• Anonym (S)

    Alltså snälla, hjälp mig nån, nu!!

    Jag vet inte vad jag ska göra. Vad fan höll jag på med idag.


    Jag har under en lång tid, närmare sju månader, varit inlagd med LPT på en barnpsykiatrisk klinik. Efter många om och men skulle jag äntligen få hjälp att komma vidare och få riktig behandling. Men stället jag skulle till kändes inte alls bra och jag sa redan innan klart och tydligt att det inte skulle funka. Men i måndags på morgonen åkte jag dit, vilken var en bra bit, ca fyra timmar. Jag kommer dit och får panikångest och allt känns bara så fel. Jag kände mig rädd, ledsen och ensam. Jag trivdes inte, jag kände det med en gång. Så idag, tillslut, kom jag iväg till BUP-akuten igen. Där är jag bara arg, ångestfylld och ledsen och säger att dom ska skriva ut mig härifrån. Och ta bort det förbannade LPT:t. Det gör dom tillslut. Men säger att jag ska komma dit imorgon igen för att bl.a. prata med chefen och några andra. Och de ville även att jag skulle stanna där i natt, men nej, jag ville ju bara därifrån. Jag kom därifrån. Mitt LPT togs bort. Jag gick min väg. Skulle även om två veckor träffa min ordinarie läkare, som är överläkare osv, men jag sa att jag struntar i det med. Jag sa alltså att jag struntar och kommer strunta i allting. I lördags fyllde jag 18. Så nu är jag hemma igen, trots allt. Jag är här med min mamma som mår väldigt dåligt psykiskt, Hon varken äter, jobbar, umgås med folk eller ens läser nyheter eller böcker. Ja, hon fungerar inte alltså.


    Det här kommer inte gå. Jag behöver ju hjälp. Jag har ett allvarligt självskadebeteende, starka självmordstankar/planer, Emotionell Instabil Personlighetsstörning, ADHD och panikångest. Jag klarar ju inte detta själv. Och nu har jag sumpat allt. Mycket är delvis mitt fel. Men vad fan ska jag göra nu? Jag har redan skurit upp armarna igen, haft så mycket ångest att jag svimmade och spydde. Nu när jag är 18 kan jag ju även hämta ut mediciner själv, något som jag planerar att göra alldeles snart. Och köpa Alkohol. Jag har tidigare tagit än massa överdoser(en del av mitt självskadebeteende och inte självmordsförsök. Jag vet ju exakt hur det här kommer sluta.


    Jag är så jävla ensam. Jag vill inte leva mer. Jag vet absolut inte vad jag ska göra. Snälla, finns det bara någon som kan svara mig? Och ge mig råd? Jag bryter ihop nu, jag behöver verkligen någon. Nu. Varken BRIS eller självmordsupplysningen är öppen, annars hade jag ju vänt mig dit såklart.


    (Mitt liv och situation i korthet).

  • Svar på tråden Alltså snälla, hjälp mig nån, nu!!
  • Anonym (Sammahär)

    Tråkigt att säga det men... Samma här!

    Jag har varit deprimerad sen jag var 15, har konstant ångest, kan inte sova, kan inte gå ut utan att konstant vara rädd. Jag är 19 nu. Gud vet att om jag kunde skulle jag hoppa i havet och dränka mig, men jag vet att alladagar inte är såna hemska dagar. Låter kanske väldigt fult och naivt men det finns vissa bra dagar jag lever för. Jag önskar attden var lättare absolut, men jag kämpar på.

    Kämpa TS! En dag kommer då allt är perfekt, ge inte upp! Finns här om du vill prata!! ????

  • Anonym (Mind)

    Är inte mind öppen? Jag brukar skriva där när det är som värst :) googla på mind så kommer det upp man kan chatta där!!

  • Masken84

    Jobbar på en barnklinik på psyk som skötare. Än är det inte försent. Ring dom och säg att du behöver hjälp! Förstår om det känns jobbigt!

  • Anonya

    Vad jobbigt, TS. Finns det någon vuxen i din närhet som du litar på och som kan stödja dig?


    Tänk på att även om du idag avsade dig hjälpen, kan du ångra dig och ta kontakt och säga att du trots allt behöver och vill ha hjälp. Det är med säkerhet inte första gången de varit med om det. 


    Skickar dig en varm kram och hoppas att saker ordnar sig för dig. "När man är på botten, finns det bara en väg - uppåt." Den har jag klamrat mig fast vid förut och känt lite tröst.


    För att prata i telefon med någon ikväll finns följande ställen enligt google:


    Googling gav följande: 
    Nationella Hjälplinjen är öppen till 22, står det.  
    Vi som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att stödja människor i kris.
    www.hjalplinjen.se/default.htm


    Jourhavande medmänniska öppen 21-06   08-702 16 80
    Vi som svarar i telefonen har genomgått en grundutbildning, men har ingen specialkompetens som kuratorer eller psykologer, utan är som vårt namn antyder, just vanliga medmänniskor.
    www.jourhavande-medmanniska.com/prata-med-nagon/

  • Anonym (..)

    TS har du kik eller nått liknande?!


    Jag har varit i nästan exakt samma situation. Stod helt ensam när jag fyllde 18, hade också varit inlagd på bupakuten med lpt och massa skit. Det blir bättre!! <3

  • Anonym (S)

    Åh, tack för era svar. Har varit i väg ett tag, var i stan och hämtade ut alla mediciner och så köpte jag alkohol. Vissa av medicinerna var svindyra, som Seroquel, 2000 jävla kronor. Som om det växer pengar på ett träd.

    Jag är så jävla ledsen. Jag är så jävla misslyckad. Det blev så jävla misslyckat allting. Jag vill inte mer. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte vara här hemma hos mamma, hon är störd. Hon är sjuk i huvudet, 


    Jag sitter och äter en liten skål med chips. Och så vattenmelon. Och så cider. FAN. FAN FAN. FAN. Jag vill inte vara den jag är. Det är fel på mig. Jag kan inte ha det såhär. Jag klarar inte detta. Ska ta några starka ångestlindrande, vad händer om man tar flera?

  • Anonym (Mormor)

    TS det kommer gå bra! Ingen alkohol!! Hur fick du den? Inga medisiner, inga stora doser.

    En dag slipper du henne och då kommer allt bli så mycket lättare! Kämpa tills den dagen då kan du få andas ut! TS jag finns här för dig, döden löser INGA problem!!

    Av ett x antal som överlevde att hoppa från en byggnad/bro mm var det 99% som insåg att alla deras problem var lösbara!! Kämpa TS!!! Jag är stolt över dig!!!

    /mormor

  • Anonym (S)
    Anonym (Mormor) skrev 2014-07-31 01:29:21 följande:

    TS det kommer gå bra! Ingen alkohol!! Hur fick du den? Inga medisiner, inga stora doser.

    En dag slipper du henne och då kommer allt bli så mycket lättare! Kämpa tills den dagen då kan du få andas ut! TS jag finns här för dig, döden löser INGA problem!!

    Av ett x antal som överlevde att hoppa från en byggnad/bro mm var det 99% som insåg att alla deras problem var lösbara!! Kämpa TS!!! Jag är stolt över dig!!!

    /mormor


    Tack fina du. Har tagit tre Temesta och så cider. Hoppas jag lyckas somna snart. Helst hade jag ju velat somna in.
  • Khaibar
    Anonym (S) skrev 2014-07-31 00:26:22 följande:

    Åh, tack för era svar. Har varit i väg ett tag, var i stan och hämtade ut alla mediciner och så köpte jag alkohol. Vissa av medicinerna var svindyra, som Seroquel, 2000 jävla kronor. Som om det växer pengar på ett träd.

    Jag är så jävla ledsen. Jag är så jävla misslyckad. Det blev så jävla misslyckat allting. Jag vill inte mer. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte vara här hemma hos mamma, hon är störd. Hon är sjuk i huvudet, 


    Jag sitter och äter en liten skål med chips. Och så vattenmelon. Och så cider. FAN. FAN FAN. FAN. Jag vill inte vara den jag är. Det är fel på mig. Jag kan inte ha det såhär. Jag klarar inte detta. Ska ta några starka ångestlindrande, vad händer om man tar flera?


    Sluta slösa pengar på och förtära alkohol,det gör det hela sämre.

    Vad exakt är det som du är så leden över?
    Det trycks vara som om du har en ganska dålig relation med din mamma,kontakta socialien och förklara att situationen hemma är outhärdlig och att du behöver hjälp med att ordna eget boende.

    Sluta knapra mediciner och ryck dig själv i kragen,saker och ting blir inte bättre utav att du är under konstant påverkan av mediciner/droger/alkhol.

    Det spelar ingen roll om du är ett toalt misslyckande till människa,du är 18 år och har all tid i världen på dig att reda ut ditt liv,förutsatt att du har viljan och motivationen.
  • Anonym (Sammahär)

    Jag hatar oxså mitt liv, men det betyder inte att det alltid kommer vara så!

    Jag äter skräpmat konstant, godis, är så svag att jag inte kan utföra vardagssysslor utan att det är jobbigt, ja det finns 1000 olika saker jag hatar! Men jag ger inte upp! En dag kommer då jag kommer vara precis den jag vill vara, och TS du med! Vi gör detta tillsammans! Det kommer blir bättre!!

Svar på tråden Alltså snälla, hjälp mig nån, nu!!