• Nostalgity

    Synligt streck med preg, men väldigt smalt?

    Jag undrar om någon har erfarenheter utav detta. Jag är på BIM-5 tror jag och tog ett Preg test tidigare.... direkt kom det fram ett streck, fullt synligt utan att behöva vrida på det. Men strecket är väldigt smalt, som en tråd?! Det är rosa.
    Nu när det torkat så är det fortf rosa, ser även en VÄLDIGT ljusrosa skugga som liksom fyller ut..om jag vrider testet lite så det är lika tjockt som det andra fönstret. Men den skuggan är som sagt knappt synsbart rosa. . och det som syns utan problem är som sagt VÄLDIGT smalt. Är det positivt tro?


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster -/- -12
  • Svar på tråden Synligt streck med preg, men väldigt smalt?
  • Iustitiae

    Jag tror positivt. Du ska inte få sträck öht om du inte är gravid, vänta nu tre dagar tycker jag och ta test på morgonen (eller om du är som mig så kan ju ju testa varje morgon bara för att se om det händer nåt för var dag haha) så ska du se att sträcket blivit starkare. :)

  • Nostalgity
    Iustitiae skrev 2014-07-31 10:41:36 följande:

    Jag tror positivt. Du ska inte få sträck öht om du inte är gravid, vänta nu tre dagar tycker jag och ta test på morgonen (eller om du är som mig så kan ju ju testa varje morgon bara för att se om det händer nåt för var dag haha) så ska du se att sträcket blivit starkare. :)


    Jag är fortf JÄTTE nojig över att det är fel på testerna eller att det är någon form av spökstreck. 
    Ska försöka hålla mig ifrån att testa tills på lördag morgon, haha! Tror jag har BIM på söndag. 
    Måste tänka så att oavsett hur mycket jag testar, så går inte dagarna fortare ... det ändrar heller inte faktum att mensen kommer eller inte kommer =P
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

    Försöker ni bli gravida? Vart i cykeln är du isåfall?


    Iustitiae skrev 2014-07-31 10:41:36 följande:

    Jag tror positivt. Du ska inte få sträck öht om du inte är gravid, vänta nu tre dagar tycker jag och ta test på morgonen (eller om du är som mig så kan ju ju testa varje morgon bara för att se om det händer nåt för var dag haha) så ska du se att sträcket blivit starkare. :)


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Iustitiae
    Nostalgity skrev 2014-07-31 10:48:53 följande:

    Jag är fortf JÄTTE nojig över att det är fel på testerna eller att det är någon form av spökstreck. 

    Ska försöka hålla mig ifrån att testa tills på lördag morgon, haha! Tror jag har BIM på söndag. 

    Måste tänka så att oavsett hur mycket jag testar, så går inte dagarna fortare ... det ändrar heller inte faktum att mensen kommer eller inte kommer =P


    Jag förstår dig och tyvärr finns det ju inga garantier heller liksom! Men man får leva på hoppet. :)

    Ja, vi försöker bli gravida. :) har gjort första försöker den här månaden men verkar inte ha tagit sig. Är på ÄL+14 och jag har ännu inte sett skymten av ett sträck så vi inväntar mens och försöker nästa månad igen. :)
  • Nostalgity

    Tycker egentligen att två olika test inte borde visa samma resultat om det är negativt.vhur stor är chansen att bägge testen är fel på liksom? Men jag tror inte jag är gravid.

    Åh vad kul . Ni får satsa på nästa månad då då.. Hoppas det tar sig! Vilka tester brukar du testa med?


    Iustitiae skrev 2014-07-31 13:13:47 följande:

    Jag förstår dig och tyvärr finns det ju inga garantier heller liksom! Men man får leva på hoppet. :)

    Ja, vi försöker bli gravida. :) har gjort första försöker den här månaden men verkar inte ha tagit sig. Är på ÄL+14 och jag har ännu inte sett skymten av ett sträck så vi inväntar mens och försöker nästa månad igen. :)


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Iustitiae
    Nostalgity skrev 2014-07-31 13:22:15 följande:

    Tycker egentligen att två olika test inte borde visa samma resultat om det är negativt.vhur stor är chansen att bägge testen är fel på liksom? Men jag tror inte jag är gravid.

    Åh vad kul . Ni får satsa på nästa månad då då.. Hoppas det tar sig! Vilka tester brukar du testa med?


    Tror du inte? :) jag menar du har ändå fått svagt pos två gånger? :)

    Hoppas jag med haha! Har beställt munkpeppar och ska köra på, bara för skojsskull! ;) jag har testat med clearblue vanliga tidigare men insett att det blir för dyrt om man är en såndär testoman som jag är, så nu har jag beställt stickor från testlagret. :)
  • Nostalgity

    Hörde en tjej som alltid får streck på dessa preg utan att vara gravid :-/. Ska iväg med barnen till förskolan strax å efter de åker jag förbi ett apotek å provar ett annat märke, sitter här jätte kissnödig! Men tänker hålla mig tills jag kommer hem iaf haha. Ja, testlagrets körde jag med 2012 när jag blev gravid .. Har du några erfarenheter av apotekets egna test?


    Iustitiae skrev 2014-07-31 22:21:11 följande:

    Tror du inte? :) jag menar du har ändå fått svagt pos två gånger? :)

    Hoppas jag med haha! Har beställt munkpeppar och ska köra på, bara för skojsskull! ;) jag har testat med clearblue vanliga tidigare men insett att det blir för dyrt om man är en såndär testoman som jag är, så nu har jag beställt stickor från testlagret. :)


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

    Tog ett cb plus. Ser inte en skymt av ett streck :-/. Min menscykel är 28 dagar, men den förra var 31 dagar. Vet inte när jag hade äl, så om man ska gå efter tabeller så är jag antingen bim-2 eller bim-5 idag.men tror det är rätt kört pga inte ett skymt på testet.


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

    Man ska inte läsa av dom efter 10min. Men jag tittade nu efter 30min, och jag ser ett ultrasvagt streck...tunt. Vet dock inte om de är grått lr blått. Spökstreck va?


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Iustitiae
    Nostalgity skrev 2014-08-01 08:20:38 följande:

    Hörde en tjej som alltid får streck på dessa preg utan att vara gravid :-/. Ska iväg med barnen till förskolan strax å efter de åker jag förbi ett apotek å provar ett annat märke, sitter här jätte kissnödig! Men tänker hålla mig tills jag kommer hem iaf haha. Ja, testlagrets körde jag med 2012 när jag blev gravid .. Har du några erfarenheter av apotekets egna test?


    Men vad konstigt! Det ska liksom inte bli så... Har läst om både preg och clearblue precis och dom verkar ha samma känslighet så då bör båda vara svagt positiva om en utav dom är det. Knepigt! Det ska absolut inte visa sträck, inte ens svaga, om man inte är gravid.

    Nej har själv aldrig provat dom. Bara clearblue och rfsu har jag testat med tidigare.
    Nostalgity skrev 2014-08-01 11:04:23 följande:

    Tog ett cb plus. Ser inte en skymt av ett streck :-/. Min menscykel är 28 dagar, men den förra var 31 dagar. Vet inte när jag hade äl, så om man ska gå efter tabeller så är jag antingen bim-2 eller bim-5 idag.men tror det är rätt kört pga inte ett skymt på testet.


    Jo men svårt när du inte vet exakt bim! Du kanske får tolka det som negativt så länge och testa igenom om en vecka om inte mensen kommit? Jätteknepigt ju när det blir såhär. :/ annars får vi väl försöka på nästa ÄL! Jag väntar på mensen just nu bara så jag vet när jag kan börja använda ägglossningstesten, är på ÄL+15 nu och jag vet ju inte heller riktigt när jag ha mens så... Surt!
Svar på tråden Synligt streck med preg, men väldigt smalt?