• Anonym (My)

    Tappar du lusten i värmen?

    Jag klarar verkligen inte av att ha sex i den här värmen. Känslan av att vara konstant klibbig, varm och allmänt obekväm. Det blir enormt jobbigt när min man vill vara nära, grejar inte ens kramar....

    Är det bara jag eller känner någon igen sig?

  • Svar på tråden Tappar du lusten i värmen?
  • Anonym (what)
    mr me skrev 2014-07-31 00:15:27 följande:
    Tja, t.ex, varför inte? Sedan är det väl inte alla som det alla gånger är superviktigt att komma för.
    för att hon inte vill ha sex!? 
    man ska aldrig tvinga sig själv eller tvinga någon till sex som den inte vill ha, särskilt inte sex som den inte uppskattar
    totalt meningslöst 

    om det inte är viktigt att komma, är upp till personen, men hon verkar anse, och det gör jag också, att det är viktigt att komma, för annars vill vi inte
    och om vi någon gång är okej med att inte komma eller det bara inte händer, så är det shit it, men att gå in med noll förutsättningar för att komma, värdelöst 

    om man vill agera sexdocka så är det en lek i sig, men att bara vara ett hål för att "ställa upp" trots att man verkligen inte vill, fyfan vilken vidrig partner man har då som låter en/kräver det
  • Anonym (My)
    mr me skrev 2014-07-30 23:31:37 följande:
    Ursäkta om jag är lite "burdus", men är det så viktigt för dig att komma då, just dessa dagar när det är så varmt, om du ändå inte är så sugen på att ha sex pga värmen?
    Fast då blir det ju ännu mer meningslöst att ha sex. Ska jag bara "ställa upp" med andra ord?
  • Anonym (My)
    mr me skrev 2014-07-31 00:15:27 följande:
    Tja, t.ex, varför inte? Sedan är det väl inte alla som det alla gånger är superviktigt att komma för.
    Tur att du inte är min man.

    Normalt har vi sex 3 gånger i veckan, och jag måste inte komma varje gång. Men nu har det varit så här varmt ett bra tag och om lusten är helt borta och om orgasmerna helt skulle utebli känns det verkligen meningslöst att ligga. Det är ju inte så att det är så supermysigt att knulla i badkaret direkt.
  • Anonym (My)
    Anonym (what) skrev 2014-07-31 01:10:30 följande:
    för att hon inte vill ha sex!? 
    man ska aldrig tvinga sig själv eller tvinga någon till sex som den inte vill ha, särskilt inte sex som den inte uppskattar
    totalt meningslöst 

    om det inte är viktigt att komma, är upp till personen, men hon verkar anse, och det gör jag också, att det är viktigt att komma, för annars vill vi inte
    och om vi någon gång är okej med att inte komma eller det bara inte händer, så är det shit it, men att gå in med noll förutsättningar för att komma, värdelöst 

    om man vill agera sexdocka så är det en lek i sig, men att bara vara ett hål för att "ställa upp" trots att man verkligen inte vill, fyfan vilken vidrig partner man har då som låter en/kräver det
    Tack!
  • Yoruichi

    Njaa, har ägglossning nu och började märka av hormonstegringen redan för en vecka sen så har varit och är brutalt kåt. Men sex skulle jag inte palla av att ha eftersom det är för jobbigt att ha nån nära i den här värmen. Har ingen partner för den delen heller så tar hand om det själv :p

  • Anonym (A)

    Det är mysigt på natten när vi är så svettiga så man klibbar ihop. Öppet fönster känns bra. Har båda två mer lust när det är varmt. Solvarm brun hud mot vita lakan.. och man kan ju ta en snabb kall dusch innan. Antar att det är ledigheten som gör sitt också. Och lite rosevin.

    Klart man kan ha sex utan att komma ibland om man tex är för trött för att vara kåt men det är ändå skönt och mysigt. En annan gång är det tvärtom att bara jag får och han inte bryr sej om att komma själv utan bara tar hand om mej.

  • Anonym (My)
    Yoruichi skrev 2014-07-31 12:44:49 följande:

    Njaa, har ägglossning nu och började märka av hormonstegringen redan för en vecka sen så har varit och är brutalt kåt. Men sex skulle jag inte palla av att ha eftersom det är för jobbigt att ha nån nära i den här värmen. Har ingen partner för den delen heller så tar hand om det själv :p


    Det är ju precis det, att inte stå ut med att ha någon nära.
  • Maltemånsson
    Anonym (My) skrev 2014-07-31 13:38:54 följande:
    Det är ju precis det, att inte stå ut med att ha någon nära.
    Vilket sätt står ni inte ut med att ha någon nära? Är det som att ni blir lättirriterade pga att ni känner er obekväma och därför som ni inte kan ha en partner nära? Eller är det för att ni tycker att det kommer bli så varmt och svettigt med sex?

    Jag tycker att värmen stimulerar min libido, man sover kanske naken och spenderar mer tid tillsammans. 

    Har ni mer lust på vintern?
  • Yoruichi
    Maltemånsson skrev 2014-07-31 17:55:17 följande:

    Vilket sätt står ni inte ut med att ha någon nära? Är det som att ni blir lättirriterade pga att ni känner er obekväma och därför som ni inte kan ha en partner nära? Eller är det för att ni tycker att det kommer bli så varmt och svettigt med sex?

    Jag tycker att värmen stimulerar min libido, man sover kanske naken och spenderar mer tid tillsammans. 

    Har ni mer lust på vintern?


    Både och. Blir lättirriterad och klaustrofobisk av att nån ska vara nära när jag redan är överhettad. Det påverkar dock inte huruvida jag blir kåt eller inte, men däremot hur sugen jag är på att genomföra ett ligg.

    Nä, men det är större chans att jag vill sexa när jag inte tycker att andras kroppsvärme är jobbig. Libidon är mer eller mindre konstant oavsett årstid. Möjligtvis lite högre på våren.
  • Anonym (My)
    Maltemånsson skrev 2014-07-31 17:55:17 följande:
    Vilket sätt står ni inte ut med att ha någon nära? Är det som att ni blir lättirriterade pga att ni känner er obekväma och därför som ni inte kan ha en partner nära? Eller är det för att ni tycker att det kommer bli så varmt och svettigt med sex?

    Jag tycker att värmen stimulerar min libido, man sover kanske naken och spenderar mer tid tillsammans. 

    Har ni mer lust på vintern?
    Det blir för varmt. Känner nästan att jag får andnöd. Och ja, jag känner mig obekväm när jag blir varm, jag svettas inte men tycker den konstanta klibbigheten är vidrig. Och ännu en klibbig person i närheten funkar inte.

    Jag sover naken ändå, året om, min man också. Och är det normalvarmt och inte så fuktigt så är det ingen fara. Förra året var det inga problem och utomlands där man har AC är det ok. Men när det är 28 grader i sovrummet så går det inte.
  • Anonym (Måste inte)
    Anonym (what) skrev 2014-07-31 01:10:30 följande:
    för att hon inte vill ha sex!? 
    man ska aldrig tvinga sig själv eller tvinga någon till sex som den inte vill ha, särskilt inte sex som den inte uppskattar
    totalt meningslöst 

    om det inte är viktigt att komma, är upp till personen, men hon verkar anse, och det gör jag också, att det är viktigt att komma, för annars vill vi inte
    och om vi någon gång är okej med att inte komma eller det bara inte händer, så är det shit it, men att gå in med noll förutsättningar för att komma, värdelöst 

    om man vill agera sexdocka så är det en lek i sig, men att bara vara ett hål för att "ställa upp" trots att man verkligen inte vill, fyfan vilken vidrig partner man har då som låter en/kräver det
    Det behöver ju inte vara tvång för att man har sex utan att komma. Jag har gärna sex även om jag inte kommer, det är liksom inte kommandet som är den största grejen, det är ju känslan av att vara med den man tycker om på ett så intimt sätt tycker jag i alla fall:)
  • Anonym (My)
    Anonym (Måste inte) skrev 2014-07-31 18:39:23 följande:
    Det behöver ju inte vara tvång för att man har sex utan att komma. Jag har gärna sex även om jag inte kommer, det är liksom inte kommandet som är den största grejen, det är ju känslan av att vara med den man tycker om på ett så intimt sätt tycker jag i alla fall:)
    Jag måste inte komma varje gång. Har jag däremot ingen direkt lust att ha sex öht, känns det ju meningslöst. Då jag inte tycker om att vara intim när jag är varm och känner mig klibbig finns det liksom ingen vinning alls för mig. :/
  • mr me
    Anonym (My) skrev 2014-07-31 09:42:18 följande:
    Tur att du inte är min man
    Tack för det påhoppet. Ska jag svara med att det är tur att du inte är min kvinna?

    Och som svar till dig och signaturen "what"
    Anonym (what) skrev 2014-07-31 01:10:30 följande:
    eftersom det tydligen inte gick in första gången:

    Varför inte ställa upp för sin partners skull? Man måste inte alltid bara tänka på sig själv. Jag förstår inte riktigt dilemmat. Det är ju inte en så stor uppoffring.

    Det fungerar förövrigt åt båda hållen. Det är inte alltid så, och i alla förhållanden, att det alltid är mannen som vill ha mest sex.
  • mr me
    Anonym (My) skrev 2014-07-31 20:52:14 följande:
    Jag måste inte komma varje gång. Har jag däremot ingen direkt lust att ha sex öht, känns det ju meningslöst. Då jag inte tycker om att vara intim när jag är varm och känner mig klibbig finns det liksom ingen vinning alls för mig. :/
    Förövrigt kan du väl skriva "ryggdunkningstråd" som rubrik nästa gång du skapar en tråd där du enbart vill ha medhåll, bli strykt medhårs och inte egentligen är ute efter att diskutera någonting alls. Det blir enklare då, så slipper vi som gärna engagerar oss att göra det i onödan.

    Glad
  • Anonym (too darn hot!)

    Jag är som du TS. Jag blir bara trött och slö av värmen och har absolut ingen lust att ha någon annans varma hud mot min. Fast nu, när det börjar bli svalare, börjar jag bli sugen igen. Ljusa sommarnätter är inte fel!

  • Tom Araya
    Anonym (My) skrev 2014-07-30 23:02:39 följande:

    Jag klarar verkligen inte av att ha sex i den här värmen. Känslan av att vara konstant klibbig, varm och allmänt obekväm. Det blir enormt jobbigt när min man vill vara nära, grejar inte ens kramar....

    Är det bara jag eller känner någon igen sig?


    Lite så kan jag känna också, men kanske inte så extremt att jag inte ens vill ha eller ge en kyss och en kram. Men jag klarar inte någon mer långvarig närhet, mest av värmen, mindre av klibbet.

    Sex blir ju naturligtvis även jobbigare i värmen, man orkar ju inte lika mycket och svetten brukar rinna på rätt bra. Men jag har ju fortfarande lust. Kåtheten och attraktionen till kvinnan ifråga försvinner ju inte.
    Istället passar man på att ha sex precis efter duschen och efter sexet sköljer man av svetten igen...Tungan ute
  • Anonym (Måste inte)
    Anonym (My) skrev 2014-07-31 20:52:14 följande:
    Jag måste inte komma varje gång. Har jag däremot ingen direkt lust att ha sex öht, känns det ju meningslöst. Då jag inte tycker om att vara intim när jag är varm och känner mig klibbig finns det liksom ingen vinning alls för mig. :/
    Tycker inte heller det känns nice när man känner sig som en pöl av svett, man blir ju inte svalare av att klibba ihop direkt!
  • Tom Araya

    Jag tycker att oralsex, både att ge och få är ett bra alternativ i värmen, inte lika mycket ansträngning och inte lika mycket kroppskontakt.

  • Anonym (what)
    mr me skrev 2014-07-31 20:58:59 följande:
    Tack för det påhoppet. Ska jag svara med att det är tur att du inte är min kvinna?

    Och som svar till dig och signaturen "what"
    Anonym (what) skrev 2014-07-31 01:10:30 följande:
    eftersom det tydligen inte gick in första gången:

    Varför inte ställa upp för sin partners skull? Man måste inte alltid bara tänka på sig själv. Jag förstår inte riktigt dilemmat. Det är ju inte en så stor uppoffring.

    Det fungerar förövrigt åt båda hållen. Det är inte alltid så, och i alla förhållanden, att det alltid är mannen som vill ha mest sex.
    Så när man är torr och spänd, ingen som helst lust eller kåthet
    obekväm, svettig, grinig och trött 

    så ska man ställa upp och låta partnern trycka in, bara för att? 

    att ha sex när man inte vill, låta någon annan använda en som ett runkhål, när man inte vill! är en väldigt stor uppoffring
    för att inte tala om allt det kan orsaka, vaginism, vestibulit, skavsår, bristningar m.m

    och i detta fall så kanske det går att lösa, genom att kyla ner lägenheten, hitta ett annat ställe eller kompromissa, men ställa upp bara sådär för att partnern vill och en själv inte, är helt värdelöst 
Svar på tråden Tappar du lusten i värmen?