Inlägg från: Anonym (Inget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget)

    Hur mycket sminkar du dig?

    Helst föredrar jag helt naturella kvinnor.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket sminkar du dig?
  • Anonym (Inget)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-29 18:03:02 följande:

    mina sminkvanor varierar beroende på vad jag ska göra. 

    Har ett skitigt jobb så på arbetstid är jag aldrig sminkad. 

    Till vardagen när jag vill pigga upp mig lite och se lite uppfräschad ut har jag kajal och mascara och ett färgat läppcerat. 

    Ska jag uppträda sminkar jag mig efter vad som är lämpligt med tanke på vart jag ska uppträda.  (sjunger i kör samt är anlitad solist)

    har jag kyrkliga åtaganden så är jag diskret sminkad. 

    Ska jag på privat fest så kan jag köra en rejäl sminkning från A till Ö med allt vad det kan innebära. 

    Ska jag dejta kan jag sminka mig utefter vad nivån på dejten är. 


    Varför får du inte vara sminkad i kyrkan?
    Fru Darcy skrev 2014-07-29 18:05:18 följande:

    Tror du att det är viktigt för oss kvinnor vad DU tycker?


    Nej, inte generellt. Du hittar någon som gillar din sminknivå lika bra som jag säkert hittar någon helt utan smink.
  • Anonym (Inget)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-29 18:45:03 följande:

    visst får jag vara sminkad i kyrkan och det är jag också, men fokus ska vara på det jag gör och inte på hur jag ser ut. 

    Jag vill helt enkelt se värdig och pråper ut så jag klär mig därefter och sminkar mig därefter. 


    För mycket smink = lösläppt utseende?
  • Anonym (Inget)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-29 18:45:03 följande:

    visst får jag vara sminkad i kyrkan och det är jag också, men fokus ska vara på det jag gör och inte på hur jag ser ut. 

    Jag vill helt enkelt se värdig och pråper ut så jag klär mig därefter och sminkar mig därefter. 


    För mycket smink = lösläppt utseende?
  • Anonym (Inget)
    Engstrom skrev 2014-07-29 19:08:29 följande:

    Sminkar mig aldrig, kommer antagligen aldrig göra det heller. Obekvämt, opraktiskt och onödigt. Jag trivs bäst som jag är :)


  • Anonym (Inget)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-29 19:27:25 följande:

    nej inte alls så . Jag kan vara riktigt festlig sminkad utan att se lössläppt ut , det handlar mer om ren värdighet.  Jag kan inte stå och läsa bibeln med tajt fodralklänning och glittermascara och röda naglar, det är inte lämpligt.  

    Då handlar det om att tona ner sig själv och låta mitt budskap tala för sig.


    Fattar, men att tala om sminkade människor som ovärdiga är väl ändå lite fel?
  • Anonym (Inget)
    fluu skrev 2014-07-29 19:49:47 följande:

    Sminkar mig kanske två gånger i kvartalet. Högst. Och då väldigt lite. Har inte intresset och ser inte poängen.


    Är du piercad eller något annat?
  • Anonym (Inget)
    Esoada skrev 2014-07-29 20:16:30 följande:

    Jag använder inte smink till vardags, bara läppstift och böjda ögonfransar Bara om man ska vara fin (till att gå ut på krogen) använder jag mer


    Är du överviktig?
  • Anonym (Inget)
    Esoada skrev 2014-07-29 20:26:41 följande:

    Varför frågar du det?!


    Bara undrar.
    Anonym (Vera Vang) skrev 2014-07-29 20:42:24 följande:

    Alltså, jag sminkar mig för MIN skull. För att JAG tycker det är fint och för att JAG anser det vara en del av mig precis som jag lägger tid på att vara fin i håret och ha moderiktiga kläder på mig. 

    En sminkning till en dejt är mestadels för att jag ska känna mig nöjd och fin med mig själv, men också en hälsning till den dejt jag ska ut med att bry sig om sitt utseende är något jag bryr mig om och tycker att även en kille ska vara noga med sitt yttre och ha välansat skägg, välklippt och schyssta kläder. 

    Om en kille tycker tjejer ska vara utan smink eller inte är inte riktigt något jag bryr mig om för det är inte för andra jag sminkar mig utan för min egen skull . Det är roligt, jag tycker det är snyggt och jag mår bra av det precis som jag känner mig snygg i ett par välsittande jeans.  

    Mascara, kajal, läppstift och en bra hudlotion till vardags och till festligheter och helger lägger jag också till ögonskugga, foundation, rouge och lite annat beroende på tillfälle. 

    En regnig tråkig söndag då jag oftast är inne är jag helt okej med att gå osminkad eller åka o handla eller andra vardagliga saker.


    Varför kan du inte gå ut utan smink? Anser du inte att du ser bra ut utan?
    JosefineBo skrev 2014-07-30 01:38:06 följande:

    Nu är jag iofs ung så då kanske man sminkar sig mer men.. i vanliga fall (ej nu under sommaren) så har jag foundation, concealer, puder, rouge, bronzer, ögonbrynspenna, masacara och eyeliner. Men kan en del om smink och gör så de blir rätt bra, tycker jag. Tycker också jag är 1000 gånger snyggare med sminket och känner mig bekväm i det så då får de va!


    Oj, jag kan nästan inget om smink. Däremot förstår jag inte varför man inte anser att man är snygg utan? Visst, puffa till är en sak, men att man skulle bli gigantiskt mycket snyggare med smink måste väl innebära att man är ful som stryk utan? Jag har inga problem med smink, förutom att det är generande om man får en läppstickskyss, men föredrar utan om jag på något märkligt sätt fick välja själv.
  • Anonym (Inget)
    Kereza skrev 2014-07-30 08:26:41 följande:

    Mascara. Enbart. Och ja, som du frågade någon annan; jag är överviktig. Vad nu det har med saken att göra. 


    Jag hade pratat med henne innan, så i ditt fall är det inte relevant. Däremot tycker jag att viss övervikt är sexigare än undervikt. :)
  • Anonym (Inget)
    småsugen skrev 2014-07-30 10:01:40 följande:

    Svarade INGET men det händer då och då att jag tar lite mascara, täcker över nån retlig finne eller lite, lite läppstift. Men de gångerna är så få, max 10 ggr på ett år


  • Anonym (Inget)
    Kereza skrev 2014-07-30 15:41:23 följande:

    Oki, då vet jag det också - tack för det förtydligandet, kändes hemskt suspekt om smink/brist på smink och vikt skulle ha något påtagligt samband :p 


    Nej, det upplever jag inte.
  • Anonym (Inget)
    fluu skrev 2014-07-30 17:16:17 följande:

    En ring i ena örat.


    Ok, då vet jag.
  • Anonym (Inget)
    Cuddles skrev 2014-07-30 23:08:13 följande:

    Helt naturell. Tycker inte jag behöver det, ser bra ut ändå.


  • Anonym (Inget)
    Linnea1994 skrev 2014-08-05 11:21:53 följande:

    Vad har den frågan med "Sex o sånt" att göra???


    Kunde bara vara anonym där.
  • Anonym (Inget)
    fluu skrev 2014-08-06 19:45:43 följande:

    KS kan man väl alltid vara anonym i?


    Jag kunde bara vara anonym i "Sex och sånt" samt "Känsliga rummet", det första alternativet kändes mest relevant för tråden.
  • Anonym (Inget)
    Anonym (Fattar inte heller!) skrev 2014-08-07 08:41:32 följande:

    Varför måste hon vara anonym då????


    Kanske kände för det? Why care?
Svar på tråden Hur mycket sminkar du dig?