• Anonym (mamma)

    Släkting tyckte att sonen var pervers?!

    Hej!


    Vi fick vårt andra barn för några veckor sedan och idag kom en släkting som(tyvärr...) bor i närheten för att inspektera vår bebis. Vi fikade lite och så blev bebisen hungrig och jag satte mig i soffan och ammade. Min son följde med och satt bredvid mig och "ammade" sin docka som han gör ibland när jag ammar lillasyster. Han gillar att hjälpa till med henne och att leka "mamma/pappa" med sina dockor och gosedjur.
    Släktingen kom in till oss och fick se vad sonen gjorde och frågade vad han höll på med och kallade både honom och mig pervers och undrade hur jag kunde låta min son "leka mamma". Hon hotade med att anmäla oss om jag inte fick sonen att sluta...
    Det är bara hon som är dum i huvudet va?! Ingen annans barn som leker som min son gjorde?!

  • Svar på tråden Släkting tyckte att sonen var pervers?!
  • Anonym (K)

    Kärringen är helt dum i huvudet.

    Hoppas du slängde ut henne.

  • Anonym (Riktigt kul!)

    Uppmuntra släktingen att anmäla På så vis får den som tar emot ärendet på soc något att skratta åt mitt i allt elände som barn faktiskt utsätts för.

    Ibland undrar man hur dumma människor egentligen kan vara...

  • Anonym (;M-)

    Nej, det är inte konstigt, det är inte perverst. Det är snarare helt naturligt. Eftersom släktingen bad dig att säga åt honom att sluta leka mamma så låter det ju som att det är det faktum att han var pojke som var problemet och inte själva "amningen" i sig.

  • nernu

    Låt henne anmäla. Stackarna på socialtjänsten kan behöva ett gott skratt mitt i allt elände.

  • FemmeM

    Ja, det är hon som är dum i hela huvudet.
    Underbart att grabben ammar sina dockor ju. Urgulligt Drömmer

    Om tanten (antar det var en tant, så förlegad som hennes hjärna är) tycker amning är något sexuellt någonstans så är det nog hon som är pervers. 

  • FemmeM
    Anonym (k) skrev 2014-07-28 20:30:59 följande:
    Detta låter ärligt lite som udda beteende av din son men att anmäla låter lite väl att ta i..
    Du är udda...
  • yodi

    har fyra barn som har ammats och alla tre "stora systrarna" har i olika omgångar ammat sina dockor/gosedjur

  • Lilje

    Båda mina har ammat sina leksaker. Jag ammade länge på båda, 1,5 år, och minsta började amma sina leksaker ibland, eller frågade om jag kunde. Det är helt normalt. Han funderade också ett tag på om han behövde gifta sig med sin syster om han inte hittade sin stora kärlek.

  • Tom Araya
    Anonym (mamma) skrev 2014-07-28 19:22:06 följande:

    Hej!


    Vi fick vårt andra barn för några veckor sedan och idag kom en släkting som(tyvärr...) bor i närheten för att inspektera vår bebis. Vi fikade lite och så blev bebisen hungrig och jag satte mig i soffan och ammade. Min son följde med och satt bredvid mig och "ammade" sin docka som han gör ibland när jag ammar lillasyster. Han gillar att hjälpa till med henne och att leka "mamma/pappa" med sina dockor och gosedjur.
    Släktingen kom in till oss och fick se vad sonen gjorde och frågade vad han höll på med och kallade både honom och mig pervers och undrade hur jag kunde låta min son "leka mamma". Hon hotade med att anmäla oss om jag inte fick sonen att sluta...
    Det är bara hon som är dum i huvudet va?! Ingen annans barn som leker som min son gjorde?!


    Lite knäppt tycker jag det låter (din sons beteende alltså), men att snacka om perversion och anmälan....snälla!?
  • astegmatism
    Anonym (mamma) skrev 2014-07-28 19:22:06 följande:

    Hej!


    Vi fick vårt andra barn för några veckor sedan och idag kom en släkting som(tyvärr...) bor i närheten för att inspektera vår bebis. Vi fikade lite och så blev bebisen hungrig och jag satte mig i soffan och ammade. Min son följde med och satt bredvid mig och "ammade" sin docka som han gör ibland när jag ammar lillasyster. Han gillar att hjälpa till med henne och att leka "mamma/pappa" med sina dockor och gosedjur.
    Släktingen kom in till oss och fick se vad sonen gjorde och frågade vad han höll på med och kallade både honom och mig pervers och undrade hur jag kunde låta min son "leka mamma". Hon hotade med att anmäla oss om jag inte fick sonen att sluta...
    Det är bara hon som är dum i huvudet va?! Ingen annans barn som leker som min son gjorde?!


    Herre hjälp! Din son får väl leka vad han vill! Han är ju ett barn,  och barn gör inte som vuxna säger, utan som vuxna gör
  • Anonym (Omg)

    Min bror var 10 år och han lekte med Barbie dockor för att jag gjorde det (var 12 år) VARJE dag i flera månader, gjorde det honom till en onormal kille ?

    Nopp han är förlovad med en vacker tjej ,dem väntar bar. ,har ett jobb och lever ett normalt liv fast många av våra släktingar sa till min morsa "förvänta dig inte att han kommer gifta sig eller ha en flickvän han kommer bli bög"

    och visa sa "han är onormal" .

    WHO cares ? Låt henne anmäla fy fan vilken idiot .

  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2014-07-30 17:27:02 följande:
    Lite knäppt tycker jag det låter (din sons beteende alltså), men att snacka om perversion och anmälan....snälla!?
    Vad är det för knäppt med det menar du? Småbarn har ingen ordning på vem som kan göra vad när det handlar om saker som den här, och inte är det viktigt då heller. Inget som behöver korrigeras eller himlas med ögonen åt. Inte är det knäppt heller, inte det minsta. 

    (Jag förutsätter nu är ts son är ett småbarn på bara några få år. Visar det sig att han är sexton så tar jag tillbaka mitt inlägg.)
  • Hallonbåt02

    Vilken oförskämd människa som kommer in i ditt hem med sådan orespekt, henne hade jag skällt ut på noter om hon hade tilltalat mina barn på det viset.

  • asta66
    Anonym (Riktigt kul!) skrev 2014-07-30 11:36:44 följande:

    Uppmuntra släktingen att anmäla På så vis får den som tar emot ärendet på soc något att skratta åt mitt i allt elände som barn faktiskt utsätts för.

    Ibland undrar man hur dumma människor egentligen kan vara...


    SoligSolig
Svar på tråden Släkting tyckte att sonen var pervers?!