• Aspie

    Spelar du på spel, skrapar lotter eller satsar på hästar?

    Jag spelar aldrig med pengar. Never ever.

    Min pappa är helt olik mig. Han har spelat trav rätt länge och det senaste året har det blivit varje vecka (men då har det också blivit en hel del vinster).

    Man ser ju att vissa har tur och vinner en del pengar, men risken är ju större att man bara förlorar på att spela - och det är ingen risk jag vill ta.

    Tänk om man kunde få en uträkning framför sig över alla pengar man spenderat på spel jämte summan av det man (eventuellt) har vunnit... usch, vad trist det skulle bli för så många då!

  • Aspie
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-07-31 20:55:19 följande:
    Märks att du inte är intresserad själv, att spela är som vilket intresse som helst. Man spenderar pengar på sitt intresse, inget konstigt med det :)
    Bara för att man förlorar så betyder ju inte det att det är bortkastat, man har ju upplevelsen kvar.
    Jag vet att det är ett intresse. Hur skrapa trisslotter är ett intresse förstår jag inte riktigt, men det där med trav har jag fått lära mig om. Min pappa åker iväg hit och dit för att kolla på hästarna.

    Men jag förstår inte hur själva spelandet med pengar blir till ett intresse. Jag har en nära släkting som spelat bort alla sina pengar och något sånt råkar man nog inte ut för lika lätt om man hade haft ett intresse för flora eller onlinespel.

    Det är såklart något som har gått snett när man spelar bort allt man har, men som sagt så har jag svårt att se att något sånt skulle hända om man jämför med ett annat intresse som inte går ut på att man ger pengar för att få chansen att vinna en summa.
Svar på tråden Spelar du på spel, skrapar lotter eller satsar på hästar?