• Anonym (Obehahligt)

    Vad är det för fel på denna killen..?

    Hej! Jag skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag bor tillsammans med min kille och på vår gata bor även en kille vi känner, eller ja, känner och känner. Han är vän/bekant till våra vänner. Så när vi stött på varandra så hälsar vi och pratar lite allmänt bara. Tyckte han verkade trevlig liksom. Sen blev han vän med mig på fb, tyckte inte heller att det var särskilt konstigt. Nästan varje gång jag går till affären ska han också dit.. Jag tror att han typ kollar genom fönstret och sen går ut. Sen har han börjat säga hur fin jag är och att jag är såå vacker. 

    Tyckte att han hade börjat bli lite mysko här så försökte undvika honom. Var ute på krogen en sväng för ett tag sedan också och så var han där med sina vänner och så kom servitrisen fram med en hel bricka med massa olika shots. Som han hade beställt åt mig.. Vi räknade på att det skulle kostat honom 1000:-, vem gör sånt liksom. Han satt och glodde på mig heela kvällen så vi gick därifrån.

    Förra veckan skickade han blommor hem till mig. Jag skrev sedan ett meddelande till honom via fb för jag tyckte verkligen att det gått för långt nu. Jag skrev detta till honom via facebook:

    Hej *****! Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig riktigt. Som du vet så har jag ju pojkvän som jag älskar över allt annat, jag vill inte att du skickar blommor eller bjuder mig på saker mer. Jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner, Jag tycker du verkar vara en trevlig kille men jag är inte intresserad av dig på det sättet, okej? Ha det fint nu! 

    Han svarade:

    Hej! Ber om ursäkt ifall jag fått dig att känna obehag. Vill verkligen inte det! Förlåt! Jag tycker mycket om dig, eller hur ska jag säga det. Du är på riktigt den finaste tjejen jag någonsin sett. Säger det inte för att smöra eller något, jag kan inte hjälpa att jag tycker det. Jag älskar att se dig skratta även om det inte är med mig, vet att du brukar gå till lilla sjön och mata fåglarna ensam, att du matchar din ögonskugga med ditt nagellack. Seriöst, jag älskar dig. Förlåt..

    Jag vet inte vad jag ska svara på detta, tycker det verkar lite creepy, Jag kan inte säga detta till min kille, han skulle bli galen, han har lite av ett temperament när det kommer till sånt här. 

    Vad är det med honom..?

  • Svar på tråden Vad är det för fel på denna killen..?
  • nov

    Tycker definitivt att du ska berätta det här för din pojkvän. Inte för att han ska bli arg och rusa och bråka med killen, utan mer att han ska känna till om det här ifall något skulle gå snett eller att det går alldeles för långt. Tycker även att du ska säga det här till dina närmaste vänner och ev dina föräldrar så att fler känner till om killen. OM något skulle hända kan fler gripa in och hjälpa dig snabbare, än om bara du känner till om det här. Det är för din egen säkerhet.

    Vad gäller killen så behöver du bli ännu mer rak och säga att du inte vill att han ska göra sånt till dig. Om du känner att han inte kan lyssna på dig eller kränker dig på något sätt trots tillsägelse ett antal gånger så kan du kontakta polisen om det här. Inte för att göra honom illa, utan för att han ska förstå att det inte är okej så som han beter sig. Det är ju inte så kul att veta att någon kollar in dig i allt du gör... Jag skulle verkligen inte tycka det är någon trygghet att veta att någon i min närhet smyger och kollar in mig, oavsett om personen inte menar något illa eller bara är jättekär. När det känns kränkande är det inte okej.

  • Anonym (Kär)

    Vadå "med honom"?

    Han har ju blivit kär....

    Det är kanske opassande för dig, men det är väl inte konstigare än att han är lite kär i dig.

  • Anonym (Din kille)

    Om din kille blir galen (av svartsjuka?) om han får veta detta, så är han inget för dig skulle jag säga. Bli arg på DIG för att en annan kille beter sig lite konstigt? Som om du skulle få skulden för det.

    Vad är det med honom stod det, menar du då din pojkvän eller den andre snubben?

  • Anonym (Obehahligt)
    nov skrev 2014-07-29 13:26:24 följande:

    Tycker definitivt att du ska berätta det här för din pojkvän. Inte för att han ska bli arg och rusa och bråka med killen, utan mer att han ska känna till om det här ifall något skulle gå snett eller att det går alldeles för långt. Tycker även att du ska säga det här till dina närmaste vänner och ev dina föräldrar så att fler känner till om killen. OM något skulle hända kan fler gripa in och hjälpa dig snabbare, än om bara du känner till om det här. Det är för din egen säkerhet.

    Vad gäller killen så behöver du bli ännu mer rak och säga att du inte vill att han ska göra sånt till dig. Om du känner att han inte kan lyssna på dig eller kränker dig på något sätt trots tillsägelse ett antal gånger så kan du kontakta polisen om det här. Inte för att göra honom illa, utan för att han ska förstå att det inte är okej så som han beter sig. Det är ju inte så kul att veta att någon kollar in dig i allt du gör... Jag skulle verkligen inte tycka det är någon trygghet att veta att någon i min närhet smyger och kollar in mig, oavsett om personen inte menar något illa eller bara är jättekär. När det känns kränkande är det inte okej.


    Tack för ditt svar, det kan nog vara bra som du skriver, att jag berättar det för andra. Jag borde absolut berätta detta för min pojkvän men jag vet att han skulle bli väldigt upprörd. Jag tänkte att jag försöker säga till lite schysst så kanske han förstår, detta skrev jag till honom igår. Fortsätter han göra andra konstiga saker så kommer jag säga till ordentligt. Jag vet inte om han förstod men jag hoppas det. Jag förstår ju att han är kär men tycker inte det är ett normalt beteende. Visst kan man intressera sig för någon men han vet att jag är tillsammans med någon, sen att han lägger märke till såna saker är lite läskigt faktiskt. Det med fåglarna, jag går ut vid 06 med min hund och tar med mig lite bröd och går till en fågeldamm. Det vet liksom knappt min kille att jag gör. 
    Anonym (Kär) skrev 2014-07-29 13:28:32 följande:

    Vadå "med honom"?

    Han har ju blivit kär....

    Det är kanske opassande för dig, men det är väl inte konstigare än att han är lite kär i dig.


    Jo jo, det förstår jag men det känns ändå obehagligt att han gör vissa saker. 
    Anonym (Din kille) skrev 2014-07-29 13:29:47 följande:

    Om din kille blir galen (av svartsjuka?) om han får veta detta, så är han inget för dig skulle jag säga. Bli arg på DIG för att en annan kille beter sig lite konstigt? Som om du skulle få skulden för det.

    Vad är det med honom stod det, menar du då din pojkvän eller den andre snubben?


    Nej, han skulle inte bli arg på mig. Säger jag detta till min kille att någon håller koll på vad jag gör, och att jag känner obehag av att jag kanske möter denna killen när jag går ut. Att han skickar massa blommor så skulle han bli arg, inte av svartsjuka utan att jag känner obehag för denna killen.

  • Anonym (F)

    Jag hade brutit kontakten och berättat för min kille. Att vara kär är inget konstigt, men denna kille verkar vara gränslös och ha stalker-tendenser. 

  • Anonym (nicke)
    Anonym (Obehahligt) skrev 2014-07-29 13:15:16 följande:

    Hej! Jag skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag bor tillsammans med min kille och på vår gata bor även en kille vi känner, eller ja, känner och känner. Han är vän/bekant till våra vänner. Så när vi stött på varandra så hälsar vi och pratar lite allmänt bara. Tyckte han verkade trevlig liksom. Sen blev han vän med mig på fb, tyckte inte heller att det var särskilt konstigt. Nästan varje gång jag går till affären ska han också dit.. Jag tror att han typ kollar genom fönstret och sen går ut. Sen har han börjat säga hur fin jag är och att jag är såå vacker. 

    Tyckte att han hade börjat bli lite mysko här så försökte undvika honom. Var ute på krogen en sväng för ett tag sedan också och så var han där med sina vänner och så kom servitrisen fram med en hel bricka med massa olika shots. Som han hade beställt åt mig.. Vi räknade på att det skulle kostat honom 1000:-, vem gör sånt liksom. Han satt och glodde på mig heela kvällen så vi gick därifrån.

    Förra veckan skickade han blommor hem till mig. Jag skrev sedan ett meddelande till honom via fb för jag tyckte verkligen att det gått för långt nu. Jag skrev detta till honom via facebook:

    Hej *****! Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig riktigt. Som du vet så har jag ju pojkvän som jag älskar över allt annat, jag vill inte att du skickar blommor eller bjuder mig på saker mer. Jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner, Jag tycker du verkar vara en trevlig kille men jag är inte intresserad av dig på det sättet, okej? Ha det fint nu! 

    Han svarade:

    Hej! Ber om ursäkt ifall jag fått dig att känna obehag. Vill verkligen inte det! Förlåt! Jag tycker mycket om dig, eller hur ska jag säga det. Du är på riktigt den finaste tjejen jag någonsin sett. Säger det inte för att smöra eller något, jag kan inte hjälpa att jag tycker det. Jag älskar att se dig skratta även om det inte är med mig, vet att du brukar gå till lilla sjön och mata fåglarna ensam, att du matchar din ögonskugga med ditt nagellack. Seriöst, jag älskar dig. Förlåt..

    Jag vet inte vad jag ska svara på detta, tycker det verkar lite creepy, Jag kan inte säga detta till min kille, han skulle bli galen, han har lite av ett temperament när det kommer till sånt här. 

    Vad är det med honom..?


    Vad hände med brickan o shotsen?
    Vad  hände med blommorna?
    Och vad kommer att hända med eventuella framtida saker från han?
    Bara nyfiken
  • Anonym (Obehahligt)
    Anonym (nicke) skrev 2014-07-29 14:05:09 följande:
    Vad hände med brickan o shotsen?
    Vad  hände med blommorna?
    Och vad kommer att hända med eventuella framtida saker från han?
    Bara nyfiken
    Shotsen skickade jag tillbaka till honom och sa tack men att jag inte kan ta emot det. Blommorna ställde jag på vår balkong bara. Jag vet inte vad som kommer hända med framtida saker från honom, hoppas att det inte blir några fler saker. 
  • Anonym (Din kille)
    Anonym (Obehahligt) skrev 2014-07-29 13:41:14 följande:

    Tack för ditt svar, det kan nog vara bra som du skriver, att jag berättar det för andra. Jag borde absolut berätta detta för min pojkvän men jag vet att han skulle bli väldigt upprörd. Jag tänkte att jag försöker säga till lite schysst så kanske han förstår, detta skrev jag till honom igår. Fortsätter han göra andra konstiga saker så kommer jag säga till ordentligt. Jag vet inte om han förstod men jag hoppas det. Jag förstår ju att han är kär men tycker inte det är ett normalt beteende. Visst kan man intressera sig för någon men han vet att jag är tillsammans med någon, sen att han lägger märke till såna saker är lite läskigt faktiskt. Det med fåglarna, jag går ut vid 06 med min hund och tar med mig lite bröd och går till en fågeldamm. Det vet liksom knappt min kille att jag gör. Jo jo, det förstår jag men det känns ändå obehagligt att han gör vissa saker. Nej, han skulle inte bli arg på mig. Säger jag detta till min kille att någon håller koll på vad jag gör, och att jag känner obehag av att jag kanske möter denna killen när jag går ut. Att han skickar massa blommor så skulle han bli arg, inte av svartsjuka utan att jag känner obehag för denna killen.


    Men det var väldigt vad du är hänsynsfull mot din kille! HAN skulle bli väldigt upprörd o skulle bli arg för att du känner obehag för denna killen. Men du då? Får intrycket att den här pojkvännen inte är helt schysst mot dig o kanske lägger skulden på dig för nåt nån annan har gjort. Vilket är jäkligt märkligt o inte helt schysst mot sin tjej.

    Hur det än är så verkar den här stalker(?)killen rätt obehaglig o du borde nog låta nån annan känna till vad han gjort osv.
  • Anonym (skaffa någon lik dig själv)

    Skulle någon göra så mot min flickvän och veta att hon är upptagen skulle han ligga på sjukhuset pronto! Upptagna kvinnor är ett big no no.... och det talar mycket om vilken sorts människa man är om man försöker sig på upptagna .. Den typen av människor som jag skulle aldrig låta det vara

  • Anonym (n)

    du tar bort honom från FB illans kvickt! Han följer säkert ditt liv därigenom

    Du svarar inte på något som helst från honom utan totalignorerar och som sagts redan, berätta för din kille + vänner så de vet vem denna kille är om han fortsätter. Helt klart stalkervarning eller värre på denne grabb. 

    Att först be om ursäkt och sen skriva att han älskar dig? Nej, så gör man bara inte

Svar på tråden Vad är det för fel på denna killen..?