Inlägg från: Anonym (Bitterfittan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bitterfittan)

    Avskyr att vara mamma

    Jag undrar om någon mer känner avsky över att vara förälder? Jag avskyr inte mitt barn - bara att vara hans mamma! Jag kvävs! Jag känner mig instäng, trängd, trött, värdelös & olycklig! Trött på att höra om det rosa skimret alla pratar om!

    Det borde fan stiftas lag om körkort på att få bli förälder. Tycker synd om sonen som har mig till mamma. Jag blir galen på att ALDRIG få en stund över för mig själv. Och hans ständiga gnällande. Just nu har jag lurar i öronen med HÖG musik!

  • Svar på tråden Avskyr att vara mamma
  • Anonym (Bitterfittan)

    Blundade nyss - rädd för att läsa era svar. Trodde skiten skulle hagla. Skönt att höra..

  • Anonym (Bitterfittan)

    Pappan tar inget ansvar. Under hela året jag var hemma tog han sonen med sig ut genom dörren EN gång. Det var ju min uppgift att ta hand om vår son - jag var ju föräldraledig. Han har bytt 7 blöjor på 1,5 år. Varav två kissblöjor.


    Anonym (pappan) skrev 2014-07-27 14:08:00 följande:

    Vart är pappan då? Kan han inte avlasta lite så att du får egentid?


  • Anonym (Bitterfittan)
    Eisa skrev 2014-07-27 14:09:59 följande:

    Låter som att du har ett extremt krävande barn om du aldrig får en stund över för dig själv. Han sover inte om dagarna t.ex?


    Han har inte sovit hittills idag trots försök. Ska ut och gå i åskan och hoppas han slocknar. Då måste jag gå in på jobbet ett tag medans lilleman får sova i receptionen. Han är rätt lugn av sig. Han är ju i åldern då allt ska upptäckas. Jag försöker resonera så..

    Nappar i toastolen, stolar dras ut och han klättrar upp på köksbordet eller storasyrrans skrivbord (sambons dotter). WC borsten är rolig, att stänga av diskmaskinen och tvättmaskinen händer ofta. Han vill ha så mycket uppmärksamhet.

    Jag önskar mig en sovmorgon. Sambon jobbar mycket. Jag sköter ALL lämning och hämtning på dagis. Sonen är där trots att sambon är ledig. Han går på dagis helt efter mitt schema. Pappan vägrar VABBA om det behövs.. Kvävs av mitt liv!
  • Anonym (Bitterfittan)
    Anonym (.) skrev 2014-07-27 14:20:44 följande:

    Klart som tusan att du är less och slut om du aldrig får någon egentid. Har du ingen möjlighet till avlastning?


    Min mamma kan ibland hämta honom från dagis när jag jobbar. "När kommer du?" sms en är flera.. Jag har 3 bröder på 13, 19 & 25. Den mellersta och hans tjej ställer upp korta stunder ibland. Guld. Men oftast även där när jobbet kräver övertid. Så blir liksom ingen tid för MIG. Jag och sambon skulle ut och äta igår från 21.30-23.30. Han jobbade till 21.00 Jag var glad över att de ställde upp som barnvakt hemma hos oss (bror & hans tjej).

    Jag plattade håret och när min sambo kom hem så vaknade sonen, gled ned från sängen och sprang ut i hallen där min avstängda - men fortfarande varma plattång låg. Han råkade bränna sig :( jag satt på arslet på golvet och sambon stod upp och tittade på mig med en "gör-något-då-för-i-helvete-blick" så jag flög upp och spola vatten på grabben som som tur var inte var ledsen. Men sen vägrade sambon gå ut med en sån som mig!

    Barnvakterna hann komma och de tog med sonen hem till min mamma. Jag gick ut ensam. Satt mig på ett mysigt ställe i en trädgård där det spelades trubadur. Köket hade hunnit stänga men jag frågade snällt om jag kunde få en liten förrätt. Munknullad. Drack ett glas rosé och njöt till fullo av mig egentid även om jag var helt ENSAM och såklart blev uttittad. Tråkigt att sambon vägrade följa med mig ut bara.. Vi behöver tid!
  • Anonym (Bitterfittan)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-27 14:38:52 följande:

    Som man ligger får man bädda. Någonstans blir jag ändå förvånad att det finns så många kvinnor som accepterar att bli behandlade som dörrmatta av helt ointresserade/ignoranta/egocentriska män. Men samtidigt har de ju själva haft det "goda" omdömet att välja dessa män så egentligen är det väl bara medaljens baksida.

    Men ni har ju ett val. Belastningen på er blir inte högre då ni i princip redan är ensamstående fast i ett förhållande. Därmed kanske en minskad belastning bara av att lämna relationen och leva ensam. Då blir det ju i alla fall ett "barn" mindre att sköta.


    Javisst! Jag är uppväxt med tidningen Allas & har läst massor om detta i "direkt ur livet" och har liksom du aldrig FATTAT. Men nu är jag här själv och vet att när jag ORKAR med den tuffa biten och bråken så kan mitt liv bli så mycket mer värdefullt. Men det är inte nu..
  • Anonym (Bitterfittan)
    Anonym (stödfamilj?) skrev 2014-07-27 14:32:02 följande:

    Kan du inte ringa och kolla om du kan få en stödfamilj som kan avlasta dig? Det låter även som att du har fått en depression/livskris som du behöver hjälp med, hoppas att du känner dig bättre snart och ge inte upp!


    Är det möjligt fastän man har en partner? Som dessutom är far till barnet?
  • Anonym (Bitterfittan)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-27 14:53:12 följande:

    Jo TS jag fattar fullständigt. Men en sak jag ogillar är de som sitter bittra på FL och sen inte gör ett skit åt sin egen situation. Fan människa du har väl lite stake. Ställ krav och ultimatum eller gå vidare svårare än så är det inte. Det är inte så att ni lever i någon parallell mer komplicerad värld än alla andra som lyckas få ihop sitt liv. Enda person att sörja för sin egen lycka är TS själv....men kanske inte FATTAT det ännu.


    Jag är inget offer! Han har inget övertag!
  • Anonym (Bitterfittan)

    Är väl som ni säger - skyll mig själv.. Varför känner jag sånt hat mot mitt föräldraskap trots att vi är själva? Jag sökte hjälp för förlossningsdepression.. Men hjälpen var svag..

  • Anonym (Bitterfittan)
    Anonym (5 barns pappa) skrev 2014-07-27 16:29:33 följande:

    Skaffar man barn får man räkna med att inte ha någon egentid! Skitsamma om du tar ansvaret själv. Så väx upp du och alla andra i samma situation det är era barn som betyder nått inte ni


    JAG tänker inte upphöra att existera och känna för att jag har skaffat barn! Hur gamla är dina? Med 5 barn kan jag kanske förstå att du aldrig får ta en öl med polarna etc. Har du och frugan aldrig en stund för er själva? Träffar ni aldrig vänner ens? Hur är hälsan? Hinner ni eller snarare prioriterar ni att ta hand om ert utseende?
Svar på tråden Avskyr att vara mamma