30 19:34:23 följande:
    Jag har varit gravid 3 gånger innan.

    Första ringde jag bm direkt och berättade för mamma, pappa, syskon osv snudd på direkt. Slutade i mf i v 9+0. Bm fick mig dock att tro att jag var gravid till v 16...

    Andra gången väntade jag med både bm och berätta för familj osv tills v 13. Vi fick en pojke. Kroniskt sjuk visserligen även om han mår bra (behöver dropp och har stomi).

    Tredje gången ringde jag bm först i v 18. Dagen innan rul. Känns meningslöst att ens gå till bm innan rul. Hade jag inte behövt en remiss ifrån bm för att få gå på rul, så hade jag nog inte ringt alls. Det värsta med att vara gravid är att tvingas gå till bm. Vi fick en frisk pojke.

    Denna gången ringer jag bm tidigast runt v 18 igen tror jag. Aldrig innan v 13 i alla fall. Vill helst slippa gå dit.
    Här har vi inget hälsosamtal? Inskrivning i v 11! Nupo i v 12 o om man vill tidigt ul!

    Jag måste ringa min bm för att ens få ul tid:) så olika!
  • mp90

    Tidigt ultraljud idag. Allt såg bra ut men för tidigt för att se hjärta. Vilket jag nästan visste innan:)! Enligt sista mens 7+0 men snarare 5+6 enligt mig:)!

    Nytt om 1.5 vecka! Spännande!

  • mp90
    ManoMani skrev 2014-08-01 16:31:27 följande:

    Hej alla blivande mammor :)

    tänkte vara med er i denna tråd. Jag är i v. 9. Efter 7 år som jag och min man försökte att bli med barn :). Gjorde en ultraljud 4+3 och en 7+3 och då kunde man se hjärtat- det var då jag kunde tro att jag är med barn och började få känslor- och allt var bra enl. Bm.

    Jag har tyvärr gått ner ca 4 kg hittils och var illamående kräkte mycket. Hade inget aptit och så fort åt jag något, spydde jag. 2 dagar i rad kunde jag inte ens dricka och kräkte direkt och detta ledde till att jag fick åka till sjukhuset mitt i natten och få dråpp.

    Allt har hänt i London, jag studerade engelska men nu imorgon ska jag flyga till Sverige och är lite orolig om jag klarar av flyget. Är det någon som har hårt om det kan vara farligt att flyga?

    <3


    Det går bra att flyga:) grattis till er! Hoppas du mår bättre snart:)
  • mp90
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-05 08:39:51 följande:

    Alltså nu har mitt illamående kickat igång rejält. Känner mig konstant åksjuk och får inte i mig någon mat för jag har ingen (här var jag tvungen att springa och kräkas på jobbet) aptit överhuvudtaget. 

    Kommer nog gå hem tidigare idag från jobbet och försöka hitta någon medicin som hjälper!


    Lergigan comp räddade mig i förra grav o har några kvar som räddar mig nu! Vet preciiis hur du mår!

    Jag flyger till spanien idag.. Vet i sjutton hur ja hade lyckats utan de tabletterna!

    Be en läkare/bm skriva ut de till dig:)
  • mp90

    Tidigt ultraljud idag. Hjärtat slog o allt såg fint ut! Skönt! Fick tidigt för att utesluta flerbarnsgraviditet! En liten böna:)!

    Blev tillbakaflyttad (som ja visste innan) så nu är jag i v 8:)

  • mp90
    ManoMani skrev 2014-08-20 13:24:24 följande:

    Är det någon som tar medicin mot kräkningar?

    Jag tar Postafen, men är orolig om det kan skada fostret :(...

    Jag har astma och tar Avamys och Symbicort, även om läkare säger att det är lugnt är jag fortfarande orolig...


    Lergigan comp, hade ej överlevt utan de! Tar postafen på kvällen för att få sova i sängen o inte på toa! Jag däckar direkt av postafen, så lergigan comp är bättre på dagen tycker jag:)
  • mp90
    Teresiat skrev 2014-08-24 10:59:59 följande:

    Jag har läst att om mannen inte tömt sig på länge innan sexet så är det störst chans på tjej då pojkspermierna lever kortare även i pungen. Utifrån den teorin så ska det bli spännande att se vad vi väntar.. Hade noll koll på ÄL månaden bäbisen blev till och hade bara sex en gång den månaden eftersom jag satt på sjukhus med en nära anhörig större delen av tiden. Alla i min omgivning gissar på att jag väntar pojke.. Någon som har någon känsla kring vad ni väntar? Tror ni kille eller tjej? Varför? :)


    Känslan säger tjej! Fast jag har egentligen ingen aning om varför:D

    Är sugen på annat än med pojken, kanske är därför!
  • mp90

    Precis hemkommen från inskrivning! V 9+2! Fick höra ett lite hjärta slå! Magiskt!

    Nu längtar vi tills ultraljudet om 2 veckor då vi tänkt gå ut me de efter det! Om allt ser bra ut:)

  • mp90
    Skumbollen skrev 2014-08-28 18:09:57 följande:
    Oj vad häftigt att det gick och lyssna så tidigt, det hade jag ingen aning om att man kunde :) trodde det var efter v 12-14 det gick.
    Ja vet att ja lyssna i v 10+ förra gången! De är ju inte alltid de hittar så de får man ju va beredd på men ändå så häftigt att höra hjärtat! Blir så verkligt??
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-10 08:11:07 följande:

    Nu börjar jag bli nervös på riktigt. Imorgon bitti ska vi göra Ultraljud för KUBtestet.
    Vecka 13 nu.
    Än så länge har man ju inte sett nåt så att säga bevis på att allt är som det ska där inne...så det är spännande och nervöst.. samtidigt är jag orolig att vi ska få dåliga siffror på KUBEN,
    ni som gjort KUB, fick ni siffrorna på plats direkt efter Ultraljudet eller måste man vänta länge på svaret?


    Vi har med ultraljud imorgon bitti, fast ja är bara i v 12! Också nervös:(...

    Vet inte hur mkt kroppen kan luras om de är ma?
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-10 11:50:44 följande:

    kul att vi har samma dag, då får vi skvallra sen!


    Jag är lite orolig för ma också man har ju hört rätt många som råkat ut för det. Eftersom vi egentligen inte har nåt "bevis" för att allt har gått bra de här veckorna... men man kan bara vänta och hoppas på det bästa!


    Så är de ju:) ja har lite bevis! Såg hjärtat i v 7+1 o hörde det v 9+2 :)!! Men de är ju 2 v o mkt kan hända:/
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-11 07:39:55 följande:

    God morgon. Ska iväg nu på morgonen o göra kub ultraljudet. Har drömt en riktig konstig mardröm inatt. Det visade sig på ultraljudet att det var fem barn i magen. Så bm gav oss en utskriven bild som klart och tydligt visade fem bebisar o pekade o sa vilka som var flickor och vilka som var pojkar. Sen gav hon oss en röd penna och sa att vi skulle sätta kryss på de vi ville välja bort för jag fick absolut inte gå vidare med fem barn. Deras rekomendation var att kryssa bort tre så det bara var två kvar. Vi kunde välja att behålla tre men då sa de massa risker osv. Så sa hon att vi hade fem min på oss att välja o sen lämnade hon rummet.

    Så där satt jag o min sambo och skulle diskutera vilka av våra barn vi skulle behålla o vilka som skulle väljas bort....

    Helt absurt för det kändes så himla verkligt...


    Hur gick det för dig?

    Hos oss såg allt mkt bra o 1:19800 i nupp! Känns bra:) bf 26 mars!
  • mp90
    snö 81 skrev 2014-09-11 10:53:57 följande:
    Jag köpte svarta mammajeans från Hm, men efter en tvätt har dom tappat nästan all färg :(
    Kan tipsa om asos.com med:)
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-11 11:24:53 följande:



    Här är lilla pluppen! <3
    9,8 cm lång, ett starkt hjärta som slår och den rörde sig hela tiden så BM sa det var en livlig och stark krabat, allt ser bra ut!


    vi fick 1:3494 som siffra.
    Så det kändes helt ok, självklart hade man velat haft ännu högre men BM sa att det är en riktigt fin siffra så inget att oroa sig för.

    vecka 13 (12+2) BF 23:e mars, samma datum som vi redan hade!

    Som den rörde sig hela tiden! Helt otroligt att se, sen lyckades hon frysa bilden precis när den suger på tummen!! Det är ju helt sjukt sött!!!!<3
    vi är såå glada nu och kan andas ut lite!!


    Va lång!! Vår krabat var bara 5.1 från huvud till stjärt o ja blev satt till 11+6?? :)!

    Underbart att de mår bra småpluttarna!!
  • mp90
    KarinIngrid skrev 2014-09-11 12:05:06 följande:
    Ja och appen jag har säger att i den här veckan ska den ligga mellan 6-8 cm
    Så jag tyckte också att 9,8 kändes stort, men BM påpekade inte detta utan sa att allt såg bra ut och att det var en stark rackare bara :)
    Men det kan säkert variera väldigt mycket!
    sa de något om hurvida eran var liten eller inte ?

    De va fullt normalt! Storebror va 6.3 i v 12+4 så de verkar följa varandra:)!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?